مدیر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

انقلاب اسلامی به بانوان هویت بخشید

مراسم پاکستان

برقعی با بیان اینکه اسلام به زن هویت و ارزش داده است، گفت: انقلاب اسلامی نیز به زنان هویت بخشید، به طوریکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد حضور فعال بانوان در صحنه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره هستیم.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در سومین گردهمایی منطقه ای دانش آموختگان بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پاکستان که به همت اداره دانش آموختگان برگزار شد، با اشاره به موضوع اخلاق و معنویت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران منحصر به ایران نبوده و نیست، بلکه انقلاب اسلامی برای تمام شیعیان و آزادی‌خواهان جهان است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با تصریح بر اینکه اسلام به زن هویت و ارزش داده است، به حدیثی از امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف که فرمودند: «لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللهِ اُسوَةٌ حَسَنَة»، اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اختصاص به مرد و زن ندارد و ما افتخار می‌کنیم که الگویی از جنس خودمان داریم.

برقعی تأکید کرد: انقلاب اسلامی نیز به زنان هویت بخشید، به طوریکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد حضور فعال بانوان در صحنه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره هستیم.

وی همچنین ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب اسلامی، عنوان کرد: این انقلاب اسلامی بود که حاج قاسم سلیمانی‌ها را ساخت و تقدیم اسلام کرد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه خاطرنشان کرد: باتوجه به فضیلت ماه رجب و فرموده پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله که فرمودند: «رجب ماه خدا، شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است»، بنابراین برای بهره گیری از ماه مبارک رمضان باید ماه رجب و شعبان را دریابیم.

وی با استناد به حدیث داعی، افزود: پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله می‌فرمایند: «خداوند در آسمان هفتم فرشته‌ای را قرار داده که به او «داعی» گویند. چون ماه رجب فرا رسد آن فرشته از سر شب تا صبح ندا سر می‌دهد! خوشا به حال ذاکران و اطاعت کنندگان، خوشا به حال مطیعان. خداوند متعال می‌فرماید: من همنشین کسی هستم که همنشین من است، من مطیع کسی هستم که مطیع من است، من بخشنده کسی هستم که تقاضای بخشش کند. ماه، ماه من، بنده، بنده من، رحمت، رحمت من. هر کس مرا در این ماه بخواند اجابتش می‌کنم، و هر کس از من چیزی طلب کند به او عطا کنم و هر کس از من طلب هدایت کند، او را هدایت می‌کنم. این ماه را ریسمانی بین خود و بین بندگانم قرار دادم، هر کس بدان چنگ زند به من می‌رسد.»

برقعی تصریح کرد: با توجه به این حدیث شریف، انسان با اطاعت از خداوند متعال به مقامی می‌رسد که خداوند از او اطاعت می‌کند.

در این نشست که بااستقبال پرشور دانش آموختگان ایالت‌های بلوچستان و سند روبرو شده بود، نمایندگان دانش‌آموختگان به نیابت از همه طلاب، دسته‌گل‌هایی به رسم تقدیر به مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و هیئت همراه تقدیم کردند.

اجرای سرود توسط جمعی از دانش آموختگان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱