بازدید شورای راهبردی سازمان بسیج جامعه زنان از نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی جامعه‌الزهرا(س)

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، جلسه شورای راهبردی سازمان بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابی طالب(علیه‌السلام) روز سه شنبه با حضور اعضای این شورا در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و در محل نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی طلاب این حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

موضوع این جلسه، «سبک زندگی اسلامی ایرانی» به همراه بازدید از نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی بانوان طلبه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بود.

در این جلسه، خانم ها «ابراهیم آبادی» رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابی طالب(علیه‌السلام)، «عوض پور» رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، «لیلاسادات عنبری» مشاور امور بانوان و خانواده اداره کل ورزش و امور جوانان ، «یوسفی» نماینده سازمان تبلیغات اسلامی ،«همایی» مدیر فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابی طالب(علیه‌السلام)، «شریفی»، رئیس دانشگاه فرهنگیان، «مرتمی» کارشناس اداره کل آموزش و پرورش استان قم، «بشیریان» طلبه بسیجی و سرکار خانم «عرب خزائلی» مدیر کل امور طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) حضور داشتند.

شورای راهبردی بسیج زنان

زمینه عرضه محصولات خانگی را فراهم کنیم/سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه باید فرهنگ‌سازی شود

سرکار خانم «ابراهیم آبادی» رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابی طالب(علیه‌السلام) در این جلسه به یکی از سخنرانی های رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در تاریخ اول فروردین سال 96 اشاره کرد که فرمودند: «امروز یکی از بلاهای اجتماعی و اخلاقی بزرگ ما این است که مارک‌های خارجی را به رخ هم می‌کشیم؛ این لباس، این کفش، این کیف، این محصول، مال فلان کارخانه معروف خارجی است. بنده به رخ دیگری می‌کشم، او به رخ دیگری می‌کشد؛ یک مسابقه‌ای در این مورد به راه می‌افتد؛ ما در ‌واقع، این بلای فرهنگی و این مشکل فرهنگی را به‌وسیله‌ی رونق تولید می‌توانیم در کشور کم کنیم یا جلویش را بگیریم».

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابی طالب(علیه‌السلام) اظهار داشت: حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) در این سخنرانی فرمودند: آنچه در داخل تولید می‌شود، از خارج وارد نشود، اینکه ما نگاه کنیم ببینیم کالاهای مصرفی ما، از خوراک گرفته تا پوشاک تا وسایل منزل، تا کیف وکفش بعضی از بانوان، تا وسایل مدرسه و دفتر و قلم و امثال اینها ازخارج بیاید، این مایه شرمندگی است! انسان احساس شرم می‌کند، هم در مقابل تولیدکننده داخلی احساس شرمنده می کند هم در مقابل آن کسی که این جنس را از بیرون برای ما می‌فرستد.

ابراهیم آبادی تصریح کرد: ما با مرغوب ترین اجناس می توانیم وسایل ضروری خود را تولید کنیم و از وابستگی به کشورهای دیگر که اقتصاد ما را فلج کرده نجات یابیم.

وی با بیان اینکه ما باید زمینه عرضه محصولات خانگی را فراهم کنیم، عنوان کرد: با اقتصاد مقاومتی می توان مشکلات زنان خانواده هارا رفع کرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابی طالب(علیه‌السلام) در ادامه به یکی از غرفه هایی که توسط بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابی طالب(علیه‌السلام) راه اندازی شده اشاره کرد و گفت: در این غرفه، محصولات نخی، پنبه ای و پشمی که از الیاف طبیعی و با رویکرد سبک زندگی اسلامی ایرانی تولید شده است، ارائه می شود.

ابراهیم آبادی بابیان اینکه خواص پشم در کشور ما نادیده گرفته شده بود، افزود: سالانه پشم زیادی در کشور تولید می شود که استفاده مناسبی از آن نمی‌شود، برهمین اساس، طرحی به نام الیاف طبیعی ارائه شد که 142 نوع کالا از پشم و نخ طبیعی و پنبه تهیه شده که خاصیت های زیادی دارد.

وی اضافه کرد: تولیدات ما شامل فرش، مچ بند، ساق دست زنان، البسه، عبا برای طلاب، کیف، کفش، روکش صندلی خودرو، کمربند و ... است که تمام الیاف و ملزومات خانواده را می توان از الیاف طبیعی تهیه کرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابی طالب(علیه‌السلام) اظهار داشت: امروز تمام زندگی ها مصنوعی شده و بیماری های زیادی شیوع یافته که اگر از محصولات طبیعی استفاده شود، می توان سبک زندگی را به شیوه های صحیح کاربردی کرد.

ابراهیم آبادی تأکید کرد: در استان ها و شهرهای مختلف باید بازارچه هایی برای عرضه محصولات طبیعی در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند از محصولات ارگانیک استفاده کنند و به سبک زندگی ایرانی اسلامی روی بیاورند.

نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی بانوان طلبه با حضور عموم مردم برگزار شود

خانم لیلاسادات عنبری مسئول ورزش بانوان از اداره کل ورزش و جوانان ضمن تقدیر از دست اندرکاران و برگزارکنندگان نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی، عنوان کرد: اگر این نمایشگاه برای عموم مردم برگزار شود، بسیار مناسب تر است.

مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان بر تداوم برگزاری چنین نمایشگاه هایی تأکید کرد و گفت: اگر بخواهیم حضور بانوان طلبه را در عرصه های اجتماعی و اقتصادی نشان دهیم، عموم مردم باید از نمایشگاه بازدید کنند تا به زیبایی و منفعت کار پی ببرند.

عنبری تصریح کرد: ما می خواهیم کار فاخر استانی انجام دهیم و برای این که استفاده عام المنفعه داشته باشد، نمایشگاه باید به صورت عمومی برگزار شود.

شورای راهبردی بسیج

بانوان طلبه می توانند اشتغال خانگی را رواج دهند

در ادامه، سرکار خانم «زینب عوض پور» رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور بانوان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: بانوان نیمی از افراد جامعه هستند و هر کار و قدمی که زنان به ویژه بانوان طلبه برمی دارند، می تواند در جامعه تأثیرگذار باشد.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی دسترنج بانوان طلبه است، گفت: ما امروز مشکل اشتغال بانوان را در جامعه داریم، از این رو می توانیم برگزاری چنین نمایشگاه هایی را عمومی‌تر کنیم.

عوض پور یادآور شد: بسیاری از زنان جامعه به بانوان طلبه به عنوان الگو نگاه می کنند، بنابراین طلاب می توانند هنرنمایی ها و محصولات خانگی خود را در این نمایشگاه ها عرضه کنند تا بدین وسیله اشتغال خانگی را در جامعه رواج دهند.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) درباره حضور فعال زنان در اجتماع، تصریح کرد: بانوان می توانند علاوه بر وظیفه مادری و همسری، درس بخوانند، حضور اجتماعی فعال داشته باشند و در کنار همه اینها به اقتصاد خانواده کمک کنند.

بانوان باید در تولید محصولات خانگی مورد تشویق قرار گیرند

همچنین سرکار خانم «بشیریان» طلبه بسیجی و از اعضای شورای راهبردی بسیج جامعه زنان ضمن قدردانی از برگزاری نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی، بیان داشت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی با حضور بانوان متدین و فعال باید در جامعه فرهنگ سازی شود.

عضو شورای راهبردی بسیج جامعه زنان تصریح کرد: مردم به ویژه نوجوانان و جوانان باید به چنین نمایشگاه هایی دعوت شوند تا حضور بانوان طلبه را در عرصه های اقتصادی مشاهده کنند.

بشیریان با بیان اینکه بانوان باید در تولید محصولات خانگی مورد تشویق قرار گیرند، گفت: بانوان می توانند در این عرصه به صورت تخصصی کار کنند و عموم مردم نیز باید با این نمایشگاه ها و محصولات خانگی آشنا شوند.

وی بیان داشت: در این نمایشگاه شیرینی های خانگی بدون استفاده از امکانات امروزی تولید شده است، کاری که مادران ما در گذشته انجام می‌دادند و کانون خانواده را گرم نگه می داشتند.

عضو شورای راهبردی بسیج جامعه زنان در پایان تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی باعث می شود تا دختران و زنان جامعه به خوداشتغالی روی بیاورند و در این نمایشگاه ها مشغول به کار شوند.

شورای راهبردی

نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی جامعه‌الزهرا(س) زمینه گسترش سبک زندگی اسلامی ایرانی را فراهم می کند

سرکار خانم مرتمی در این جلسه، ضمن قدردانی از برگزاری نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی، گفت: مردم با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در همه زمینه ها آتش به اختیار شدند که جای تشکر دارد.

کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: مسئولان و برگزارکنندگان این نمایشگاه به شخصیت و هنرهای بانوان طلبه احترام گذاشتند و این نمایشگاه را راه اندازی کردند تا زمینه گسترش سبک زندگی اسلامی ایرانی را فراهم کنند.

مرتمی تصریح کرد: بانوان طلبه هر آنچه که در وجودشان بود، به منصه ظهور آوردند و در این نمایشگاه عرضه کردند که باید مورد تشویق قرار گیرند.

وی یادآور شد: جامعه ما در اقصی نقاط کشور به برگزاری چنین نمایشگاه هایی نیاز دارد تا به وسیله آن همه خانواده ها وارد عرصه شوند و در اقتصاد خانواده مشارکت داشته باشند.

کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان قم تأکید کرد: در روستاها زمینه های مختلف برای سبک زندگی اسلامی وجود دارد؛ پس چرا باید از فرآورده های شهری استفاده کنند.

مرتمی بیان داشت: اگر مسئولان زمینه ورود مردم به این عرصه را فراهم کنند، مردم استقبال می کنند؛ چرا که همه خانواده ها در شهر و روستا مشتاق اجرای طرح اجرای اقتصاد مقاومتی هستند، بنابراین اقدام عملی باید از سوی مسئولان صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه زمان اقدام و عمل فرا رسیده و هر کس در هر زمینه که می تواند باید ورود پیدا کند، گفت: اگر مسئولان تصمیم گیری ، برنامه ریزی و اجرا کنند، بدون شک پذیرش از سوی جامعه فراهم است.

کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان قم در پایان اظهار امیدواری کرد که بانوان طلبه فرمایش رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) را زمین نگذارند و با بکارگیری توانمندی های خود، جامعه را از محصولات خانگی بهره مند کنند تا بدین وسیله اقتصاد مقاومتی در جامعه محقق شود.

 

شورای راهبردی سازمان بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابی طالب(علیه‌السلام) پس از جلسه به بازدید از غرفه های مختلف نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) پرداختند و شرکت کنندگان در این نمایشگاه را به تولید محصولات خانگی تریب کردند.

شورای راهبردی

شورای راهبردی

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱