دومین دوره تخصصی «غدیرشناسی» برگزار می شود

60f6904f45beb-407x400

اداره قرآن و حدیث «دومین دوره تخصصی غدیرشناسی» را به صورت مجازی در تیرماه برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی، خانم آمنه عباسعلی زاده،  مدیر اداره قرآن و حدیث درگفتگو با واحد خبر، اظهار داشت: «دومین دوره تخصصی غدیرشناسی» از سوی اداره قرآن و حدیث برگزار می شود.

خانم عباسعلی زاده با اشاره به اینکه غدیر یک مسئله قرآنی، بینشی و اعتقادی است،  بیان داشت: وظیفه و اولویت طلاب حوزه های علمیه احياي فرهنگ غدير و تبیین مفاهیم آن با زبانی شیوا برای مردم و  نهادینه سازی و عملیاتی کردن دستورات خطبه شریف غدیر است.

عباسعلی زاده گفت: بر این اساس اداره قرآن و حدیث جامعه الزهراء سلام الله علیها، دوره تخصصی غدیرشناسی را در 40 ساعت آموزشی از 11 تیر تا 4 مرداد ماه به صورت مجازی و آنلاین، هر روز بجز تعطیلات رسمی از ساعت 16 تا 18  برگزار می کند.

وی افزود: اهم سرفصلهای این دوره، جایگاه حدیث غدیر در مصادر روایی فریقین، نقش بانوان در مواجهه با غدير، روش شناسی استناد و احتجاج به حدیث غدیر در منابع فريقين، نقد دیدگاهها و قضاوتهای سندی و متنی منتقدین حدیث غدیر در منابع اهل سنت، خلافت انتصابي يا انتخابي و تاثير آن در انديشه سياسي، اعتقادي، احكام و زندگي اجتماعي و...است و به شرکت کنندگان در دوره گواهی معتبر پایان دوره اعطا خواهد شد.

عباسعلی زاده در پایان خاطرنشان کرد: طلاب در این دوره کارگاهی از محضر اساتید گرامی حجت الاسلام و المسلمین اکبر روستایی، معاون پژوهش موسسه آموزشی پژوهشی مذاهب اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاجی ابوالقاسم، از اساتید دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی بهره مند خواهند شد.

گفتنی است، علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی  https://survey.porsline.ir/s/WuTYSHle  در این دوره ثبت نام نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر هر روز از ساعت 8  تا  12 با شماره 32112436 تماس حاصل فرمایند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱