مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

متون درسی حوزه از جمله دغدغه‌های مسئولان، اساتید و طلاب بوده است

حسینی تربیتی

خانم حسینی با بیان اینکه یکی از اهداف رویدادهای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ایجاد کار تشکیلاتی و شبکه سازی است، گفت: ما باید به این رشد و بلوغ علمی برسیم که با کار جمعی و تشکیلاتی برای زمینه سازی ظهور و تمدن سازی نوین اسلامی آماده شویم.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهرا حسینی در نخستین روز پیش رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که با موضوع «متون درسی» ویژه طلاب سطح سه و چهار برگزار شد، عنوان کرد: برگزاری رویدادها که به صورت فصلی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود از جمله دغدغه‌های مدیریت است.

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: ما باید زمینه گفتمان علمی و حضور عالمانه و نقد منصفانه را در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و متن جامعه گسترش دهیم، بر همین اساس سال گذشته، پویش «به وقت مطالبه گری مسئولانه» از سوی مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها راه اندازی شد و خانم برقعی در پنل تخصصی به سؤالات اساتید و طلاب پاسخ داد.

حسینی افزود: بحث رویدادهای فصلی در راستای مطالبه گری عالمانه و بر اساس مسائل شناسایی شده فرهنگی، آموزشی و پژوهشی است، برنامه ریزی شده و اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: رویداد فرهنگی در فصل پاییز با موضوع بیانیه گام دوم برگزار شد که طلاب حضور فعال داشتند، به دلیل شیوع بیماری کرونا در فصل زمستان، رویداد آموزشی به فصل بهار موکول شد.

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: در معاونت آموزش و تربیت، آسیب شناسی مسائل آموزشی در حیطه‌های مختلف صورت گرفت و برهمین اساس، رویداد آموزشی به سه موضوع «روش مطالعه» ویژه طلاب سطح دو، «تدوین متون درسی» ویژه طلاب سطح سه و چهار و «سرفصل نویسی» ویژه اساتید و طلاب دوره عالی فقه و اصول تقسیم بندی شد.

حسینی ادامه داد: مسئله متون درسی حوزه از جمله دغدغه‌های مسئولان، اساتید و برخی طلاب است که این موضوع برای مخاطبان سطح سه و چهار در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: در این بخش، مهارت کلی نسبت به اینکه متون درسی چه شاخص‌هایی داشته باشد، ارائه می‌شود و شرکت کنندگان در این رویداد گروه بندی شده و این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: پس از اینکه مسئله شناسی، مخاطب شناسی و شاخص‌هایی برای موضوعات صورت گرفت، رویداد آموزشی در سه مرحله پیش رویداد، رویداد اصلی و پسا رویداد برنامه ریزی شد.

حسینی خاطرنشان کرد: در پیش رویداد، کارگاه‌های جایگاه تدوین متون در علوم تربیتی، شیوه‌های صحیح مناظره و نقد و بررسی برگزار می‌شود تا مسائل مختلف به صورت نقد منصفانه و عالمانه انجام شود، همچنین نشست مسئله شناسی نیز در پیش رویداد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه رویداد در هر سه موضوع با رویکرد مسئله شناسی و حل مسئله است، گفت: در اجرای رویداد آموزشی، کتبی از گروه‌های علمی دریافت شد که نیاز به بازنگری دارد، این کتاب در گروه‌های مختلف و با راهبری مربیان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در زمانی برگزاری رویداد اصلی با مباحثه گروه‌ها ارائه می‌شوند.

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: یکی از اهداف رویدادهای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ایجاد کار تشکیلاتی و شبکه سازی است، ما باید به این رشد و بلوغ علمی برسیم که با کار جمعی و تشکیلاتی برای زمینه سازی ظهور و تمدن سازی نوین اسلامی آماده شویم.

حسینی عنوان کرد: در این رویداد، استعدادها و ظرفیت‌ها و گروه‌های فعال شناسایی می‌شوند که امید است با بهره مندی از اساتید، قدمی در راستای تحول در متون آموزشی حوزوی بانوان شاهد باشیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱