استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام عنوان کرد:

شایسته سالاری در حکومت حضرت علی(ع) الگو شود

1_2016-06-28_thumb1_2016-06-28_امام علی29032706_1

استاد درویشی گفت: شایسته سالاری و به کارگیری افرادی کاردان در حکومت عدل علی علیهاالسلام مورد توجه قرار گیرد و الگو شود.

به گزارش روابط عمومی، خانم رقیه درویشی با نگاهی به زندگانی فردی و اجتماعی امام اول شیعیان اظهار داشت: وقتی حضرت علی علیه‌السلام خلافت را پذیرفتند کارگزاران، استانداران و نمایندگان را عوض کردند و بر اساس شایستگی افراد را انتخاب کردند.

وی افزود: اکنون نیز وقتی بعضی از مسئولان بر سر کار می‌آید اولین کاری که می‌کنند تغییر افراد در مقام‌هاست که باید دید که این امر به خاطر رضای خداوند و اجرای بهتر امور است یا رابطه سالاری؟

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به توجه امام علی علیه‌السلام برای حفظ و عدالت‌محوری در تقسیم بیت‌المال، گفت: خلیفه دوم برای حکومت خود دفتری داشت که از بیت‌المال سهم برمی‌داشت و از امیرالمؤمنین علیه‌السلام نیز خواستند تا برای خود سهمی برداند که ایشان برخورد کردند.

وی ادامه داد: حضرت علی علیه‌السلام نسبت به تقسیم بیت المال و عدالت در آن تأکید فراوان داشتند و با بی‌عدالتی در این زمینه برخورد می‌کردند.

درویشی با تأکید بر اینکه اگر سیره امام اول شیعیان را نشناسیم هویت خودمان را فراموش کرده‌ایم، گفت: ایشان با تمام فضایل اخلاقی و عملی که در همه زمینه‌ها داشتند به دنبال حکومت آرمانی برای جامعه انسانی بودند.

وی ابراز داشت: امام علی علیه‌السلام در حق الناس و نسبت به لقمه حلال دقت بسیار داشتند به گونه ای که وقتی می‌خواستند با حضرت بیعت کنند، ایشان فرمودند که مرا رها کنید شما طاقت و تحمل اجرای حق و عدالت مرا ندارید.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام درباره اعتراف مخالفان به عظمت گفتار و رفتار امام علی علیه‌السلام، گفت: حتی مخالفان ایشان نسبت به گفتار، ایده‌ها، رفتار، کلام، فصاحت، بلاغت و عدالت این امام واقف بودند اما نمی‌توانستند تحمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی معاویه دید که امام علی علیه‌السلام در بین مردم محبوب شده است ازاین رو دستور داد که در منابر رسمی به ایشان ناسزا و دشنام بگویند تا از این طریق فضایل حضرت فراموش شود.

درویشی تأکید کرد: حق فراموش‌نشدنی است به گونه‌ای که بعد از 1400 سال در سازمان ملل، نامه امام علی علیه‌السلام به مالک اشتر جزو دستورالعمل‌های سازمان است.

دریافت تصویر خبر

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱