دیدار طلاب رشتۀ مطالعات اسلامی زنان با رئیس «شورای فرهنگی اجتماعی زنان»

بازدید علمی

جمعی از طلاب رشتۀ مطالعات اسلامی زنان با رئیس «شورای فرهنگی اجتماعی زنان» دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، جمعی از طلاب رشتۀ مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا علیهاالسلام با رئیس «شورای فرهنگی اجتماعی زنان» دیدار کردند.

در این دیدار که به همت مرکز تخصصی «ادبیات عربی، تاریخ اسلام، تبلیغ، مطالعات اسلامی زنان» و با همکاری گروه علمی «مطالعات اسلامی زنان» در تاریخ چهارشنبه هفتم آذر ماه انجام شد، تعدای از طلاب سطح سه رشته مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا علیهاالسلام جهت بازدید علمی از «شورای فرهنگی اجتماعی زنان» عازم تهران شدند.

شورای فرهنگی اجتماعی زنان یکی از نهادهایی که در خصوص مسایل فرهنگی ـ اجتماعی بانوان فعالیت دارد. این شورا که یکی از نهادهای وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی است، هم اکنون با مسؤولیت سرکار خانم زهرا آیت اللهی اداره می­شود.

بخش اول این بازدید به صحبت­های رئیس «شورای فرهنگی اجتماعی زنان» اختصاص یافت. در این دیدار بسیار صمیمی در ابتدا سرکار خانم آیت اللهی به طرح مهم­ترین نیازهای جامعه زنان پرداخته و موضوعات پژوهشی دارای اولویت کشور را در عرصۀ زن و خانواده تبیین کردند.

رئیس «شورای فرهنگی اجتماعی زنان» گفت: ما باید نیازهای مردم جامعه را بشناسیم و با استفاده از منابع دینی ابتدا برنامه جامع و کلان را استخراج کنیم و سپس برای رفع این نیازها یک برنامه عملی ارائه بدهیم تا به مردم نشان دهیم که اسلام چطور می­تواند پاسخگوی جزئی­­ترین مسائل در زندگی ایشان باشد. وی با توجه به نگاه اسلام به زن و خانواده افزود: اگر مردم در اثر آشنایی با آیات و روایات متوجه نگاه واقعی اسلام به زن و خانواده شوند گرایش بیشتری به احکام اسلام پیدا کرده و بسیاری از مسائل برای ایشان حل می­شود.

سرکار خانم آیت اللهی در ادامه به فعالیت­های شورا در این زمینه اشاره کرد و گفت: از جمله فعالیت­های شورا تدوین «منشور حقوق و مسئولیت­های زنان در نظام جمهوری اسلامی» در مقابله با «کنوانسیون محو کلیه اشکال تبعیض علیه زنان» بود که مورد توجه بسیاری از صاحب نظران مسلمان قرار گرفت و تدوین «سند ملی حقوق کودک و نوجوان» و «مصوبه شورای عفاف و حجاب» نیز از دیگر فعالیت­های شورا می­باشد.

 بعد از سخنان رئیسِ شورای فرهنگی اجتماعی زنان، دو نفر از پژوهشگران و فعالین حوزه زنان مطالبی درباره حضور زنان در ورزشگاه و مسائل پیش آمده پیرامون آن و همچنین بحث مستندی درباره سند ۲۰۳۰ و آسیب­­هایی که برای کودکان دارد مطالب مهمی ارائه کردند.

در پایان طلاب رشته مطالعات اسلامی زنان از نمایشگاه کتابی که در حاشیۀ این دیدار برپا شده بود، بازدید کردند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱