مسئول دفتر تدوین متون و منابع درسی جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

حوزه خواهران در تألیف کتب درسی حوزه‌های علمیه پیشگام است

آیین رونمایی از متون درسی (8)

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیبی با بیان اینکه حوزه خواهران در تألیف کتب درسی در حوزه‌های علمیه پیشگام است، به تبیین فعالیت‌های دفتر تهیه و تدوین متون درسی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حبیبی در آیین رونمایی از متون درسی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ولادت باسعادت امام علی علیه‌السلام، گزارش کلی از روند شکل گیری دفتر تهیه و تدوین متون درسی ارائه داد و تصریح کرد: حوزه خواهران در تألیف کتب درسی در حوزه‌های علمیه پیشگام است.

مسئول دفتر تدوین متون و منابع درسی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به فرآیند شکل‌گیری و فعالیت‌های این دفتر، اظهار داشت: این دفتر در سال 1397 راه اندازی شد که یکی از مسائل در ابتدای راه اندازی،  فقدان افراد ماهر و توانمند در حوزه تدوین با گرایش‌های تخصصی بود که با همکاری معاون آموزشی تربیتی و مدیریت سابق اجرای طرح تربیت تدوینگر متون درسی در دستور کار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیبی با بیان اینکه افراد شاخص و توانمندی در دوره تربیت تدوینگر متون درسی تربیت شدند، گفت: ما در کنار کارگاه تدوینگر متون درسی به فعال کردن گروه‌های علمی پرداختیم.

وی همچنین به تدوین ساختار گروه‌های علمی، تألیف و تدوین کتاب‌های درسی و دیگر فعالیت‌های دفتر اشاره کرد و ادامه داد: ما برای تدوین هزینه نکردیم و متون درسی در دوره تدوینگر انجام شد.

مسئول دفتر تدوین متون و منابع درسی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه در این مدت تدوین بیش از 30 اثر قرار داد بسته شده و حدود 20 اثر نگارش و چاپ شده است، تصریح کرد: هم اکنون کتاب و محتواهای درسی که نیاز به تدوین داشته باشد نداریم، اما ما باز هم بررسی می‌کنیم و اگر کتابی نیاز باشد برای تدوین در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در پایان از حمایت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی مدیر سابق جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، سرکار خانم حقانی معاون پژوهش و دیگر مسئولان در پیشبرد رسالت‌های این دفتر و تحولات اساسی که در مجموعه ایجاد شد، قدردانی کرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱