معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد:

خانواده شاهد و ایثارگر باید خط مقدم جهاد تبیین باشند

خانم شریفی جهاد تبیین

شریفی با بیان اینکه خانواده شاهد و ایثارگر باید خط مقدم جهاد تبیین باشند، گفت: ما در جهان اسلام رسالت داریم و می‌توانیم با فعالیت تشکیلاتی در عرصه جهاد تبیین در سطح ملی و بین المللی بدرخشیم.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم معصومه شریفی در نشست هم اندیشی خانواده شاهد و ایثارگر با موضوع «جهاد تبیین» که با حضور 200 نفر از اساتید، طلاب و کارمندان این مؤسسه علمی حوزوی در سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برگزار شد، ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان و با اشاره به راه اندازی کانون خانواده شاهد و ایثارگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، عنوان کرد: در این کانون، خانواده‌های شاهد و ایثارگر شناسایی شدند و هدف از تشکیل این کانون نوعی هویت بخشی نسبت به خانواده شاهد و ایثارگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بود.

نسبت به تکریم و پاسداشت شهدا تکلیف داریم

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مدظله العالی که فرمودند یاد شهدا باید به فرهنگ تبدیل شود، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهدا و وجود خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است و ما نسبت به تکریم و پاسداشت شهدا تکلیف داریم.

شریفی تأکید کرد: اگر مکتب شهدا و نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم، انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی حفظ می‌شود، بنابراین نام و یاد شهدا باید در جامعه ساری و جاری باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم فرمودند: «إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارةً فِی قُلُوبِ الْمُؤمِنینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً؛ همانا شهادت حسین حرارتی در دلها ایجاد میکند که هرگز خاموش نخواهد شد»؛ زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا نیز همین اثر را در جامعه دارد.

لزوم فعالیت مستمر در عرصه جهاد تبیین و روایتگری

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن در ماه‌های اخیر، تصریح کرد: جنگ رسانه ای دشمن و روایتگری، ایجاد شبهه در میان جوانان و کمرنگ کردن اعتقادات نسل جدید نشان می‌دهد که امروز در بحث جهاد تبیین که یکی از اهداف انقلاب اسلامی و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب مدظله العالی است، مسئولیت سنگینی به عهده داریم.

وی یادآور شد: در تاریخ اسلام نقل شده که وقتی خبر شهادت امام علی علیه‌السلام به گوش شامیان رسید، گفتند مگر علی نماز می‌خواند که نشان می‌دهد معاویه در جنگ روایت‌ها موفق بوده است، امروز جهاد تبیین و روایتگری باید به دست ما اتفاق بیفتد و سنگینی این رسالت به دوش ماست.

خانواده شاهد و ایثارگر باید خط مقدم جهاد تبیین باشند

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه خانواده شاهد و ایثارگر باید خط مقدم جهاد تبیین باشند، گفت: جنگ روانی اثر خود را می‌گذارد و باطل جای حق می‌نشیند، ایجاد شبهات از سوی دشمن و جنگ روایت‌ها مانند ویروس و موریانه است و ما در قبال این قضیه تکلیف داریم و باید فرهنگ و نام و یاد شهدا را زنده کنیم.

شریفی بیان داشت: دشمن تلاش می‌کند تیشه به ریشه دین اسلام بزند و ارزش‌های دینی ما را نشانه گرفته، همچنین نوک پیکان دشمن به سمت حوزه زن و خانواده است، رهبر معظم انقلاب در سفر به قم اخطار دادند که مراقب آندلوسیزه شدن قم باشید.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و تأکید رهبر معظم انقلاب مدظله العالی نسبت به این موضوع، تصریح کرد: امروز ما بیشتر از اینکه به این مسئله جامه عمل بپوشانیم، این واژه را تکرار می‌کنیم، حال آنکه امروز ما در حال جنگ هستیم و نباید شب و روز، آرام و قرار داشته باشیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: ما باید باور کنیم که در حال جنگ هستیم، همانند دوران دفاع مقدس که همه اقشار جامعه از کودکان تا افراد مسن هر کاری می‌توانستند انجام می‌دادند، بنابراین اگر می‌خواهید شهدا از ما راضی باشند، باید این حرکت عظیم انقلابی را انجام دهیم.

شریفی بیان داشت: اگر آن روز مردان در خط مقدم بودند و زنان نقش پشتیبانی داشتند، امروز برعکس است و زنان در خط مقدم و مردان پیشتیبان هستند.

ما در جهان اسلام رسالت داریم و می‌توانیم با جهاد تبیین در سطح ملی و بین المللی بدرخشیم

وی خاطرنشان کرد: جنگ امروز با جهاد تبیین است، امروز توطئه دشمن و فتنه دشمن در حوزه زنان و خانواده است و از طریق آندولسیزه کردن از طریق زنان وارد می‌شوند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به ماجرای فروپاشی آندولس و تغییر ارزش‌ها از جمله تشویق به تغییر پوشش زنان و برگزاری مجالس لهو و لعب برای جوان، تصریح کرد: امروز دشمنان از دختران مسلمان و زنان جامعه اسلامی استفاده می‌کنند که برای ما درد است.

شریفی با اشاره به فعالیت کانون خانواده شاهد و ایثارگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، گفت: ما در جهان اسلام رسالت داریم و می‌توانیم با جهاد تبیین کار تشکیلاتی داشته باشیم و در سطح ملی و بین المللی بدرخشیم.

آزادی در شعار «زن، زندگی، آزادی» اوج اسارت زن است/ آزادی واقعی در گرو حجاب و عفت است

وی ابراز داشت: امروز فضای رسانه و فضای مجاز ی در دست دشمن است، اما ما در فضای مجازی و حقیقی می‌توانیم فعالیت کنیم، شبهات دشمن را مورد بررسی قرار دهیم و به شبهات پاسخ دهیم، همچنین در خصوص حقوق زن در غرب باید روشنگری کنیم، اعترافات زنان غرب را بشنویم و کرامت زن در اسلام را نشان دهیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: شعار آنها که «زن، زندگی، آزادی» است، این آزادی باید تبیین شود که اوج اسارت زن است، حال آنکه آزادی واقعی در گرو حجاب و عفت است که ما در سایه آن با آرامش و امنیت می‌توانیم به فعالیت اجتماعی و رشد و بالندگی استعدادها و قابلیت‌ها بپردازیم.

شریفی با اشاره به لزوم جهاد تبیین در عرصه جنگ رسانه ای، بیان داشت: دهه فجر فرصتی برای تبیین است، در این کانون، کارگروه هایی تشکیل می‌شود که باید فعال باشند و راهکارهای عملیاتی ارائه و شبهات را پاسخ دهند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱