آیین اختتامیه کاروان همپای قافله زینب(س) برگزار شد

اختتامیه همپای قافله و قاب زیارت 16

آیین اختتامیه کاروان همپای قافله زینب(س) با حضور و سخنرانی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و همچنین تجلیل از برگزیدگان «قاب اربعین» و کادر اجرایی کاروان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، آیین اختتامیه کاروان همپای قافله زینب(س) روز پنجشنبه 24 آبان ماه از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و با حضور طلاب و دست اندرکاران برگزاری کاروان در تالار بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه خاطرات زیارت اربعین حسینی تا لحظه‌های آخر زندگی با انسان می‌ماند، عنوان کرد: زیارت امام حسین علیه‌السلام برای انسانی با قلب آماده همانند یک بذر است که رویش دارد و آنقدر پررنگ می‌شود که همه زندگی انسان را تحت زیارت قرار می‌دهد.

وی با تصریح بر اینکه زیارت اربعین حسینی می‌تواند زندگی ما را حسینی و اربعینی کند، اظهار داشت: ما برای این سفر، تبلیغات رسمی و سخنرانی نمی‌توانیم داشته باشیم، اما تبلیغات چهره به چهره در این سفر نورانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین بانوان زائر در سال‌های آینده به این موضوع توجه داشته باشند و با زائران کشورهای مختلف ارتباط تبلیغی مؤثر برقرار کنند.

در ادامه جناب آقای سیدموسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان داشت: یک بیت شعر، فیلم، نقاشی و یا یک عکس می تواند پیامی را به مخاطب منتقل کند و توصیه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی این است که از ظرفیت هنر در انتقال پیام های دینی و فرهنگی خود استفاده کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: همایش بزرگ پیاده روی اربعین، دریچه استفاده از ظرفیت هنر را برای ما گشوده تا ما بتوانیم از ظرفیت این حرکت عظیم استفاده کنیم.

حسینی کاشانی تصریح کرد: ما نباید همایش بزرگ پیاده روی اربعین را یک اتفاق ساده بپنداریم، بلکه این مراسم، بسیار تأثیرگذار و دارای جذابیت های فراوان و زوایای ناشناخته ای است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تهرانی معاون فرهنگی تبلیغی در کلیپی که در این مراسم منتشر شد، عنوان کرد: امروز مراسم پیاده روی اربعین حسینی یکی از از شعائر بزرگ دین شده و می تواند مردم را به حقانیت دعوت کند.

وی اظهار داشت: عکاسی بهترین و مؤثرترین ابزار تبلیغ در فضاهای مجازی است که می توان از این ظرفیت در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی استفاده کرد.

در ادامه جناب آقای ابراهیم سلیمانی مسئول انجمن عکاسان قم تصریح کرد: عکاسی علاوه بر این که نزد ما ایرانیان هنر است، صنعت، علم و دانشو  در نهایت رسانه است.

وی یادآور شد: بیشتر رسانه های دنیا بیشترین بهره را از عکس می برند و صدها نشریه، پایگاه، دانشگاه و مجامع علمی و هنری با محوریت عکس فعالیت می‌کنند.

مسئول انجمن عکاسان استان قم اظهار داشت: قبل از عزیمت کاروان همپای قافله زینب سلام‌الله‌علیها، کارگاهی با موضوع آموزش عکاسی با دوربین و تلفن همراه در راستای برگزاری مسابقه «قاب زیارت» برگزار شد که اتفاق بسیار مبارکی است.

در این مراسم، برگزیدگان دومین سوگواره عکس اربعین حسینی با عنوان «قاب زیارت» و کادر اجرایی کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱