معرفی طلاب شهیده جامعه‌الزهرا(س) در نمایشگاه «ردای سرخ»

تقدیم 6 طلبه شهیده جامعه الزهرا(س) به انقلاب اسلامی

غرفه جامعه الزهرا در نمایشگاه ردای سرخ

سرکار خانم داودالموسوی گفت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در همه عرصه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران حضور داشته و در تا کنون 6 طلبه شهیده را به انقلاب اسلامی و شجره طیبه نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده ربابه داودالموسوی در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به فعالیت غرفه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در نمایشگاه «ردای سرخ» که هم‌اکنون در مصلای قدس قم دایر است، اظهار داشت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان بزرگترین حوزه علمیه بانوان در همه عرصه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته حضور داشته باشد و در بعضی از این عرصه‌ها، شهیده‌هایی را به انقلاب اسلامی و شجره طیبه نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 6 طلبه شهیده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تقدیم انقلاب اسلامی شده‌اند، افزود: طلبه شهیده فهیمه سیاری که از طلاب شهیده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است، وقتی آیت‌الله مشکینی برای تبلیغ به زنجان می‌روند و بیان می‌کنند که بانوان هم می‌توانند در حوزه مشغول تحصیل شوند، در مکتب توحید آن زمان تلمذ می‌کند و از حضور اساتیدی چون شهید آیت‌الله قدوسی بهره مند می‌شود.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه طلبه شهیده سیاری از حیث درسی، اخلاقی و تربیتی و رعایت حقوق دیگران از شاگردان بسیار ممتاز زمان خود بودند، گفت: این شهیده والامقام به همراه دو نفر از دوستان برای تبلیغ به شهر بانه سفر می‌کنند که در مسیر سنندج مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت می‌رسند.

داودالموسوی خاطرنشان کرد: در بحث دفاع مقدس، طلبه شهیده فاطمه اسدیان از طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بود که برای دیدار خانواده به شهر خود عزیمت می‌کند و در بمباران هوایی به شهادت نائل می‌شوند.

وی ادامه داد:  طلبه شهیده رقیه رضایی از طلاب سطح یک در حمله سعودی‌ها به حجاج بیت الله الحرام و در راهپیمایی استکبارستیزی مکه در سال 1366 حضور داشت که به توفیق شهادت رسید.  

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: طلبه شهیده خدیجه ولی زاده، طلبه شهیده زهرا دقیقی خداشهری و طلبه شهیده بتول مطهری در بحث حمله داعش به زائران عتبات عالیات به شهادت رسیدند. خانم ولی زاده از مبلغانی بود که به در اربعین حسینی به همراه خانواده موکب داشتند و در راه برگشت به اهواز در شهر حله به همراه همسرشان به دست داعشی‌ها به شهادت رسیدند.

داودالموسوی تصریح کرد: طلبه شهیده بتول مطهری از دیگر شهدای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است که به همراه همسر و فرزندشان در سامرا به شهادت نائل آمدند، همچنین شهیده فاضله زهرا دقیقی خداشهری در راه سامرا به دست داعش به شهادت رسیده است.

وی بیان داشت: غرفه جامعه الزهرا علیهاالسلام به صورت مشترک با مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برپا شده است بانوان طلبه شهیده حوزه‌های علمیه خواهران در این غرفه معرفی می‌شوند.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه در نمایشگاه «ردای سرخ» 51 غرفه از استان‌های مختلف کشور به معرفی شهدای روحانی استان خود می‌پردازند، عنوان کرد: این نمایشگاه تا روز سه شنبه 10 خرداد از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان محترم است.

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱