مدیر کل امور طلاب و خانواده تصریح کرد:

لزوم توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی زن و خانواده

آل یاسین 2

عرب خزائلی با اشاره به لزوم توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی زن و خانواده گفت: بانوان طلبه، قشر تأثیرگذار بر مباحث اجتماعی جامعه هستند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم ملیحه عرب خزائلی در نشست تعامل میان جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها و مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی اسلامی آل یاسین که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین اندیشه مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی فعالی مدیر مؤسسه  برگزار شد، به تبیین برنامه‌های اداره کل امور طلاب و خانواده پرداخت و عنوان کرد: مباحث خانواده از مباحث کلیدی و تأثیرگذار در مباحث اجتماعی است.

وی اظهار داشت: اداره کل امور طلاب و خانواده حدود سه سال پیش در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها راه‌اندازی شد که یکی از کلیدواژه‌های اساسی آن، رسیدگی به  امور فرهنگی خانواده‌های طلاب  است.

مدیر کل امور طلاب و خانواده بر لزوم توجه به بانوان طلبه به عنوان مادران نسل آینده و قشر تأثیرگذار بر مباحث اجتماعی جامعه تأکید و عنوان کرد: در این سه سال، مباحث فرهنگی و اجتماعی زنان از اولویت‌های برنامه‌ای بوده و یکی از پایه‌های اصلی، رسیدگی به امور فرزندان طلاب در این زمینه‌ها است.

عرب خزائلی تأکید کرد: ما باید با مراکزی که در مباحث فرهنگی و اجتماعی زن و خانواده به صورت تخصصی فعالیت دارند، هم‌افزایی و تعامل داشته باشیم تا به رشد و ارتقا دست پیدا کنیم.

وی یادآور شد: در اداره کل امور طلاب و خانواده، علاوه بر مباحث فرهنگی اجتماعی خانواده، بحث ازدواج نیز مورد توجه قرار گرفته و طرح مشاوره‌ای "یاس سفید" در دستور این اداره است.

عرب خزائلی در ادامه به مهدکودک شکوفه‌های بهار وابسته به جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و تصریح کرد: ما باید در مهدکودک، سه مبنای برنامه‌ای تربیت کودک، آموزش مربیان و آموزش خانواده کودکان را در مباحث تربیت فرزند داشته باشیم و کارگروه‌های تخصصی تشکیل دهیم.

عرب خزائلی با اشاره به لزوم اجرایی شدن "طرح جامع مهد اسلامی" یادآور شد: ما در برنامه‌ریزی دقیق همکاران در واحد خانواده در ایام تابستان و اوقات فراغت به سمت "مسجدمحوری" پیش رفتیم و "طرح خانواده متعالی" در این ایام برای خانواده طلاب  اجرا شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱