معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

رسالت اصلی طلبه، تفقه در دین است/ افق‌های آینده طلاب در عرصه اجتماع

جلسه توجیهی با والدین طلاب افتخار یوسفی

یوسفی با بیان اینکه رسالت اصلی طلبه، تفقه در دین است، به افق های آینده طلاب در عرصه‌های اجتماعی اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم افتخار یوسفی در نشست توجیهی خانواده طلاب جدیدالورود خوابگاهی با مسئولان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که از سوی سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن خیرمقدم به طلاب جدیدالورود و خانواده‌های ایشان، اظهار داشت: هدف از آفرینش، عبودیت است که از معرفت ناشی می‌شود و مسیر کسب معرفت، تحصیل علوم دینی است  که فرزندان شما در این مسیر قرار گرفتند.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: اطمینان خاطر می‌دهم که مجموعه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نهایت تلاش خود را به کار می‌بندند تا محیطی آرام برای فرزندان شما فراهم می‌کنند تا در مسیر تحصیل علوم دینی قرار بگیرند.  

یوسفی در ادامه به قوانین آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و روند تحصیل طلاب اشاره کرد و گفت: دوره تحصیلی سطح دو شامل 190 واحد درسی را می‌گذرانند و در بسته 4 ساله ارائه می‌شود، از این تعداد واحد درسی، 160 واحد مشترک و 30 واحد به صورت گرایشی است.

وی با اشاره به زمان برگزاری کلاس‌ها و فعالیت‌های فوق برنامه برای طلاب خوابگاهی، بیان داشت: در طول دوران تحصیل، کارویژه‌های مختلف طلبگی برای طلاب فراهم شده تا طلاب در عرصه‌های مختلف توانمند شوند.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر علیه‌السلام که فرمودند: «الكَمالُ كُلُّ الكَمالِ التَّفقُّهُ فِي الدِّينِ و الصَّبرُ عَلَى النّائِبَةِ و تَقديرُ المَعيشَةِ؛ همه كمال در شناخت عميق دين(تفقه)، شكيبايى در پيشامدهاى ناگوار و اندازه نگاه داشتن در زندگى است»، عنوان کرد: رسالت اصلی طلبه، تفقه در دین است و یکی دیگر از رسالت‌های طلبه این است که علوم دینی را در اختیار دیگران قرار دهد.

افق‌های آینده طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

یوسفی با اشاره به برنامه‌های مختلف فرهنگی، تبلیغی، اخلاقی، تربیتی و پژوهشی در نظر گرفته شده برای طلاب، گفت: بانوان طلبه باید برنامه ریزی درست داشته باشند تا از وقت خود بهترین بهره را ببرند.

وی با اشاره به افق‌های آینده طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است، یادآور شد: بسیاری افراد درباره پس از فارغ التحصیلی طلاب در عرصه اجتماع سؤال می‌کنند، پاسخ ما این است که فارغ التحصیلان دروس حوزوی در عرصه‌های مختلف، امکان رشد و اشتغال دارند، به عنوان مثال، برخی طلاب می‌توانند به عنوان معاون فرهنگی، مربی پرورشی و یا معلم دینی و قرآن در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت شوند، همچنین امکان فعالیت طلاب در نهادهای فرهنگی کشور به عنوان کارشناس مذهبی، فعالیت در عرصه‌های علوم دینی، فعالیت پژوهشی در پژوهشگاه‌ها و نهادهای پژوهشی، فعالیت تبلیغی و غیره فراهم می‌شود.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به برگزاری دوره‌های مهارت افزایی در مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: طلاب در کنار بسته‌های آموزشی می‌توانند در دوره‌های مهارتی متعدد و دوره‌های تکمیلی تریبت مدرس، تربیت مبلغ، تربیت ژوهشگر و غیره  شرکت کنند و با توجه به شرایط و استعداد خود تجهیز و آماده شوند تا در عرصه‌های مختلف فعالیت کنند.

یوسفی در پایان با بیان اینکه ارتباط دوسویه والدین و مسئولان می‌تواند برای پیشرفت علمی، تریبتی  و تحصیلی طلاب مؤثر باشد، گفت: طلبه در طول تحصیل از نظر اخلاقی و معرفتی می‌تواند الگو باشد و تبلور و نمود رشد اخلاقی در ارتباط با خانواده و اطرافیان مشهود خواهد بود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱