معاون فرهنگی تربیتی جامعه‌المصطفی‌العالمیه تصریح کرد:

سیستم آموزشی طلاب باید مطابق با نیازهای جامعه باشد

شاکری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاکری با بیان اینکه سیستم آموزشی طلاب باید مطابق با نیازهای جامعه باشد، گفت: ما باید طلاب را به آموزش‌های کاربردی و مهارتی مسلح کنیم.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا شاکری معاون فرهنگی تربیتی جامعه‌المصطفی‌العالمیه در نخستین جلسه شورای تخصصی معاونت فرهنگی تبلیغی که در سالن جلسات دفتر مدیریت برگزار شد، با اشاره به اینکه تهذیب یکی از ساحت‌های تربیت است، عنوان کرد: مسائل فرهنگی و شعبات و شاخه‌های آن با تربیت عجین است و اگر ما بخواهیم آموزش‌های کاربردی را داشته باشیم، سیستم آموزش باید به نحوی باشد که هر طلبه یک هنر داشته باشد.

عضو شورای تخصصی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: اگر بخواهیم آموزش‌های کاربردی و مهارتی را در این مجموعه پیاده کنیم، سیستم‌های آموزشی ما باید مطابق با نیازهای جامعه و پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاکری با اشاره به لزوم نیازشناسی در جامعه، گفت: ما باید بایسته‌های مورد نیاز جامعه را رصد کنیم تا طلاب را در کنار مسائل آموزشی به آموزش‌های کاربردی و مهارتی مسلح کنیم.

وی یادآور شد: استعداد و علایق طلاب باید رصد و بررسی شود ، در یک سیر تدریجی و با رویکرد کاربردی به آن پرداخت.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه‌المصطفی‌العالمیه تصریح کرد: ما نباید بعد دانشی به بحث‌های مهارتی بدهیم، گرچه دانش لازمه هر بحث کاربردی و مهارتی است، اما مباحث مهارتی باید با نگاه کاربردی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاکری در پایان تأکید کرد: امروز بانوان طلبه در سطح جامعه جایگاه ویژه ای دارند و خانواده‌ها نیاز شدیدی به دانش و مهارت‌های بانوان طلبه دارند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱