از سوی اداره قرآن و حدیث اعلام شد؛

آغاز سومین مرحله دوره غیرحضوری قرآن صاعد

سیری در صحیفه سجادیه

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از برگزاری مرحله سوم از دوره غیرحضوری سیری در صحیفه سجادیه با عنوان «قرآن صاعد» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم طیبه سادات طباطبایی روز سه شنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: با توجه به این که صحیفه سجادیه یکی از منابع پربار و ارزشمند شیعه است و بزرگان ما همواره به نقش تربیتی و درس‌آموزی این کتاب شریف و تأثیرگذاری فوق العاده آن به عنوان سفره معنوی در زندگی بشری و حیات‌بخشی آن  اشاره دارند، طرح مطالعاتی صحیفه سجادیه با عنوان «قرآن صاعد» به همت اداره قرآن و حدیث در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

مدیر کل تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: اهمیت صحیفه سجادیه از آنجاست که امام معصومی همچون حضرت زین العابدین علیه‌السلام با خدای خویش با این دعاها راز و نیاز و نیایش می‌کرده است.

طباطبایی یادآور شد: صحیفه سجادیه که از آن به «زبور آل محمد» نیز یاد می‌کنند، هم از نظر گوینده و هم از نظر مخاطب (که پروردگار است) از ویژگی خاصی برخوردار است؛ علاوه بر محتوای عمیق و مضامین متعالی که در این دعاها نهفته است، از نظر سند نیز از استحکام خاصی برخوردار است.

وی تأکید کرد: اهل بیت علیهم‌السلام پیوسته مواظبت و مراقبت از این کتاب را که میراث ارزشمند امام زین‌العابدین علیه‌السلام است، به دیگران توصیه می‌کردند.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام عنوان کرد: یکی از رسالت‌های حوزه علمیه این است که چنین کتاب شریفی را به بطن زندگی مردم و به ویژه طلاب وارد کند تا زمینه انس هرچه بیشتر با احادیث فراهم شود.

طباطبایی با اشاره به فراخوان شرکت در دوره غیرحضوری سیری در صحیفه، گفت: این دوره، در 8 مرحله برگزار می‌شود و در پایان به شرکت‌کنندگانی که نمره نصاب را در همه مراحل کسب کنند، گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

وی یادآور شد: در مرحله سوم، دعاهای 15 تا 21 صحیفه سجادیه مورد توجه قرار گرفته و مهلت ارسال پاسخنامه این مرحله تا 20 دی است.

مدیر کل امور تربیتی افزود: طلابی که به هر دلیل موفق به شرکت در مراحل قبل  نشده‌اند می‌توانند با ارسال پاسخنامه مرحله اول تا سوم  تا 20 دی در این طرح شرکت کنند.

طلاب می‌توانند جهت دریافت دفترچه سوالات به ورودی ساختمان شهید بهشتی رحمه‌الله‌علیه، طبقه همکف، سرای ثقلین مراجعه کنند؛ یا از طریق سایت به نشانی www.jz.ac.ir وکانال جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پیام‌رسان سروش به نشانی @jz_news  دریافت کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32112355 تماس بگیرید.

جهت دریافت دفترچه مرحله اول دوره مطالعاتی قرآن صاعد این لینک را فعال کنید.

جهت دریافت دفترچه مرحله دوم دوره مطالعاتی قرآن صاعد این لینک را فعال کنید.

جهت دریافت دفترچه مرحله سوم دوره مطالعاتی قرآن صاعد این لینک را فعال کنید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱