مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد:

اهداف مقدس تحصیل علوم دینی در حوزه‌های علمیه / برگزاری دوره‌های مختلف در جهت رشد و تعالی طلاب

جلسه توجیهی با والدین طلاب  اخوی 2

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، میراث ماندگار برای ما شیعیان هستند، به اهداف مقدس تحصیل علوم دینی در حوزه‌های علمیه اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر اخوی در نشست توجیهی خانواده طلاب جدیدالورود خوابگاهی با مسئولان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که از سوی سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه فرزندان صالح برای ما صدقه جاریه محسوب می‌شود، به اهمیت و ضرورت تحصیل اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از وظایف والدین این است که زمینه رشد و تعالی و یپشرفت و موفقیت فرزندان خود را فرهم کنند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: تحصیل در دنیا برای همه یک ارزش است، هر اطلاعی که کسب کنیم مفید و موثر است، اما برخی علوم مفیدتر و مؤثرتر هستند و کسب برخی علوم مانند علوم دینی هم برای دنیا و هم آخرت مفیدند، زیرا باعث آگاهی بیشتر می‌شود و مسیر تربیت، خودشناسی، خودآگاهی و حتی مسیر تربیت خانواده و اطرافیان را فراهم می‌کند.

حوزه‌های علمیه، میراث ماندگار برای ما شیعیان هستند/اهداف مقدس تحصیل علوم دینی

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه بیش از هزار سال قدمت دارند و از عصر پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم تا دوران امامت امام صادق علیه‌السلام به اوج رسیدند و امروز به عنوان میراث ماندگار در اختیار ما قرار گرفته اند.

وی با تصریح بر اینکه حوزه علمیه متعلق به شخص خاصی نیست و ما هم در اینجا مهمان هستیم تا خدمت کنیم، یادآور شد: در تحصیل علوم دینی در حوزه‌های علمیه چند هدف مقدس وجود دارد، از جمله آگاهی از دین و کسب علوم دینی است، چنانچه یکی از صفات شیعیان از منظر امام صادق علیه‌السلام، تفقه و آگاهی از دین است و اگر بخواهیم دین خود را حفظ کنیم، یکی از راه‌ها تحصیل در حوزه‌های علمیه است.

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: دختران و پسران ما در حوزه‌های علمیه به تحصیل علوم دینی مشغول می‌شوند، تا تربیت شوند، به خودسازی و تزکیه نفس یعنی پاک کردن دل از بدی‌ها و آلودگی‌ها و آراستن جسم و روح به خوبی‌ها برسند، راه درست را طی کرده و آرامش داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی تصریح کرد: انتخاب مسیر طلبگی یکی از بهترین گزینه‌ها برای فرزندان ما است و زمینه را برای فعالیت در عرصه‌های مختلف فراهم می‌کند؛ فرزندان ما وقتی نسبت به علوم دینی آگاهی پیدا کنند، می‌توانند آن را به اطرافیان خود انتقال دهند.

وی به اهداف دیگر حوزه‌های علمیه از جمله، تحقیق در علوم دینی، تدریس علوم دینی در مراکز و نهادهای مختلف و انتقال مفاهیم دینی به دیگران و بحث تربیت اشاره کرد و گفت: طلبه علاوه بر اینکه به خودسازی می‌پردازد، به تربیت دیگران هم می‌پردازد، اگر فرزند خوب تربیت شود، جامعه هم خوب تربیت می‌شود.

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: یکی از آسیب‌های جامعه ندانستن چگونه تربیت کردن فرزندان است، طلاب در حوزه‌های علمیه می‌توانند روش‌های تربیت و پرورش را بیاموزند و در ابعاد مختلف اعتقادی، اخلاقی، عبادی و احساسی و عقلانی و ... تربیت شوند و به دیگران نیز آموزش دهند

وی با بیان اینکه اهمیت کار در حوزه‌های علمیه بالا است، به تحصیل بیش از 20 هزار طلبه در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به صورت حضوری، غیرحضوری و مجازی اشاره کرد و در ادامه توصیه کرد: راه، روش، مسیر و کارهای فرزندان خود را در مسیر طلبگی باور داشته باشید و فرزندان خود را از لحاظ عاطفی، مالی، خانوادگی و اجتماعی حمایت کنید.  

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی با بیان اینکه یکی از وظایف والدین، زمینه سازی برای ازدواج خوب، آسان و بهنگام است، تصریح کرد: ازدواج باعث آرامش و ثبات فکری و هویت یابی و شخصیت یابی فرزند می‌شود.

برگزاری دوره‌های مختلف در جهت رشد و تعالی طلاب

وی که بیش از 20 سال در مراکز مشاوره فعالیت دارد، به فعالیت‌های این مرکز اشاره کرد و گفت: این مرکز در حیطه‌های مشاوره‌های اخلاقی، اعتقادی، مشاوره آموزشی و تحصیلی، مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان، درمانگری اختلالات، روان‌سنجی، آموزش مهارت‌های زندگی، روانپزشکی و مددکاری خدمت‌رسانی می‌کند و طلاب می‌توانند برای حل مشکلات خود به این مرکز مراجعه کنند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، مهارتی، علمی، پژوهشی، تبلیغی، فرهنگی و غیره در مجموعه اشاره کرد و افزود: بیش از 90 درصد دوره‌هایی که در سطح شهر برگزار می‌شود، در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها فراخوان می‌شود که طلاب می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی در پایان تصریح کرد: همه امکانات مجموعه که از برکات انقلاب اسلامی و از ثمرات خون شهدا است در اختیار طلاب قرار دارد تا به رشد و تعالی برسند که امید است با تلاش مضاعف و همراهی والدین با مسئولان بتوانیم شرایط مناسب برای رشد، تربیت، هدایت و عاقبت بخیری فرزندان خود را فراهم کنیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱