با حضور مدیر جامعه‌الزهرا(س)؛

پژوهشگران همایش «قرآن کریم؛ جامعیت و جهانی بودن» تجلیل شدند

تجلیل از پژوهشگران قرآنی 2

35 پژوهشگر شرکت کننده در همایش «قرآن کریم؛ جامعیت و جهانی بودن» با حضور مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، مدیر المصطفی واحد اصفهان و معاونان و مدیران جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، پژوهشگران شرکت کننده در همایش ملی «قرآن کریم؛ جامعیت و جهانی بودن» روز یکشنبه همزمان با جلسه درس اخلاق طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در تالار بیداری اسلامی تجلیل شدند.

در مراسم تجلیل از پژوهشگران این همایش، حجت الاسلام و المسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، حجت الاسلام و المسلمین ملکی مدیر حوزه علمیه جامعه المصطفی واحد اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین شفیعی دارابی مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، سرکار خانم حقانی معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، سرکار خانم فتح الله زاده مدیر مرکز تخصصی تفسیر علوم قرآن، سرکار خانم طباطبایی مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) حضور داشتند.

افکار و اندیشه‌های انسان باید تابع قرآن کریم باشد

در این مراسم که همزمان با درس اخلاق طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان استاد اخلاق حوزه به اهمیت پرداختن به قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: جامعه در پناه قرآن کریم و اهل بیت(علیهم‌السلام) حفظ می‌شود، بنابراین ما تا زمانی که در پناه قرآن کریم قرار نگیریم نمی‌توانیم خود را حفظ کنیم.

استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: افکار و اندیشه‌های انسان باید تابع قرآن کریم باشد، برای اینکه قرآن کریم ذکر خداوند رحمان است و انسان را مشمول رحمت خداوند می‌کند و انسان را به یاد خداوند رحمان می‌اندازد.

وی اضافه کرد: قرآن کریم، حرز در مقابل شیطان است و شما با قرآن می‌توانید از آسیب شیطان در امان باشید، به همین دلیل، فکر و اندیشه ای که حامل قرآن باشد در روز قیامت وزین و سنگین است.

ارسال 42 مقاله از جامعه‌الزهرا(س) به همایش «قرآن کریم؛ جامعیت و جهانی بودن»

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین شفیعی دارابی با توصیه به اینکه در پی علم نافع باشیم، تصریح کرد: نافع بودن علم نمودها و جلوه‌هایی دارد که یکی از نمودهای علم نافع، نوشتن و پژوهش و عرضه آثار نوشتاری برای نسل‌های حاضر و نسل‌های آینده است.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در سال گذشته، به ارائه آماری از حضور پژوهشگران در همایش ملی «قرآن کریم؛ جامعیت و جهانی بودن» پرداخت و افزود: در مجموع، هزار و 320 چکیده مقاله و در نهایت 790 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این میان، 54 چکیده مقاله و 42 مقاله از سوی اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی دارابی افزد: از میان 790 مقاله ارسال شده، 323 مقاله از سوی داوران پذیرفته شد که 35 مقاله از سوی طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بود که 11 درصد کل مقالات را در برمی‌گیرد و قابل قدردانی است.

وی تصریح کرد: در دبیرخانه همایش، 24 مقاله از سوی داوران برای ارائه و سخنرانی انتخاب شدند که 2 مقاله متعلق به طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) است که باعث افتخار ما است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی دارابی از حمایت‌های مجدانه مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و همکاری معاونت آموزشی تربیتی، معاونت پژوهش و مدیران و مسئولان در این راستا قدردانی کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به لطف الهی ثمر داد، اما هنوز در آغاز راه هستیم و همچنان ظرفیت و زمینه پژوهش در این مؤسسه علمی حوزوی وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه طلاب سطوح مختلف تحصیلی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در این همایش حضور داشتند، یادآور شد: از میان 42 مقاله ارسال شده، 28 مقاله متعلق به طلاب سطح چهار، 12 مقاله متعلق به طلاب سطح سه و دو مقاله متعلق به طلاب سطح دو است.

در پایان مراسم، 35 پژوهشگر شرکت کننده در همایش ملی «قرآن کریم؛ جامعیت و جهانی بودن» تجلیل شدند.

گفتنی است؛ همایش علمی پژوهشی قرآن کریم، جامعیت و جهانی بودن روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1397 در اصفهان برگزار می‌شود و پژوهشگران جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در این همایش حضور خواهند یافت.

 

تجلیل از پژوهشگران

شفیعی دارابی

 

تجلیل از پژوهشگران قرآنی 5

تجلیل از پژوهشگران قرآنی 3

تجلیل از پژوهشگران قرآنی

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱