مدیر تحصیلات تکمیلی جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

رویدادهای جامعه الزهرا(س)، طلاب و اساتید را به سمت تخصصی شدن سوق می‌دهد

رویا باقری

سرکار خانم رویا باقری گفت: برگزاری رویداد آموزشی باعث می‌شود که افق‌های ذهنی طلاب و اساتید و کادر آموزشی به هم نزدیک می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم رویا باقری در حاشیه برگزاری سومین روز رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با موضوع «تدوین متون درسی»، عنوان کرد: در رویداد آموزشی که با موضوعات «آسیب شناسی روش‌های مطالعه» ویژه طلاب سطح دو، «تدوین متون درسی» ویژه سطح سه و چهار و «سرفصل نویسی» ویژه اساتید برگزار شد، یکی از نکات مهم در این رویداد این است که افق‌های ذهنی طلاب و اساتید و کادر آموزشی به هم نزدیک می‌شود.

مدیر تحصیلات تکمیلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که به عنوان مهمان ویژه در این رویداد حضور داشت، برگزاری رویداد آموزشی را اتفاقی مبارک دانست و گفت: این رویداد باعث ایجاد طرح و اندیشه‌ای نو در ذهن‌ها می‌شود که می‌توان در طرح‌ها و برنامه‌های بعدی پیشنهاد کرد و مورد استفاده قرار داد.

باقری با بیان اینکه طلبه، استاد و کادر آموزشی درباره موضوع هر رویداد توجیه می‌شوند، گفت: گاهی ممکن است در برنامه‌ها بین طلاب، اساتید و کادر آموزشی ناهماهنگی‌هایی وجود داشته باشد، اما برگزاری چنین برنامه‌هایی و مشارکت طلاب در این برنامه‌ها باعث نزدیک شدن افق‌های ذهنی طلاب و اساتید و کادر آموزشی می‌شود که روند فعالیت‌ها را در برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌های اجرایی راحت‌تر می‌کند.

مدیر تحصیلات تکمیلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: هم‌زبانی و هم‌افقی میان طلاب، اساتید و کادر آموزشی باعث ایجاد ظرفیت‌هایی در مجموعه می‌شود که می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

باقری اضافه کرد: مشارکت طلاب در رویداد آموزشی مهم است، زیرا باعث می‌شود ظرفیت‌ها و استعدادها را در مجموعه شناسایی و از این ظرفیت‌ها و خروجی کار برای برنامه‌ریزی‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به لزوم تخصصی‌پروری در حوزه، گفت: امام محمد باقر علیه‌السلام و امام صادق علیه‌السلام که بنیانگذار دانشگاه جعفری هستند، بر تخصص‌پروری تأکید داشتند که این تخصص‌پروری و کاربردی شدن مسائل در برنامه‌هایی همچون رویداد‌ها اتفاق می‌افتد.

مدیر تحصیلات تکمیلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: امام محمد باقر علیه‌السلام به ابان بن تغلب فرمودند: «در مدينه بنشين و براى مردم فتوا بده؛ زيرا من دوست دارم كه در ميان شيعيان من كسانى مانند تو مشاهده شوند»؛ مرد شامی وقتی از امام صادق علیه‌السلام درخواست مناظره می‌کند، آن حضرت، هشام بن حکم را برای مناظره معرفی می‌کنند و می‌فرمایند اگر هشام را شکست دهی، گویی مرا شکست داده‌ای؛ این دو روایت، اهمیت تخصص‌پروری را نشان می‌دهد.

باقری در ادامه تصریح کرد: رویدادهای آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، طلاب و اساتید را به سمت تخصصی شدن سوق می‌دهد که این تخصصی شدن را می‌توان به سمت موضوعات بسیار جزئی پیش برد.

وی عنوان کرد: اگر ما بتوانیم رویدادها را از کلی گویی به موارد خاص تبدیل کنیم، اتفاقات بسیار خوبی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و حوزه‌های علمیه خواهران رقم خواهد خورد.

مدیر تحصیلات تکمیلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه خلأهای آموزشی با برگزاری رویداد آموزشی پر می‌شود، اظهار داشت: رویدادها به عنوان یک روند و فرایند، خلأهای آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی ما را پر می‌کنند.

باقری در پایان تصریح کرد: ما به رویدادهای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها امید داریم و نسبت به این رویداد‌ها خوشبین هستیم که امید است به زودی شاهد برکات آن باشیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱