«شیوه ارائه و ارزشیابی دروس برنامه کوثر» بررسی شد

جامعه الزهرا

جلسه اساتيد برنامه کوثر با حضور مدیرکل اداره برنامه ريزی و ارزشیابی تحصیلی و مدیر مدرسه علمیه مومنات با موضوع «شیوه ارائه و ارزشیابی دروس برنامه کوثر» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، در آستانه آغاز نیمسال دوم سال تحصیلی 1400-1399، جلسه اساتید برنامه کوثر (استعدادهای برتر) با حضور جناب آقای سید محمد هادی حسينی خراسانی، مدیرکل اداره برنامه ريزی و ارزشیابی تحصیلی و سرکار خانم رهبرپور، مدیر مدرسه علمیه مومنات در سالن جلسات ساختمان شهید بهشتی (ره) برگزار و به موضوع «شیوه ارائه و ارزشیابی دروس برنامه کوثر» پرداخته شد.

در ابتدای این جلسه، خانم رهبرپور مدیر مدرسه علمیه مومنات ضمن خیرمقدم به اساتید وتبریک ایام، در خصوص ارتقای سطح علمی طلاب، نقش تاثیرگذاری اساتید در زمینه ایجاد و تقویت انگیزه، روحیه امیدواری، دعوت به آرامش و پرورش بعد پژوهشی طلاب به صورت هدفمند نکاتی را بیان کرد.

در ادامه، جناب آقای حسینی خراسانی کلیاتی از اهداف برنامه کوثر عنوان کرد و نظرات و پیشنهادات اساتید را خواستار شد.

اساتید ضمن بیان این نکته که با توجه به شرایط و اقتضائات موجود، باید روحیه تفکر و تحلیل طلاب تقویت شود تا در زمینه تولید علم و اهداف برنامه کوثر توفیقات بیشتر و بهتری حاصل گردد، تاکید داشتند که بهتر است برای جلوگیری از اعمال سلیقه، طرح کلی ارتقا در این برنامه از سوی معاونت آموزشی تربیتی باشد.

اجباری شدن مباحثه به منظور ایجاد نشاط علمی و رفع حالت ناامیدی برای طلاب از دیگر نظرات اساتید بود که در این باره عنوان کردند که ابتدا باید دانش افزایی صورت پذیرد و بعد از آن در بعد پژوهش با طلاب کار شود.

در ادامه جلسه، پیشنهادی از سوی یکی از اساتید نسبت به فوق برنامه اصول ویراستاری مطرح شد که  جناب آقای حسینی اظهار داشت: تصمیم گیری درباره این فوق برنامه باید به کمیته برنامه ریزی کوثر ارائه شود.

وی افزود: اساتید هر درس لازم است به اهداف درس مورد نظر توجه داشته باشند و طبق اهداف دروس برنامه ریزی کنند.

مدیرکل اداره برنامه ريزی و ارزشیابی تحصیلی جامعه الزهرا علیهاالسلام به تشکیل جلسات مشترک اساتید و گروه‌های علمی مربوطه در آینده اشاره کرد وبیان داشت: نمی‌توان برای هر درس، دستورالعمل خاصی ارائه داد.

وی عنوان کرد: در کلاس‌های گرایشی به علت تعداد اندک طلاب، برنامه کوثر مجبور به ادغام این کلاس‌ها با کلاس‌های طلاب عادی شده است؛ بنابراین اساتید این کلاس‌ها از جهت علمی پژوهشی باید توجه ویژه‌ای به طلاب برنامه کوثر داشته باشند.

حسينی خراسانی درباره آموزش طلاب برنامه کوثر در فضای مجازی درخواست کرد: عملکرد اساتید باید متناسب با شرایط کنونی و در راستای یادگیری مطالب جدید و متناسب با اهداف برنامه کوثر وعمیق خوانی دروس باشد.

وی، مباحثه در دروس متن محور را ضروری دانسته  و سوق دادن طلاب به این امرمهم را خواستار شد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱