آیت‌الله خاتمی در مراسم حماسه ۹ دی در مدرسه فیضیه:

بصیرت مردم، کمر فتنه را شکست/ دشمنان آرزوی جدایی حوزه علمیه و نظام اسلامی را به گور خواهند برد

آیت الله خاتمی

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: حماسه نهم دی قابل تشبیه با حرکت عاشورایی مردم در سال ۵۷ بوده و بصیرت این مردم کمر فتنه را شکسته و خواهد شکست، دشمنان باید بدانند که آرزوی جدایی حوزه علمیه از انقلاب و نظام اسلامی را به گور خواهند برد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، آیت‌الله سیداحمد خاتمی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت حماسه ۹دی،‌ روز بصیرت ملت ایران و پیروی از رهبر معظم انقلاب که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با قرائت اشعاری پیرامون وجود نعمت رهبری برای کشور، عنوان کرد: حماسه نهم دی در سراسر کشور برپاست و باکیفیت‌ترین مراسم در کل کشور در مدرسه فیضیه برگزار می‌شود.

وی افزود: امام بزرگوار ما می‌فرمودند، یاران من در گهواره‌ها هستند و امروز آن یاران موردنظر امام (ره) این حماسه بزرگ را رقم زدند.

امام جمعه موقت تهران، حماسه نهم دی را دارای پنج ویژگی از جمله حماسه بیعت با ولایت، حماسه بصیرت، حماسه حضور، حماسه مقاومت در برابر دشمن، حماسه عشق به اباعبدالله الحسین(ع)، برشمرد و خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ برخی از افراد به بیرون ریخته بودند که به اصل ولایت ضربه بزنند و مردمی که هویت خود را به ولایت فقیه می‌بینند در مقابل آنان ایستادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» که در نهم دی سال ۸۸ توسط مردم با بصیرت سر داده شد، یک شعار مبنایی بوده و از پشتوانه قرآن، روایات و تاریخ را داراست و ما تا آخرین قطره خونمان حامی ولایت خواهیم ماند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: حماسه نهم دی بیعت با ولایت از جنس بیعتی بود که در حدیبیه با پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم صورت گرفت و این بیعت برکات زیادی داشت و یکی از برکات آن، مأیوس شدن دشمنان انقلاب بود که در مقابل، آن‌ها راه تحریم را در پیش گرفتند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: بیعت نهم دی از جنس بیعت یاران امام حسین علیه‌السلام با ایشان بود، من نمی‌خواهم ولایت فقیه را تشبیه به ولایت پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم بکنم، اما این ولایت در استمرار همان ولایت رسول‌الله صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم است.

حماسه نهم دی باطل‌السحر تمام تلاش‌های 8 ماهه فتنه‌گران

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۶۹ سوره نور مطرح کرد: در هر امری که حضور مردم لازم باشد، امر جامع بوده و حماسه نهم دی باطل السحر تمام تلاش‌های هشت ماهه فتنه گران بود، فتنه‌گرانی که در طول 8 ما با ایجاد آشوب در اقصی نقاط کشور دشمن را امیدوار کردند.

آیت‌الله خاتمی ابراز کرد: از روز بعد نهم دی سال ۸۸ تحریم‌های غربی‌ها علیه ملت ایران آغاز شد، تحریم‌هایی که رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا آن را بی‌سابقه‌ترین تحریم می‌داند، با سربلندی ملت ایران پشت سر گذاشته خواهد شد؛ این تحریم‌ها در دوران بعثت نیز بود، اما امروز مسلمانان بیشتری نسبت به آن دوران حضور دارند.

برخی از روزنامه‌ها از واژه بصیرت می‌ترسند

وی با بیان اینکه از اوایل انقلاب جنگ‌های بی‌شماری بر ما تحمیل شد، ادامه داد: جنگ‌های نظامی، فرهنگی، رسانه‌ای، روانی و اقتصادی از جمله آن هستند؛ از دیگر حماسه‌های نهم دی حماسه بصیرت بوده و برخی از روزنامه‌ها از واژه بصیرت می‌ترسند و از این واقعه به اعتراض یاد می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: تمامی دولت‌های فریبکار پیش از انقلاب رفتند و در تمام این حوادث، بصیرت مردم بود که نقش اصلی داشت و شاه پس از دیدن صحنه حماسه مردم از ایران فرار کرد.

وی تاکید کرد: دومین بصیرت در سال ۸۸ صورت گرفت، سالی که اوباما(رئیس جمهور سابق آمریکا) به اسم، از  یکی از سران فتنه تشکر کرد و این سبب شد که مردم به صورت عریان دشمن را در صحنه ببینند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: حماسه نهم دی قابل تشبیه با حرکت عاشورایی مردم در سال ۵۷ بوده و بصیرت این مردم، کمر فتنه را شکسته و خواهد شکست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حوزه علمیه ما بصیر بوده و این حوزه همان حوزه‌ای است که در پیدایش انقلاب اسلامی و در کنار امام راحل نقش موثری داشت، امروز نیز همه در این تجمع حضور پیدا کردند که بگویند ما انقلابی بودیم، هستیم و خواهیم ماند.

آیت الله خاتمی با اشاره به توطئه دشمنان در ایجاد فتنه در حوزه علمیه، ابراز کرد: دشمنان باید بدانند که آرزوی جدایی حوزه علمیه از انقلاب و نظام اسلامی را به گور خواهند برد.

نقشه‌ها ی خائنانه  برای انتخابات ۱۴۰۰

وی با اشاره به آغاز هجمه‌ها علیه نظارت استصوابی شورای نگهبان گفت:‌ تبلیغات زیر سوال بردن نظارت استصوابی شورای نگهبان که جلوی ورود افراد نا سالم را می‌گیرد، از حالا آغاز شده و برای انتخابات ۱۴۰۰ با طرح شعارهای ساختارشکنانه برنامه‌ریزی شده است، اما تمامی این نقشه‌ها ناکامی در پی دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان آیه‌ای از قرآن کریم گفت: حماسه نهم دی حماسه مقاومت بوده و دشمنان می‌خواهند ملت ایران را خسته نشان دهند، چون خودشان خسته شده‌اند، اما باید بدانند که ملت ایران دشمنانش را خسته کرده و خود خسته نمی‌شود.

صابون گرانی‌ها بر تن مردم

امام جمعه موقت تهران مطرح کرد: امروز مردم در حالی به صحنه آمده‌اند که صابون گرانی‌ها بر تن آنان مالیده شده، اما این ملت می‌دانند که بخشی از این گرانی‌ها که از ناحیه استکبار است، هزینه مقاومت و آزادگی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مردم در 8 ماه در هر مناسبت ملی و مذهبی دیدند که فتنه‌گران امنیت مردم را مخدوش می‌کنند، اما در نهایت مردم با ملاحظه اهانت به عاشورا به صحنه آمدند، در روز عاشورا برخی از افراد متدین و روحانیون مورد ضرب و شتم فتنه‌گران قرار گرفتند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند، عاشورا به کمک نظام اسلامی آمد و همه دشمنان باید بدانند که ما تا عاشورا و نهضت امام حسین علیه‌السلام را داریم شکست‌ناپذیر خواهیم بود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱