حجت الاسلام گرجیان عنوان کرد؛

شهید چمران؛ الگوی تحصیل و عرفان

مراسم بسیج اساتید (9)

رئیس اتاق فکر اسلامی سازی دانشگاه‌های کشور شهید چمران را مظهر عرفان بدون تحصیل و ارتباط عاشقانه با خدا دانست و گفت: روحانیت باید حقیقت گرا باشد و از شهید چمران درس تحصیل و تهذیب بیاموزد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام محمدمهدی گرجیان، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) در همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید که به مناسبت شهادت شهید چمران در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) برگزار شد، گفت: نظام علمی عالم عمدتاً بر پایه هستی ماتریالیستی است اما افق دید شهید چمران تنها محدود به عالم ماده و محسوسات نبود.

وی با بیان اینکه انسان ماتریالیستی همانند پشه و کرمی است که تمام هستی اش چند صباح بیشتر در دنیا نیست، افزود: شهید چمران با افق دید خود به عالم ابدی و جاودانه راه پیدا کرد و الگویی برای همه ما شد.

استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به شخصیت علمی و عرفانی شهید چمران ابراز داشت: چگونه انسان به جایگاهی دست پیدا می کند که تبدیل به شهید چمران و امام و الگویی برای شهدا می شود.

وی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید عنوان کرد: خداوند اراده ایجاد موجودی به نام انسان برای خلیفه اللهی در روی زمین کرده بود که ملائکه به دلیل عدم آگاهی از کنه ذات انسان لب به اعتراض گشودند، آن ها حسین بن علی (ع) و پیروانی همچون شهید چمران را نمی شناختند که در راه خدا تمام هستی را فدا و ملائکه را شرمسار می گردانند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با بیان اینکه انسان کیست، اظهار کرد: شهید چمران انسان کامل که ائمه معصومین (ع) باشند را به عنوان الگو قرار می دهد نه استادی که فیزیک و تجربیات را به او منتقل کرده است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل شهید چمران را الگو برای ما قرار داده است، عنوان کرد: شهید چمران با اعضا و جوارحش اعلام می کند که در رقص عاشقانه با خدا همراهی اش کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان شهید چمران را مظهر عرفان بدون تحصیل و ارتباط عاشقانه با خدا دانست و تصریح کرد: روحانیت باید حقیقت گرا باشد و از شهید چمران ها درس تحصیل و تهذیب بیاموزد که در مدرسه الهی چگونه باید عاشقی کرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱