امضای تفاهم‌نامه میان جامعه‌الزهرا(س) و دبیرخانه همایش بین‌المللی دکترین مهدویت

تفاهم نامه دکترین و جامعه1

تفاهم‌نامه میان معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) و دبیرخانه همایش بین‌المللی دکترین مهدویت برای دومین بار به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم ریحانه حقانی روز شنبه در گفتگو با واحد خبر با بیان اینکه تفاهم نامه میان معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و دبیرخانه همایش بین‌المللی دکترین مهدویت به امضا رسید، اظهار داشت: این تفاهم نامه به منظور برگزاری پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت میان این دو مجموعه منعقد شد.

معاون پژوهش عنوان کرد: نظر به انعقاد این تفاهم نامه که در تاریخ 25 مهرماه صورت گرفت، دبیرخانه جذب مقالات در معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تشکیل شد.

حقانی تصریح کرد: اساتید، طلاب و پژوهشگران جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و دانشکده هدی وابسته به این مؤسسه علمی حوزوی می‌توانند آثار و مقالات خود را به این دبیرخانه ارسال کنند.

وی یادآور شد: پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که فروردین ماه 98 مصادف با ماه شعبان برگزار می‌شود، به موضوع «مهدویت و چالش‌ها» با دو محور «چالش‌های اعتقادی و فرهنگی» و «چالش‌های اجتماعی و سیاسی» می‌پردازد.

معاون پژوهش افزود: محور «چالش‌های اعتقادی و فرهنگی» دارای موضوعاتی چون غفلت از مبانی و آرمان‌ها، شک و تردید، افول دین و ارزش‌ها، یأس وناامیدی، سطحی‌نگری، برداشت‌های انحرافی، تطبیق‌های ناروا، تعیین وقت برای ظهور(توقیت) و شتاب‌خواهی (استعجال) است.

حقانی اضافه کرد: پژوهشگران در محور «چالش‌های اجتماعی، سیاسی» نیز می‌توانند به موضوعاتی چون مسؤلیت‌گریزی، فتنه‌ها، سختی‌ها و ناکامی‌ها، لغزش اندیشمندان و خواص، فاصله بین عالمان و مردم، افزایش اختلافات، مدعیان دروغین، مخالفت با فعالیت‌های سیاسی و تشکیل حکومت و افزایش دشمنی‌ها بپردازند.

وی با بیان اینکه معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از پژوهشگران همایش بین‌المللی دکترین مهدویت حمایت می‌کند، گفت: این معاونت جهت استفاده پژوهشگران از کتابخانه‌های تخصصی مهدویت در سطح قم معرفی نامه ارائه می‌دهد.

معاون پژوهش افزود: هماهنگی با اساتید متخصص در زمینه مهدویت جهت راهنمایی و مشاوره از دیگر حمایت‌های ما در این زمینه است.

حقانی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز پژوهشگران در زمینه روش تحقیق و مهدویت اشاره کرد و افزود: مقاله‌های برتر پژوهشگران در سمینار علمی و پیش‎نشست «همایش دکترین مهدویت» جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ارائه می‌شود.

وی در پایان بهره‎گیری از مقالات در کمیسیون‎های تخصصی مهدویت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و چاپ مقالات در سطوح مختلف را از دیگر حمایت‌های معاونت پژوهش برای پژوهشگران همایش بین‌المللی دکترین مهدویت برشمرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱