کتاب «حق استیلاد زوجین با استناد به سلطنت انسان و اعضای بدنش» منتشر شد

کتاب حق استیلاد زوجین

کتاب «حق استیلاد زوجین با استناد به سلطنت انسان و اعضای بدنش» تالیف مریم زارع چاپ و منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، کتاب «حق استیلاد زوجین با استناد به سلطنت انسان بر اعضای بدنش» از سوی انتشارات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها چاپ و منتشر شد.

این کتاب توسط خانم مریم زارع پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به نگارش درآمده و در پنج فصل و ۱۸۳ صفحه تدوین شده است.

در خلاصه این کتاب آمده است:

فرزندآوری در نظام خانواده از چالش‌های جدی زوجین در عصر کنونی است. میان فقهای امامیه در اینکه فرزندآوری مقتضای ذات عقد در نکاح محسوب نمی‌شود، اختلافی نیست و زوجین می‌توانند با تبانی عقد بر پایه استیلاد یا عدم استیلاد آن را به یک ضمانت الزام‌آور تبدیل کنند.

اما بحث در این است که حق استیلاد زو جین با استناد به سلطنت انسان نسبت به اعضای بدنش چه خواهد بود. اثبات این حقوق برای زوجین در مواردی تعارض را به همراه دارد که احتمالاتی برای حل این تعارض و اعمال مساوی حقوق بیان گردیده است.

با اثبات مشروعیت حکم حکومتی و با عنایت به حکم تکلیفی فرزندآوری که در صورت الزام، غایت این الزام  وجوب کفایی است، در صورت تعارض حقوق مثبت با حکم حکومتی، حکم ثانویه مذکور واجب کفایی بوده و شخص با لحاظ شرایط خود در جهت اثبات یا نفی فرزندآوری طبق حکم ثانویه در جهت رشد یا کاهش جمعیت اقدام نماید.

علاقه‌مندان جهت تهیۀ این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب، جنب حسینیۀ امام خمینی رحمة‌الله‌علیه مراجعه کنند. همچنین کتاب‌های انتشارات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از طریق سامانه فروشگاه کتاب به نشانی https://eshop.jz.ac.ir قابل عرضه است.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱