استاد جامعه الزهرا(س) تصریح کرد:

حضرت علی(ع) الگوی تربیت یافته از مکتب قرآن است

امام علی علیه السلام

استاد رحمتی گفت: حضرت علی(ع) در زندگی فردی و اجتماعی، اعتقاد و باورها و خصوصیات اخلاقی و رفتاری، الگوی تربیت یافته از مکتب قرآن است.

به گزارش روابط عمومی، خانم رحمتی، استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام به مناسبت ایام سوگواری شهادت امام علی علیه‌السلام، اظهار داشت: مصادف شدن شهادت امام علی علیه‌السلام با شب‌های قدر که در آن قرآن نازل شده، تقدیر خداوند است چرا که راه قرآن و راه این امام معصوم از یکدیگر جدا شدنی نیست.

وی بیان داشت: در شب های قدر ولایت امام علیه‌السلام بر رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم تقدیر شد مسیر الهی اش با شهادتش در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان کامل شد.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: پیامبر اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم در حدیث ثقلین که حدیثی مشهور و متواتر است به جایگاه قرآن کریم و اهل بیتش پرداخته است.

وی ادامه داد: برخی قرآن را تفسیر به رأی می کنند و از آن بهره می برند و عده ای به قرآن ناطق که امام علی(ع) و کفه ترازوی میزان است متوسل می شوند.

رحمتی با بیان اینکه حضرت علی علیه‌السلام الگوی بی بدیل بعد از  پیامبر است گفت: الگویی که خدشه دار نیست و برای ارتباط و مناجات با خداوند باید به این امام متوسل شویم چرا که راه غیر از اهل بیت علیهم‌السلام مسیر گمراهی است.

وی اضافه کرد: ابن ملجم مرادی با عبادت بدون معرفت قاتل حضرت علی علیه‌السلام شد و به گمراهی رسید.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه باید از شب های قدر برای کسب معرفت و شناخت امیرالمؤمنین علیه‌السلام بهره برد گفت: در اصول کافی آمده است که «رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم به اصحابش فرمود: به شب قدر ایمان آورید که آن مخصوص علی بن ابی طالب و یازده فرزند او بعد از من است».

وی ادامه داد: در حدیثی نیز پیامبر به مولی الموحدین می فرمایند که علی علیه‌السلام را جز خدا و نبی آن نمی شناسند از این رو است که کسی شناخت و معرفت کامل نسبت به این امام معصوم پیدا نمی‌کند.

رحمتی گفت: دهه آخر ماه مبارک رمضان و شب های قدر بهترین فرصت برای توسل به امامان معصوم به ویژه امام علی علیه‌السلام است که این شب ها به نام نامی ایشان گره خورده است.

منبع: خبرگزاری حوزه

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱