سومین همایش حجاب و عفاف فاطمی در جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

سومین همایش عفاف و حجاب1

سومین همایش حجاب و عفاف فاطمی با حضور بانوان فرهیخته اهل سنت از سراسر کشور و اقشار مختلف بانوان به ویژه طلاب بسیجی در جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد.

  به گزارش روابط عمومی، سومین همایش حجاب و عفاف فاطمی امروز چهارشنبه، 3 خرداد با حضور جمعی از علما و مسئولان استانی و کشوری، بانوان فرهیخته اهل سنت از سراسر کشور و اقشار مختلف بانوان به ویژه بانوان طلبه در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، آقای عرفان عسگری قاری برجسته قرآن به قرائت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از جمله سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به اینکه لازمه ادامه حیات طیبه انسان پس‌ از مرگ رعایت حدود الهی است، گفت: حجاب و عفاف یکی از حدود الهی است که باید رعایت شود و زنان اگر می‌خواهند زندگی و آزادی پس از مرگ را تجربه کنند باید این حدود الهی را رعایت کنند.

همچنین بانو مجتهده گل گیری از دیگر سخنرانان ویژه مراسم بود که با بیان اینکه حجاب حکم الزامی است نه تأسیسی و در واقع اسلام آن را تأیید و تصحیح کرده است، بیان داشت: حجاب هم تکلیف و هم حق است و زنان باید این حق را فریاد بزنند که حق آنان تضییع شده است.

در این مراسم، سرکار خانم فرحناز کرد زابلی فعال فرهنگی از استان سیستان و بلوچستان نیز به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: حجاب از یک موضوع ارزشی و اخلاقی صرف خارج شده است و به یک موضوع استراتژی سیاسی تبدیل شده و فوق مسئله امنیتی است، امروز موضوع حجاب تمدن‌ساز است و ما باید سبک و سیره زنان بهشتی، مانند حضرت زینب(س)، حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) را به‌عنوان الگو برای دختران به‌خوبی معرفی و تبیین کنیم و سپس سطح آگاهی و اطلاعات آنان را ارتقا بدهیم.

خانم ماهیه سلاق از بانوان فرهیخته اهل سنت به دکلمه خوانی در رابطه با حجاب و الگو برداری از حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها پرداخت، همچنین خانم عالیان یکی دیگر از بانوان فرهیخته اهل سنت در مورد حجاب و عفاف شعری سرود.

آیین پرچم گردانی حرم مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها از جمله برنامه های این مراسم بود که فضای معنوی خاصی در میان بانوان ایجاد کرد.

اجرای سرود توسط گروه سرود فطرس، دکلمه خوانی توسط یکی از دختران نوجوان اهل سنت درباره حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در این مراسم، دو دختر معظم شهدای مدافع حرم، شهید علی اکبر عربی و شهید سید جعفر امیری مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین پنج نفر از بانوان فرهیخته اهل سنت از سراسر کشور خانم ها ثریا ذهابی، زینب فرخ، سیده حمیده حسینی، رشدیه عالیان، فرحناز کردزابلی تجلیل شدند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱