به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه؛

نمایشگاه «حلقه وصل» در جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

نمایشگاه حلقه وصل 2

نمایشگاه وحدت حوزه و دانشگاه با موضوع «حلقه وصل» در حاشیه برگزاری نشست بصیرت افزایی جامعه‌الزهرا(س) برپا شد.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، همزمان با برگزاری نشست بصیرت‌افزایی در روز وحدت حوزه و دانشگاه روز 27 آذر، به همت اداره کل امور فرهنگی دو نمایشگاه عرضه کتب بصیرت‌افزایی و عکس نوشته‌هایی با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد.

در نشست بصیرت‌افزایی این هفته که با همکاری فرهنگی دانشجویی دانشکده هدی برگزار شد، طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام و دانشجویان دانشکده هدی حضور یافتند و از سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن میرمعزی، معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور بهره مند شدند.

شرکت کنندگان در حاشیه برگزاری این نشست، ضمن آشنایی و خرید کتب بصیرت افزایی که با تخفیف ویژه عرضه می شد، از نمایشگاه «حلقه وصل» بازدید کردند.

سیر نمایشگاهی حلقه وصل با محتوای 20 عنوان از رهنمودهای مقام معظم رهبری حفظه‌الله در معرض دید شرکت‌کنندگان در نشست بصیرت افزایی قرار گرفت.

از جمله رهنمودهایی که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی درباره وحدت حوزه و دانشگاه فرمودند: «وحدت حوزه و دانشگاه عبارت از این است که ما این دو کانون علمی، این دو مرکز تعلیم و تعلم را از لحاظ اخلاق حاکم برآنها، از لحاظ سیستم و سازماندهی حاکم بر آنها و از لحاظ برخی محتواها به هم نزدیک کنیم».

حضرت آیت‌الله خامنه ای مدظله العالی همچنین فرمودند: «یکی از عزیزترین دستاوردهای انقلاب اسلامی این بود که دو بخش عظیم فرهنگی که سال‌ها تلاش شده بود از هم دور باشند [حوزه و دانشگاه]... با هم متحد شدند. در کشورمان هزار سال علم و دین در کنار یکدیگر بودند؛ علما و پزشکان و منجمان و ریاضیدان های بزرگ تاریخ ما _ آن کسانی که امروز نامشان و اکتشافاتشان هنوز در دنیا مطرح است _ جزو علمای بالله و صاحبان دین و متفکران دینی بودند».

فضاسازی این برنامه توسط دانشکده هدی صورت پذیرفت و اداره کل امور فرهنگی در حاشیه برگزاری این برنامه‌ها مسابقه با موضوع «راهکارهای اجرایی وحدت بیشتر بین حوزه و دانشگاه» را برگزار کرد که به برگزیدگان این مسابقه جوایزی اهدا می‌شود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱