استاد و پژوهشگر جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد:

بیانیه گام دوم ترسیم آرمان‌های انقلاب است

بیانیه گام دوم انقلاب

استاد جامعه الزهرا(س) گفت: بیانیه گام دوم ترسیم آرمان‌های انقلاب است که بر واقعیت‌های به دست آمده در 40 سال اول انقلاب تکیه دارد و دستاوردهای آن را شتاب بخشیده است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم فهیمه فیضی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب همزمان با چهل سالگی انقلاب انقلاب اسلامی صادر شد، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب پیشرو حرکت بخش‌های دیگر از جمله اقتصاد است که هنوز به آرمان انقلاب به ویژه عدالت حداکثری نرسیده است.

وی گفت:همان گونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه تصریح کردند، دستاوردهای 40 سال اول انقلاب نیز در زمینه عدالت ستودنی است.

وی با اشاره به مخاطبان بیانیه، گفت: رویش‌‌های انقلاب و جوانانی که در 40 سال دوم انقلاب مدیریت اجرایی کشور را به دست خواهند گرفت، باید از تجربه‌ها و عبرت‌های 40 سال اول بیاموزند و راهبردها را بدانند تا راه پیشرفت و تعالی را هموارتر بپیمایند.

فیضی خاطرنشان کرد: گرچه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم جوانان مومن، انقلابی و سلحشور جمهوری اسلامی هستند، اما در واقع همه مردم ایران و دلدادگان به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید این بیانیه را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند و البته اهمیت این امر برای مسئولان و مدیران اجرایی کشور مضاعف است.

وی با بیان این که سرفصل‌های گام دوم با علم و پژوهش آغاز شده است، اضافه کرد: اهمیت، ضرورت و اولویت علم و پژوهش جای هیچ بحثی ندارد؛ اما تناسب مخاطب با این سرفصل نیز باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: ایرانیان سردمداران علم و پژوهش در تاریخ تمدن اسلامی هستند و در هزاره جدید نیز علم و پژوهش ابزارهای قدرتمندی برای حفظ استقلال و آزادی جامعه می‌باشد.

مدیر مرکز تخصصی فلسفه وکلام جامعه الزهرا(س) بیان کرد: امروزه به برکت 40 سالگی نخست انقلاب جامعه جوان و جویای دانش و فناوری ایران اسلامی در مرز دانش حرکت کرده و می‌تواند آینده ساز تمدن اسلامی برای همه مسلمانان گردد، همان گونه که درگذشته چنین کرد و تمدن اسلامی با همت ایرانیان و از مسیر ایران به سراسر جهان اسلام منتشر شد.

فیضی تصریح کرد: البته معنویت و اخلاق همراه و همدوش علم و پژوهش تمایز جامعه انقلابی ایران را از دیگر جوامع نشان و سبک زندگی اسلامی را در تمدن نوین اسلامی به همگان ارائه خواهد داد.

وی همچنین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در آستانه آغاز 40 سالگی دوم انقلاب اسلامی بیانیه مهم و راهبردی گام دوم را صادر کردند، افزود: در سنت اسلامی به برخی از اعداد توجه ویژه ای شده و یکی از آن‌‌ها عدد 40 است، برای نمونه در قرآن کریم آمده است که حضرت موسی(ع) در وعده گاه الهی 30 شب حاضر شد؛ اما خداوند به کلیمش فرمود که باید تا 40 شب در میقات بماند.

وی بااشاره به اینکه رسیدن به 40 نشانه و نماد کمال درمرتبه‌ ای از مراتب پیشرفت و تعالی است، اضافه کرد: دشمنان انقلاب به ویژه آمریکا برای تضعیف انقلاب کوشیدند با جار و جنجال و جوسازی برای جهانیان به ویژه مردم ایران این ذهنیت را ایجاد کنند که انقلاب اسلامی به 40 سالگی نخواهد رسید.

فیضی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی اعلام کردند که هرگز خواب آشفته دشمن تعبیر نمی شود و انقلاب اسلامی با قدرت به پیش می‌رود و با گذر از 40 سالگی اول، گام به مرحله دوم حیات پربار خود خواهد گذاشت.

وی گفت:بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم راهبرد جمهوری اسلامی برای 40 سال دوم است که مرحله تکامل در خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی می‌باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه سال گذشته در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در 40 سال گذشته و برکات خیره‌‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تاکید بر امید واقع ‌بینانه به آینده و نقش بی ‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ها، خطاب به جوانان و آینده‌ سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱