مبلغ دینی و مدافع حرم تصریح کرد:

تأکید سردار سلیمانی به ولایت‌مداری/آمریکا در حال خوردن سیلی‌های دیگر است

دیانی

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) سه هدف برای پیروزی انقلاب اسلامی داشت گفت: سرنگونی شاه به عنوان نماینده استکبار جهانی، تشکیل حکومت اسلامی و سوم زمینه سازی برای ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف از جمله اهداف امام برای انقلاب اسلامی بود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم تکریم طلاب خانواده معظم شهدا روز شنبه به همت اداره رفاه و سلامت طلاب و اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام و با حضور جمعی از طلاب ایرانی و بین الملل خانواده معظم شهدا در سالن جلسات آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

بزرگترین جایگاه و درجه انسان‌ها در این دنیا مخصوص شهدای در راه خداست

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دیانی، مدافع حرم و مبلغ دین حضور داشت و با اشاره به آیه شریفه «الَّذينَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ؛ آنها که ایمان آوردند ، و هجرت کردند و با اموال و جانهایشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است و آنها پیروز و رستگارند» در سوره مبارکه توبه، عنوان کرد: خداوند متعال بزرگترین جایگاه و درجه را در عالم، مخصوص شهدای در راه خود قرار داده است.

این مبلغ دینی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم، مجاهدین را نسبت به قائدین یک درجه بالاتر قرار داده، همچنین حق تعالی برخی را سابقون نام برده و برخی مؤمنان را که پیمانه عشقشان ازخدا لبریز شده، صاحب امتیاز و فضیلت نام برده است.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه از کسانی حرف می‌زند که مؤمن و اهل هجرت هستند، برای خداوند قیام و هجرت می‌کنند، با جان و مال جهاد می‌کنند و بالاترین درجه در این عالم را به خود اختصاص داده‌اند و فوز عظیم را بردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی اضافه کرد: شهدا کسانی هستند که علاوه بر ایمان و هجرت، در راه خدا جان و مال باختند و در راه خدا صرف کردند. به همین خاطر بالاترین درجه را به ایشان داد.

وی تأکید کرد: هرچه درجه ما در این عالم بالا برود، به مقام شهیدان دست پیدا نمی‌کنیم، چنانچه امام صادق علیه‌السلام از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم نقل فرمودند: «فَوْقَ كُلِّ بِرٍّ بِرٌّ حَتَّى يُقْتَلَ اَلرَّجُلُ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَإِذَا قُتِلَ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ فَلَيْسَ فَوْقَهُ بِرٌّ؛ فوق هر نيكى نيكى است تا شخص در راه خداى عز و جل كشته شود، چون در راه خدا كشته شد بالاتر از آن نيكوئى نيست.

اعظم درجه عند الله درباره شهدا در همه زمان‌ها صادق است

این مدافع حرم یادآور شد: اعظم درجه عند الله درباره شهدا در همه زمان‌ها صادق است و امروز مصداق اعظم آن سردار سلیمانی است که چهل سال رزمنده بود، شهدایی که برای مکتب اسلام همه وجودشان را خرج کردند.

وی در ادامه به روایتی اشاره کرد که پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم فرمودند: «همانا از سمت راست خداوند عزوجل – یا از سمت راست عرش- قومی از ما برمی خیزند که بر منابری از نورند، صورت‌هایشان نورانی است و لباس‌هایشان نورانی است، صورت‌هایشان بر چشم ناظرین دیگر پرده می‌اندازد. سپس امام علی علیه‌السلام فرمودند: ای پیامبر خدا، آنها چه کسانی هستند؟ پس ایشان فرمودند: آنها قومی هستند که به واسطه «روح الله» به یکدیگر محبت می‌ورزند (دل‌هایشان به هم نزدیک می‌شود)، درحالی که هیچ نسب یا اموال مشترکی ندارند؛ آنها شیعه ی تو هستند و تو امامشان هستی ای علی».

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی ادامه داد: این حدیث در منابع شیعه تنها در بحارالأنوار مجلسی است، اما در منابع اهل سنت به کثرت این حدیث راداریم، در این حدیث «روح الله» شخص است زیرا در این حدیث آمده بدن اینکه هیچ نسبتی با او داشته باشند، در راه او فدا می‌شوند.

حضرت امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی، دل‌ها را به سوی خدا دعوت کرد

وی تصریح کرد: شهدای انقلاب اسلامی هیچ نسبت خانوادگی با حضرت امام خمینی(ره) نداشتند، اما در راه انقلاب جان خود را فدا کردند، چهل سال است که مردم این مملکت در راه انقلاب امام خمینی(ره) مال و جان خود را فدا کردند. یک نمونه آن طیب حاج‌رضایی بود که ابتدا موافق سلطنت پهلوی بود اما بعدها به سمت امام گروید و حاضر نشد علیه امام اقدام کند، وی به انقلابیون نهضت اسلامی پیوست و سال 42 اعدام و به شهادت رسید و در قسمت شرقی حرم شاه عبدالعظیم به خاک سپرده شد.

این مبلغ دینی همچنین به اصغر پاشاپور، فرمانده ارشد نیروی قدس سپاه معروف به اصغرذاکر اشاره کرد و گفت: اصغر پاشاپور به عنوان یک دلاور، هشت سال در سوریه جنگید، وی فرمانده بود اما خانواده ایشان نمی دانستند، این مدافع حرم در نبرد با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

وی تأکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی، دل‌ها را به سوی خدا دعوت کرد و جبهه، دانشگاه انسان سازی شد و انقلاب اسلامی به عنوان مکتب الهی به سوی ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف شد.

اهداف امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی یادآور شد: شهید مهدی عراقی می‌گوید قبل از انقلاب در فرانسه خدمت حضرت امام رسیدم و گفتم چه زمانی انقلاب به پیروزی می‌رسد تا وضع اقتصادی مردم خوب شود، حضرت امام فرمودند ما برای اینکه وضع اقتصادی مردم خوب شود، انقلاب نمی‌کنیم.

وی افزود: حضرت امام فرمودند ما برای سه هدف قیام می‌کنیم، اول سرنگونی شاه که نماینده استکبار جهانی است، دوم حکومتی شبیه حکومت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و امام علی علیه‌السلام ایجاد شود و سوم اینکه زمینه سازی کنیم تا ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف محقق شود.

مبلغ دینی و مدافع حرم بیان داشت: مردم دنیا در الگوی حکومت باید باور کنند می‌توان حکومتی ایجاد کرد که به واسطه آن حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ظهور کند، این کار حضرت امام که هدفگذاری کردند، کار بسیار بزرگی است.

وی گفت: شهید عراقی پس از انقلاب اسلامی خدمت امام رسید و گفت: دو هدف اول محقق شد، هدف سوم چه زمانی محقق می‌شود، حضرت امام فرمودند، ما باید نسل جدید را تربیت کنیم تا بتوانیم پرچم را به دست امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف برسانیم، اما ممکن است در زمان من محقق نشود.

آمریکا در حال خوردن سیلی های دیگر است

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی تصریح کرد: این کار بزرگی که حضرت امام در پیش گرفته بود، امروز در جریان است؛ دو هفته پیش 20 کیلومتر عراقی به خیابان‌های بغداد آمدند و ندای مرگ بر آمریکا سر دادند، پاکستان با 80 میلیون شیعه و افغانستان با حضور سی هزار نیروی نظامی آمریکایی علیه آمریکا اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: آمریکا سیلی اول را خورد و الان در حال خوردن سیلی‌های دیگر است، هم اکنون 150 هزار نیروی آمریکایی در عراق به 15 هزار نیرو کاهش پیدا کرده و آمریکا در منطقه در حال اضمحلال است.

این مبلغ دینی با بیان اینکه نیروهای جبهه مقاومت از جمله نیروهای زینبیون، فاطمیون، حیدریون، حزب الله لبنان و غیره از دفاع مقدس درس گرفتند، عنوان کرد: چند سال پیش 200 هزار آمریکایی در خاورمیانه بودند، اما امروز با موشک‌هایی که به عین الأسد خورد، فرار کردند و تنها کسانی ماندند که بین مردم نفوذ کنند و دغدغه ایجاد کنند.

حاج قاسم سلیمانی، علمدار انقلاب اسلامی و مقاومت و قهرمان مبارزه با استکبار و داعش بود

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی، علمدار انقلاب اسلامی و مقاومت و قهرمان مبارزه با استکبار و داعش بود، یادآور شد: امام علی علیه‌السلام خطاب به مالک اشتر وقتی صفات فرماندار را برمی‌شمرد، اولین صفت این است که خداترس باشد، دومین صفت اینکه درهنگام خطر نمی‌خوابد، برخی چهل سال در این مملکت پلک روی پلک نگذاشتند، از جمله سردار سلیمانی که چهل سال نخوابید، شهید هادی طارمی که به عنوان تیم حفاظت بود به خاطر بی‌خوابی‌ها همیشه چشم‌هایش سرخ بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی با بیان اینکه خون شهدا نباید پایمال شود، به خاطره ای از شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی همواره در خط مقدم مبارزه بود، افزود: در قرارگاه دیرالزور که بودیم، کشتی نفتی ما را که حکم خاک کشور را دارد، در جبل الطارق گرفتند، در حالیکه در هشت سال دفاع مقدس این اتفاق نیفتاد، دو ماه با دیپلماسی نتوانستند کشتی را آزاد کنند، سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب مدظله العالی طرحی ارائه داد و از ایشان اجازه گرفت و توانست به مقابله با دشمن بپردازد.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی به دیرالزور آمد و به بچه‌ها گفت به پایگاه‌های آمریکایی حمله می‌کنیم، اما قبل از آن تصاویری که از قبل گرفتیم، منتشر کنید، نیروهای قدس که در خفا بزرگترین علمیات‌های ضدجاسوسی را انجام می‌دهند و کمر آمریکا و اسرائیل را شکستند، به پایگاه‌های آمریکایی رفته بودند ، با آنان قهوه خورده بودند و عکس گرفته بودند، این تصاویر و فیلم‌ها در فضای مجازی منتشر شد، دو روز بعد دستور عملیات از سوی حاج قاسم صادرشد، اما آمریکایی‌ها فرار کرده بودند و عملیاتی صورت نگرفت، چون از نیروهای دشمن حضور نداشتند.

فرد انقلابی از جنگ با دشمن نمی‌هراسد

این مدافع حرم با اشاره به حدیثی از امام علی علیه‌السلام که فرمودند: «کسی که به هنگام یاری ولیّ (رهبر) خود، بخوابد با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد»، گفت: یکی از خصوصیات فرد انقلابی این است که از جنگ با دشمن نمی هراسد و سردارسلیمانی فردی انقلابی، دلیر، شجاع، رزمنده و جنگجو بود، اما برخی، مردم را از جنگ می‌ترسانند، حال آنکه مردم ایران کسانی هستند که 22 بهمن به خیابان‌ها می‌آیند و ندای «الله اکبر» و «هیهات من الذله» سر می‌دهند.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در آیه 60 سوره انفال می‌فرماید: «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ؛ هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با دشمنان‌، آماده سازید و (همچنین) اسب‌های ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید»؛ آمریکایی‌ها با چند تصویر فرارکردند، دشمنان با موشک‌هایی که ایران ساخته است و با نحوه برخورد رزمندگان اسلام از ترس فرار می‌کنند.

سردار سلیمانی همه را به سمت ولایت متوجه می‌کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی به بیان خاطره ای دیگر از شهید سردار سلیمانی پرداخت و اظهار داشت: حاج قاسم روز دوم عید سال 98 به مدافعان حرم انگشتر عیدی داد، زمانی که انگشترها را می‌داد نمی‌گفت این انگشتر را حاج قاسم داده، بلکه می‌گفت این انگشتر تبرک دست مجروح نائب المهدی است، یعنی همه را به سمت ولایت متوجه می‌کرد.

وی اضافه کرد: همه انگشترها را بین بچه‌ها تقسیم کردیم، اما انگشتر به من نرسید، حاج قاسم گفت بیا با هم عکس بگیریم، تا دوربین را بیاورند، دست مرا گرفت و گفت ما جنگی در پیش خواهیم داشت که بزرگترین جنگ با دشمن در طول تاریخ می‌شود و در این جنگ که با آمریکایی‌ها رقم می‌زنیم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم آرزو می‌کنند که ای کاش در کنار شما با آمریکا می‌جنگیدند. آرزوی حاج قاسم این بود که این جنگ محقق شود و شهادت حاج قاسم این جنگ را رقم زد.

در این مراسم خانم افضل مداح اهل بیت علیهم‌السلام به مناسبت وفات حضرت ام البنین علیهاالسلام به ذکر مصیبت پرداخت و از مقام شامخ شهدا و خانواده معظم ایشان به ویژه مادران و همسران شهدا تجلیل شد.

در پایان این مراسم بسته های فرهنگی به شرکت کنندگان در این مراسم اهدا شد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱