نشست مدیر جامعه‌الزهرا(س) با طلاب بین‌الملل خوابگاهی در ماه مبارک رمضان

افطاری خوابگاه

سرکار خانم برقعی ضمن حضور در مراسم افطاری طلاب بین المللی خوابگاهی، با بانوان بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها شب گذشته همزمان با تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان، با حضور در سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها با طلاب بین الملل خوابگاهی دیدار  و گفتگو کرد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در مراسم افطاری طلاب بین الملل خوابگاهی حضور یافت و پس از آن در جمع صمیمی بانوان طلبه به گفتگو پرداخت.

طلاب بین الملل، مهمان خاص حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها هستند

سرکار خانم برقعی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن بهار قرآن کریم و قبولی طاعات و عبادات، عنوان کرد: هرچند شما بانوان طلبه به دور از خانواده و برای تحصیل علوم دینی در این مجموعه حضور دارید، اما مهمان خاص حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها هستید.

وی با بیان اینکه قدر خودتان را بدانید، چون یکی از بهترین بانوان اسلام میزبان شماست، یادآور شد: حضرت آیت الله مرعشی نجفی(ره) وقتی متوسل شد تا قبر حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را زیارت کنند، به ایشان فرمودند به قم برو و قبر عمه ما را زیارت کن.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به بانوان طلبه بین الملل توصیه کرد: هر وقت به حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها مشرف می‌شوید، زیارتنامه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را نیز قرائت کنید و قدردان این نعمت الهی و حضور در این مکان شریف باشید.

تقویت ارتباط معنوی با امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در سال جدید

برقعی در ادامه ضمن عرض تبریک نوروز و آغاز سال جدید، اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله این سال برای تمام شیعیان خوب باشد، البته سال خوب را باید ساخت، پیدا کردنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال با خلق تمام موجودات عالم هستی، آنها را هم هدایت کرد، اما در بین این موجودات، انسان را مختار آفرید تا خودش آینده اش را بسازد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه ما باید مالک افکارمان باشیم، تصریح کرد: از امروز برای امسال خود برنامه‌ریزی داشته باشید و یکی از برنامه‌های شما این باشد که ارتباط و پیوند معنوی بین خود و امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را تقویت کنید.

برقعی تأکید کرد: ارتباط معنوی با امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف یعنی اینکه در هر مکان و زمانی، حضور و توجه اما عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه را ببینید.

وی با اشاره به داستان اویس قرنی که عاشق پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله بود، اما به احترام سخن مادر که گفته بود بیشتر از نیم روز در مدینه نماند، نتوانست رسول خدا را ملاقات کند، گفت: پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله زمانی که به مدینه برگشتند، فرمودند: «نسیم بهشتی از سوی قبیله قرن می‌وزد، آه! چه قدر به دیدار تو مشتاقم، ای اویس قرنی. ای مسلمانان هر کس او را ملاقات کند، سلام مرا به او برساند».

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: همه ما باید ببینیم چه چیزی امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را خوشحال می‌کند، چرا غروب جمعه دلمان می‌گیرد؟، چون قلب ما با امام زمانمان پیوند خورده است.

توصیه مدیر جامعه‌الزهرا(س) به طلاب در جهت استفاده از دوران جوانی

برقعی تصریح کرد: اگر در ماه مبارک رمضان در کنار حریم حضرت باشیم و استفاده نکنیم، کوتاهی از خودمان هست؛ شما بانوان طلبه این دوران جوانی و پاکی خودتان را قدر بدانید. شما محبوب خداوند متعال و محبوب امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستید که شما را به خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها دعوت کرده اند.

وی تأکید کرد: در دوران تحصیل خود از سرمایه عمر خود بهترین استفاده را داشته باشید، هدف شما رضای خدا و اهل بیت علیهم‌السلام باشد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان سخنان خود، توصیه کرد: تا زمانی که جوانید، خدا را عبادت کنید، شب زنده داری و تهجد داشته باشید، خدا را بندگی کنید، در کارهای خود به اهل بیت علیهم‌السلام متوسل شوید.

در ادامه این برنامه، خانم برقعی به سؤالات طلاب بین الملل در مسائل مختلف پاسخ گفتند.

طلاب بین الملل در این نشست، درخواست دیدار با رهبر معظم انقلاب مدظله العالی را از ایشان داشتند.

 تصویر خبر

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱