معاون آموزش و تربیت جامعه‌الزهرا(س) مطرح کرد:

تلاش جامعه‌الزهرا(س) در جهت توانمندسازی بانوان طلبه

یوسفی

خانم یوسفی با اشاره به جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در جهت توانمندسازی بانوان طلبه، به تبیین فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه از جمله دوره‌های مختلف تربیت مدرس، تربیت محقق، تربیت مشاور، تربیت مبلغ و تقویت کارویژه‌های طلبگی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم افتخار یوسفی در نشست خبری «آغاز پذیرش و ثبت نام سال تحصیلی 1403-1402 جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها (در سطوح دو، بازپذیری، سه، چهار و کارشناسی ارشد بین الملل)» که با حضور اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف که فرمودند: « إنَّ لِي في إبنَةِ رَسولِ اللّه ِ اُسوَةٌ حَسَنةٌ»، عنوان کرد: وقتی حضرت زهرا علیهاالسلام برای وجود معصوم، الگوی نیکویی است، قطعا برای تمام انسان‌ها اعم از زن  مرد الگویی است که به این بانوی گرامی اقتدا کند و امید است ما هم رهرو راه آن حضرت باشیم و در خانه ای که مزین به نام حضرت زهرا علیهاالسلام است، به گونه ای عمل کنیم که مورد رضایت حضرت باشند.

تلاش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در جهت توانمندسازی بانوان طلبه

معاون آموزش و تربیت با اشاره به سابقه تقریبا چهل ساله جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: ما دوره‌های آموزشی متعددی را در دستور کار داریم و جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تا کنون توانسته طلاب توانمندی را در عرصه‌های ملی و بین المللی تربیت کند.

یوسفی، برگزاری و اجرا طرح‌های آموزشی، تربیتی، فرهنگی، پژوهشی و به عهده گرفتن مسئولیت‌های مختلف توسط فارغ التحصیلان این مجموعه را از دستاوردهای این مؤسسه علمی آموزشی دانست و بیان داشت: امروز اتفاقی که شاهد آن هستیم که این چراغ روشن‌تر از سابق می‌درخشد، تلاش در جهت توانمندسازی بانوان طلبه است.

وی با اشاره به تحصیل بانوان طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در شکل‌ها و قالب‌های مختلف به صورت حضوری، غیرحضوری و مجازی، گفت: بانوان طلبه می‌توانند در مقاطع تحصیلی سطح دو، سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول که درجه اجتهاد است، تحصیل کنند.

تقویت کارویژه‌های طلبگی در سال جاری/ وظیفه و رسالت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، حمایت از طلاب است

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های ویژه ای برای نخبگان و استعدادهای برتر در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: امسال بستر مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای بانوان فراهم می‌شود تا بتوانند سریع‌تر موفقیت کسب کنند که یکی از بسترها، تقویت کارویژه‌های طلبگی است که در دستور کار قرار گرفته است و بانوان طلبه در طول دوران تحصیل با فعالیت‌ها در این کارویژه‌ها که در قالب‌های آموزشی، تبلیغی، فرهنگی، پژوهشی و غیره ارائه می‌شود، می‌توانند آینده شغلی خود را تأمین کنند.

یوسفی با بیان اینکه وظیفه و رسالت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، حمایت از طلاب است، به فعالیت مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی در این مجموعه اشاره کرد و افزد: این مرکز در سال‌های اخیر، توسعه قابل توجهی داشته و سرمایه گذاری ویژه‌ای در آموزش مهارت‌های زندگی و معارف اسلامی به علاقه مندان داشته است که همه بانوان علاقه مند حوزوی و غیرحوزوی می‌توانند در دوره‌های این مرکز ثبت نام کنند.

توسعه رشته‌های تحصیلی در دستور کار جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

وی همچنین به برگزاری دوره‌های تربیت مدرس، تربیت مبلغ، تربیت پژوهشگر، تربیت مترجم در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و گفت: بانوان طلبه می‌توانند در این رشته‌های تخصصی خاص به مهارت‌های جدی دست پیدا کنند و در این عرصه‌ها فعالیت داشته باشند و رسالت طلبگی خود را به انجام برسانند.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: توسعه رشته‌های تحصیلی نسبت به سال‌های گذاشته در دستور کار است و به تدریج در مقطع تحصیلی سطح سه و چهار، رشته‌های مختلفی اضافه خواهد شد.

یوسفی در ادامه با اشاره به امکانات مختلف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، خاطرنشان کرد: فعالیت کتابخانه، انجمن‌های علمی، دوره‌های مختلف پژوهشی در پژوهشگاه مطالعات اسلامی از جمله بسترهای مناسب برای فعالیت‌های طلاب هستند.

وی یادآور شد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در کنار آموزش، عنایت ویژه‌ای به بحث‌های اخلاقی و تربیتی دارد و بانوان طلبه از ابتدای ورود به مجموعه در جلسات درس اخلاق که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند، همچنین جلسات هم افزایی، پرسش و پاسخ، طرح‌های اساتید راهبر و غیره برگزار می‌شود.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان تصریح کرد: این مجموعه فخیم همچنان پیشرو تلاش می‌کند که بسترهایی را برای بانوان طلبه فراهم کند که علاوه بر رشد علمی، در عرصه‌های دیگر نیز بهره مند شوند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱