مدیر جامعه الزهرا(س) :

فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) تشریح شد

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین-سیدمحمود-مدنی

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «سیدمحمود مدنی» مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) روز چهارشنبه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات این مؤسسه علمی آموزشی برگزار شد، عنوان کرد: سلامت جامعه در گرو تبادل اطلاعات صحیح است و در همه بخش ها، شفاف سازی اطلاعاتی می‌تواند به انتخاب صحیح و آرامش فکری جامعه کمک کند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «سیدمحمود مدنی» مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) روز چهارشنبه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات این مؤسسه علمی آموزشی برگزار شد، عنوان کرد: سلامت جامعه در گرو تبادل اطلاعات صحیح است و در همه بخش ها، شفاف سازی اطلاعاتی می‌تواند به انتخاب صحیح و آرامش فکری جامعه کمک کند.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: ما به عنوان بخشی از جامعه علمی کشور معتقدیم که باید در این تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی سالم سهم داشته باشیم و از همکاری مجموعه‌های رسانه‌ای استقبال می‌کنیم.

وی پیروزی امت مسلمان در حوادث بین‌المللی و خاموش کردن فتنه تکفیری و داعشی و همچنین موفقیت‌های ملت ایران در پایان بخشیدن به فتنه صهیونیستی و آمریکایی اخیر را که با حضور به موقع مردم، تبدیل به برگ برنده‌ای برای ملت بزرگ ایران شد، تبریک گفت.

بانوان جریان تأثیرگذار جدی در جامعه بشری بوده و هستند
حجت الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه به نقش بانوان در جامعه اشاره کرد و افزود: همه ما باور داریم که نقش بانوان به عنوان نیمی از جامعه بشری فراتر از تعداد و کمیت آنان است، به طوریکه تأثیرگذاری فرهنگی، اجتماعی زیادی بر جامعه دارند.

وی تصریح کرد: ما در انقلاب اسلامی این نقش را در میادین و حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به صورت واضح‌تر و روشن‌تر تجربه کردیم.

 

وی با اشاره به خاطره ای از امام خمینی(ره) و دیدار اقشار مختلف جامعه از جمله قشر بانوان با ایشان، گفت: حضرت امام خمینی(ره) ضمن توجه بر ارزش‌های انسانی و اسلامی، بر حضور مؤثر و گسترده بانوان در حوزه‌ها و فعالیت‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و علمی تأکید داشتند.

 

تأثیرگذاری نقش بانوان در جامعه پس از انقلاب اسلامی چشمگیر است
مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: ما در تاریخ تشیع هم در این جهت، پرچمدار بودیم؛ به طوریکه در دورانی که بعضی از مذاهب اسلامی، نگارش حدیث را ممنوع کرده بودند، ما صحیفه فاطمیه(سلام‌الله‌علیها) را داریم که در اهمیت آن همین بس که حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) آن را املا می‌کنند و حضرت علی(علیه‌السلام) می‌نگارند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی اضافه کرد: حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) نیز به عنوان بانوی عالمه، محدثه و صاحب نظر در حدیث مطرح هستند و این حرکت در طول تاریخ هیچ وقت توقف نداشته است.

وی یادآور شد: تفاوت اساسی که بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شد، این بود که این حرکت آرام و با کمیت کم به حرکت گسترده و عمیق تبدیل شد و شاید اولین قدم بعد از انقلاب اسلامی در جهت حوزه علوم دینی، تأسیس جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بود.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: امام خمینی(ره) چند نفر از علما و مراجع از جمله آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله مشکینی و ... را مأمور کردند تا به عنوان هیئت مؤسس در راه اندازی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برای تحصیل بانوان در علوم دینی گام بردارند.

 

بیش از ۱۳ هزار طلبه ایرانی و بین الملل در جامعه‌الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند
حجت الاسلام والمسلمین مدنی به فعالیت‌های جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۵۰ هزار طلبه در این مؤسسه علمی آموزشی تحصیل کرده اند که هم اکنون در میادین مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و غیره مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، بیش از ۱۳ هزار طلبه ایرانی و حدود هزار طلبه غیرایرانی در مقاطع تحصیلی سطح دو، سطح سه و سطح چهار جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) مشغول به تحصیل هستند.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی این مؤسسه اشاره و تصریح کرد: در کنار این فعالیت ها، دانشکده هدی، مجتمع آموزشی تربیتی هدی و همچنین برخی واحدهای وابسته به جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) مشغول به فعالیت هستند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱