معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

مطالبه گری یکی از وظیفه‌های جدی در عرصه جهاد تبیین است

خانم حقانی 3

حقانی با بیان اینکه یکی از وظیفه‌های جدی در عرصه جهاد تبیین موضوع مطالبه گری است؛ گفت: خانواده‌های شاهد و ایثارگر باید نسبت به موضوعات مختلف در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی مطالبه گری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم ریحانه حقانی در نشست هم اندیشی خانواده شاهد و ایثارگر با موضوع «جهاد تبیین» که با حضور 200 نفر از اساتید، طلاب و کارمندان این مؤسسه علمی حوزوی در سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برگزار شد، پس از ارائه نمایندگان گروه‌ها به بیان نکاتی پرداخت و اظهار داشت: در بحث عرصه‌های جهادی به چند بخش از جمله آموزش و پرورش، مهدکودک‌ها و دانشگاه‌ها و غیره اشاره شد که علاوه بر اینها باید نسبت به حوزه هم برنامه جهادی داشته باشیم.

معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه ما باید در عرصه جهاد تبیین برای خانواده شهدا برنامه داشته باشیم، گفت: در بحث خاکریزهای جهادی به فضای مجازی اشاره شد، اما رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بحث جهاد تبیین به 13 خاکریز اشاره کردند که باید مورد توجه قرار گیرند.

حقانی با تصریح بر اینکه راهبردهای جهاد تبیین باید مورد بررسی قرار بگیرد، اضافه کرد: در گروه‌ها به راهکارهای عملیاتی مختلف از جمله شناخت اقدام بهنگام، تدوین متون، ازدیاد جمعیت، سیر مطالعاتی، برگزای کرسی‌ها و ارتقای معلمان بازنشسته اشاره شد، اما راهکارهای جدی‌تر و جزئی‌تر باید در عرصه جهاد تبیین در نظر گرفت.

وی یادآور شد: بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله العالی درباره جهاد تبیین باید برنامه داشته باشید، شناخت داشته باشید و در نهایت اقدام کنید.

معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه خانواده‌های شاهد و ایثارگر باید پیشنهاد عملیاتی در مدل اجرایی داشته باشند، گفت: یکی از وظیفه‌های جدی در عرصه جهاد تبیین موضوع مطالبه گری است؛ به عنوان مثال حجاب یکی از مباحث و زیرمجموعه‌های این عرصه‌ها است.

حقانی بیان داشت: خانواده‌های شاهد و ایثارگر باید نسبت به ارتقای سطح فرهنگی، فرهنگسازی حجاب و عفاف و موضوعات مختلف دیگر مطالبه گری داشته باشد و عرصه‌های مطالبه گری وظیفه خانواده شهدا است.

وی با اشاره به فعالیت در عرصه جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: یک سری از فعالیت‌ها باید به صورت شخصی و فردمحور و برخی فعالیت‌ها به صورت شبکه ای، غیرمنفعلانه و پویا صورت بگیرد تا تأثیرگذار باشد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱