مدیر جامعه الزهرا در دیدار امام جمعه نجف:

تاکید رهبر معظم انقلاب بر تربیت بانوانی اندیشمند در حوزه مسائل فقهی زنان

بازدید امام جمعه نجف از جامعه الزهرا  (5)

مدیر جامعه الزهرا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اصرار دارند تا بانوان اندیشمندی در حوزه مسائل فقهی زنان تربیت شوند، گفت: در همین راستا دوره آموزشی سطح عالی فقه طراحی شد تا فارغ‌التحصیلان سطح 4 بتوانند در 10 سال به این هدف دست یابند.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قپانچی، امام جمعه نجف اشرف با اشاره به اینکه تحصیلات حوزوی خواهران قبل از انقلاب به صورت پراکنده در چند شهر با نظام آموزشی حوزه برادران وجود داشت، گفت: پس از انقلاب حضرت امام خمینی (ره) با موافقت تاسیس جامعه الزهرا علیهاالسلام و تشکیل هیات موسس از میان برخی بزرگان و اعاظم حوزه، دستور دادند تا همه آن مراکز در جامعه الزهرا علیهاالسلام تجمیع شوند.

وی افزود: آنچه که آن روز به عنوان یک بذر افشانده شد امروز به درختی تنومند تبدیل شده که حدود 20 هزار طلبه در بخش‌های ایرانی و بین‌المللل به صورت حضوری و غیرحضوری و مجازی در آن مشغول به تحصیل در سطح2 و 3 و 4 در بیش از 18 رشته علمی هستند.

مدیر جامعه الزهرا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اصرار دارند که بانوان در مسائل خودشان ورود بهتر و بیشتری داشته باشند و اندیشمندانی در حوزه مسائل فقهی زنان تربیت شوند، گفت: در همین راستا دوره آموزشی سطح عالی فقه طراحی شد تا فارغ‌التحصیلان سطح 4 بتوانند در 10 سال به این هدف دست یابند.

وی تفسیر و علوم قرآنی، فلسفه و کلام، فقه و اصول، تاریخ اسلام، مدرسی ادبیات عرب، مطالعات اسلامی زن و خانواده، تبلیغ با گرایش حج، تعلیم و تربیت اسلامی و مشاوره را از رشته‌های سطح 3 و 4 این موسسه عنوان کرد و بیان داشت: در کنار این مجموعه حوزوی، دانشکده هدی نیز با ارائه 12 رشته تحصیلی و حدود 500 دانشجوی دختر به فعالیت علمی و آموزشی مشغول است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی ادامه داد: مجتمع آموزشی تربیتی هدی با حدود 2500 دانش‌آموز دختر از دوره پیش‌دبستانی تا دبیرستان دور دوم از مجموعه های وابسته به جامعه الزهرا علیهاالسلام است.

وی به امکانات و تسهیلاتی چون مهدکودک، کتابخانه، پژوهشگاه و مجموعه ورزشی و استخر در این موسسه علمی اشاره کرد و گفت: اعزام مبلغ در داخل و خارج از کشور نیز از فعالیت‌هایی است که روی آن تاکید فراوان داریم و سال گذشته حدود 2 هزار مبلغ به داخل کشور و 300 نفر به خارج از کشور اعزام شدند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان برگزاری دوره‌های تربیت مبلغ، مدرس، مترجم، پژوهشگر، تدوینگر متون درسی، کارشناس پاسخگو به مسائل شرعی و اعتقادی را از فوق برنامه‌های این مرکز عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار این فعالیت‌های علمی، برگزاری دوره‌های مهارتی فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف، به طلاب کمک می‌کند تا یکی از رشته‌های هنری و مهارتی مورد علاقه خود را در کنار تحصیل فرا بگیرند.

دریافت تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱