سالروز رحلت ام المؤمنین حضرت خدیجه(س) تسلیت باد

حضرت خدیجه سلام الله علیها

سالروز رحلت شهادت گونه امّ المؤمنين حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها تسلیت باد.

پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم: «أَيْنَ مِثْلُ خَدِيجَةَ صَدَّقَتْنِي حِينَ كَذَّبَنِي النَّاسُ‏ وَ وَازَرَتْنِي عَلَى دِينِ اللَّهِ وَ أَعَانَتْنِي عَلَيْهِ بِمَالِهَا إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَمَرَنِي أَنْ أُبَشِّرَ خَدِيجَةَ بِبَيْتٍ فِي الْجَنَّةِ مِنْ قَصَبِ الزُّمُرُّدِ لَا صَخَبَ فِيهِ وَ لَا نَصَب؛ مثل خديجه پيدا نخواهد شد. خديجه در آن هنگام كه مردم مرا تكذيب كردند، مرا تصديق نمود، و مرا با ثروت خود براى پيشرفت دين خدا يارى نمود. خدا به من دستور داد خديجه را به قصر زمرّدى كه در بهشت دارد و هيچ رنج و زحمتى در آن نيست بشارت دهم» (بحار الأنوار ، ج ‏۴۳ ، ص ۱۳۱).

ابوسعید خدری می‌گوید: رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم فرمودند: وقتی که در شب معراج، جبرئیل مرا به سوی آسمان‌ها برد و سیر داد، هنگام مراجعت به جبرئیل گفتم: «آیا حاجتی داری؟»؛ جبرئیل گفت: «حاجت من این است که سلام خدا و سلام مرا به خدیجه سلام الله علیها برسانی».

پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم وقتی که به زمین رسید، سلام خدا و جبرئیل را به خدیجه سلام‌الله‌علیها ابلاغ کرد، خدیجه سلام‌الله‌علیها گفت: «ان الله هو السلام، و منه السلام، و الیه السلام، و علی جبرئیل السلام؛ همانا ذات پاک خدا سلام است، و از او است سلام، و سلام به سوی او باز گردد و بر جبرئیل سلام باد».

این مطلب بیانگر اوج مقام حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها در پیشگاه خدا است (کشف الغمه، ج 2، ص 133؛ بحار، ج 16، ص 7، ج 18، ص 385).

رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم خطاب به خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها فرمودند: «ان الله عزوجل لیُباهی بک کرام ملائکته کلّ یوم مِرارا؛ همانا خداوند متعال به افتخار وجود تو هر روز به طور مکرر به فرشتگان بزرگش مباهات می‌کند» (بحار الأنوار، ج۱۶، ص۷۸).

 ................

ای بانوی رمضان ! مادرجان ! ای حضرت خدیجه(س)! سلام...

ما یتیمان آخر‌ الزّمانیم که در تنگنای پلیدی‌های نفس و زمان، دست بسته، هاج و واج مانده‌ایم و با امید رو به سوی آسمان چشم دو‌خته‌ایم، تا شاید نور مهدوی بتابد و ما و زمان را از خواب غفلت بیرون آورد ....

شنیده‌ایم که اُمّ ‌المؤمنین می‌خوانندتان، دست ما و کَرَم شما!

حال که اُم‌ّ المؤمنین در تاریخ، فقط شمایید و ما آدرس را اشتباه نیامده‌ایم، ما را از درگاه خود رد نکنید...

حواله‌ی یتیمی‌مان را مُهر کنید و برای رسیدگی به مهدی عجّل‌اللّه بسپارید! باشد که ما با دعا و برات شما عاقبت به‌ خیر گردیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱