معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) در دومین نشست تربیتی آموزشی اساتید:

اساتید جامعه‌الزهرا(س) الگویی برای طلاب هستند/دوره تربیت مدرس در جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود

شهیدی

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با بیان اینکه اساتید جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) الگو و اسوه برای طلاب هستند، بر نقش اساتید در تقویت انگیزه طلاب در مسیر طلبگی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «ناصر شهیدی» روز چهارشنبه در دومین نشست تربیتی آموزشی اساتید جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: هر ترم چند نشست اخلاقی با حضور اساتید جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و به منظور هم فکری و هم افزایی با اساتید برگزار می‌شود.

اساتید جامعه‌الزهرا(س) باید الگو و اسوه برای طلاب باشند

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه استادی ویژگی‌های منحصربه فرد خود را دارد، اظهار داشت: استاد همواره خود را دائم محصل می‌داند و باید خود را به صورت دائم ارزیابی کند و ارتقا بدهد تا بتواند تأثیر سازنده خود را نسبت به طلاب داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی افزود: از آنجا که اساتید جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با طیف وسیعی از بانوان طلبه در ارتباط هستند، باید شاداب و سرزنده باشند تا تأثیرگذاری لازم را بر طلاب داشته باشند.

وی با بیان اینکه اساتید باید الگو و اسوه برای طلاب باشند، گفت: همه نهادهای آموزشی از جمله حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش در انتخاب استاد حساسیت خاصی دارند و بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: اگر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تا کنون مقام خود را حفظ کرده و جایگاه رفیعی دارد، به خاطر این است که از اساتیدی بهره مند است که از حیث شاخص‌ها و ویژگی‌ها در حد اعلی هستند.

ضرورت تقویت انگیزه طلاب در مسیر طلبگی

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی به انتظاراتی که معاونت آموزشی تربیتی از اساتید جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) دارد اشاره کرد و افزود: اولین انتظار ما از اساتید این است که نسبت به درس اخلاق طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اهتمام ویژه داشته باشند.

وی یادآور شد: هر هفته دو جلسه درس اخلاق ویژه بانوان طلبه در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار می‌شود که در زمان‌های برگزاری آن، کلاس‌های درس تعطیل است و ما از اساتید درخواست می‌کنیم که به گونه ای برنامه ریزی کنند که طلاب در زمان مقرر در جلسه درس اخلاق حاضر شوند

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بر ضرورت تقویت انگیزه طلاب در مسیر طلبگی تأکید کرد و گفت: بانوان طلبه با انگیزه‌های ویژه ای وارد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) می‌شوند و این انگیزه باید در هر ترم تحصیلی نسبت به ترم‌های گذشته دو چندان شود.

نقش اساتید در تقویت انگیزه طلاب انکارناپذیر است

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با تصریح بر اینکه نقش و تأثیر اساتید در تقویت انگیزه طلاب انکارناپذیر است، ادامه داد: اساتید در زمینه تقویت انگیزه بانوان طلبه در مسیر طلبگی سهم بسزایی دارند، بنابراین در ساعاتی که با طلاب در ارتباطند به تقویت انگیزه و توفیق روزافزون آنان توجه داشته باشند.

وی یادآور شد: ما به عنوان استاد در این مجموعه علمی حوزوی، مربی و زیر ذره بین طلاب هستیم و طلاب از نحوه تدریس، تعامل و رفتار ما الگو می‌گیرند، پس نقش مربی بودن ما باید مد نظر ما باشد.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه طلاب فرزندان ما محسوب می‌شوند، گفت: طلاب در ارتباط با اساتید، نقش و تأثیر می‌پذیرند، بنابراین اساتید باید اسوه حسنه برای طلاب باشند.

ضرورت و اهمیت اجرای ضوابط آموزشی و تبیین آن برای طلاب

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی بر لزوم ارتباط اساتید با گروه‌های علمی تصریح کرد و اظهار داشت: گروه‌های علمی از چند سال گذشته در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) فعالیت دارند و هر یک از اساتید، زیرمجموعه یکی از این گروه‌های علمی هستند که لازم است با مسئولان گروه‌های علمی در ارتباط باشند و در نشست‌های علمی این گروه‌ها شرکت کنند.

وی در ادامه، ارتباط اساتید با مدارس علمیه را ضروری خواند، همچنین بر ضرورت و اهمیت اجرای ضوابط آموزشی و تبیین آن برای طلاب و مدیریت کلاس‌های درسی تأکید کرد.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) افزود: در عین حال که اساتید مربی و الگو هستند و باید نهایت ارتباط با طلبه‌ها را داشته باشند، باید مدیریت کلاس درس را هم مد نظر قرار دهند و ساعت کلاس و زمان کلاس و موضوع مورد بحث باید مدیریت شود.

دوره تربیت مدرس در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی بر ضرورت برگزاری کلاس در ایام نزدیک تعطیلات تأکید کرد و گفت: کلاس‌های درسی باید در ایام نزدیک تعطیلات برگزار شود تا سرفصل‌های دروس به صوت کامل ارائه شود.

وی در پایان به برگزاری دوره تربیت مدرس اشاره کرد و افزود: این دوره سال آینده برگزار می‌شود که راه ورود به تدریس جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) است که آیین نامه و محتوای دوره در سال آینده ابلاغ و بر اساس آن، مسیر جذب اساتید طی می‌شود.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: در این دوره، بیش از ظرفیت جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) پذیرش داریم تا پس از گذراندن دوره به سایر مراکز علمی حوزوی معرفی و مشغول به تدریس شوند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱