مدیر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

حوزه‌های علمیه به ویژه جامعه الزهرا(س) در مسائل جنسیت پیشگام باشند

برقعی جنسیت

خانم برقعی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه به ویژه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها باید در مسائل جنسیت پیش گام باشند، گفت: امروز ما در زمانی زندگی می‌کنیم که سامانه علمی جهان غرب، موج اندیشه‌ها و نظریات خود را درباره مطالعات جنسیت در فضای فرهنگی و فکری ما گسیل کرده است، بنابراین سامانه‌های علمی ما باید با پژوهش‌های عمیق و ژرف خود با این موج مقابله کنند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در مراسم اختتامیه رویداد پژوهشی «جنسیت و علوم اسلامی» که در پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری رویداد پژوهشی «جنسیت و علوم اسلامی»، عنوان کرد: خداوند بزرگ را شاکرم که این توفیق را به جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها داد که بتواند در راستای منویات رهبری که همیشه بحث آزاداندیشی را در حوزه‌ها مطرح می‌کنند، هر چند گام کوچکی بود، بردارد و امید است گام‌های بزرگتری برداریم.

امروز مباحث جنسیت از محورهای اساسی مسائل فرهنگی و اجتماعی در سطح ملی و بین المللی است

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصرح کرد: افرادی که ایده برگزاری این رویداد را ارائه دادند و این موضوع را مطرح کردند و در راه انجام رویداد زحمت کشیدند، شایسته تحسین هستند.

برقعی بیان داشت: امروز مباحث مربوط به جنسیت و جایگاه زنان از محورهای اساسی مسائل فرهنگی و اجتماعی در سطح ملی و بین المللی است و بحران هویت جنسیتی از مهم ترین بحران‌های معاصر است که جوامع را درگیر کرده و همه کشورها از جمله در کشور ما را مورد آسیب قرار داده است.

وی تأکید کرد: ما باید درباره این موضوع با دقت و ظرافت ورود پیدا کنیم و در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی با رویکرد تحلیل و چالشگر به آن بپردازیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان ساخت: دانشگاه‌ها و دپارتمان‌های جنسیت در کشورهای غربی بسیار زیاد است و در بررسی‌های انجام شده، نه تنها در رشته‌های علوم انسانی، چند واحد جنسیت دارند، بلکه رشته‌های فنی هم دارای واحدهای جنسیت هستند.

ورود به مباحث جنسیت و علوم اسلامی، دریچه‌های جدیدی به روی پژوهشگران گشوده است

برقعی بیان داشت: اگر امروز شاهد برخی چالش‌ها و اغتشاشات در جامعه هستیم، جای شگفتی نیست، چون در این عرصه کار نکردیم؛ در دین مبین اسلام، مسائل مهمی درباره زنان وجود دارد که در هیچ دین و آیینی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نوآوری و فکر بدیعی در رویداد پژوهشی «جنسیت و علوم اسلامی» اتفاق افتاد، تصریح کرد: ورود به مباحث جنسیت و علوم اسلامی باعث شده که دریچه‌های جدیدی برای پژوهشگران باز شود؛ بنابراین جای تبریک به پژوهشگاه و برگزارکنندگان رویداد پژوهشی «جنسیت و علوم اسلامی» دارد که با دقت و ظرافت وارد این مسئله شدند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اهمیت برگزاری پسارویداد «جنسیت و علوم اسلامی»، توصیه کرد: مطالب این رویداد باید گردآوری و در اختیار پژوهشگران این عرصه قرار بگیرد.

حوزه‌های علمیه به ویژه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها باید در مسائل جنسیت پیشگام باشند

برقعی تصریح کرد: ما در زمانی زندگی می‌کنیم که سامانه علمی جهان غرب، موج اندیشه‌ها و نظریات خود را درباره مطالعات جنسیت در فضای فرهنگی و فکری ما گسیل کرده است، بنابراین سامانه‌های علمی ما باید با پژوهش‌های عمیق و ژرف خود با این موج مقابله کنند.

وی با اشاره به اهمیت ایده پردازی در مسئله جنسیت، گفت: این ایده پردازی‌ها جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها را پیش خواهد برد و ما سال‌ها انتظار برگزاری چنین رویدادهایی بودیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: حوزه‌های علمیه به ویژه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها باید در مسائل جنسیت پیشگام باشند، در غیر این صورت مراکز علمی دیگر ورود خواهند داشت و آثار و نتایج آنها بدون در نظر گرفتن علوم اسلامی، مطلوب نخواهد بود.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱