استاد جامعه الزهرا(س):

حضرت زهرا(س) در عدالت اجتماعی نمونه بودند

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

استاد درویشی گفت: عدالت محوری در زندگی حضرت زهرا(س) نقش برجسته ای داشت حضرت نه تنها به فکر محدوده خانواده بودند بلکه فراتر از آن نسبت به فقر علمی، فرهنگی و حتی سیاسی و اجتماعی جامعه خویش نیز بی تفاوت نبودند و می بینیم که اولین شهید راه ولایت ایشان هستند.

به گزارش روابط عمومی، خانم رقیه درویشی به مناسبت سالروز شهادت جانسوز یگانه دخت رسول خدا(ص) اظهار داشت: عدالت رابطه فرد با جامعه را تعیین می کند اگر راضیه مرضیه(س) تنها به محدوده خانواده خویش توجه می کردند و نسبت به دین داری و عاقبت بخیری مردم بی تفاوت بودند هیچ ضرورتی نداشت که از امیرالمومنین(ع) دفاع کنند چرا که دشمنان اسلام مهندسی جهان اسلام را با غصب خلافت برهم ریختند.

وی با اشاره به اینکه چهار واژه عقلانیت،عطوفت، عدالت و عبودیت در زندگی تاثیرگذار است گفت: عقلانیت که به ما این کمک را می کند که به خوشناسی بیشتری بپردازیم زیرا انسانی که خود را بشناسد می داند که ارزش و جاودانگی اش به این دنیای مادی خلاصه نمی شود.
استاد حوزه افزود: مورد دیگر بحث عطوفت است که این امر به رابطه انسان با خانواده برمی گردد، حضرت زهرا(س) سراسر عشق و عاطفه خود را نثار خانواده می کردند حضرت امام خمینی (س) در پیامی حضرت زهرا (س) را چنین ترسیمی می کند: «حضرت زهرا(س) که از معجزات تاریخ و افتخارات عالم وجود است؛ زنی که در حجره‏ ای کوچک و محقّر، انسانهایی تربیت کرد که نورشان از بسیط خاک تا آن سوی افلاک و از عالم ملک تا آن سوی ملکوت اعلی‏ می ‏درخشد. صلوات و سلام خداوند تعالی بر این حجره محقر که جلوه گاه نور عظمت الهی و پرورشگاه زبدگان اولاد آدم است.»
وی ادامه داد: رسول خدا(ص) کارهای خانه را برای حضرت زهرا(س) و بیرون خانه را برای حضرت علی(ع) تقسیم کرده بودند، حضرت زهرا در ۹ سالی که در خانه حضرت علی(ع) به سر می بردند همسرشان ۷۰ ماموریت را سپری کردند از این رو مسئولیت های بیرون از خانه نیز بر دوش این بانو بود اما حضرت زندگی را جوری تنظیم می کردند که در قالب بازی و شعرخواندن ارزش ها، اعتقادات و باورها را به فرزندانش منتقل می کرد.
درویشی عبودیت را یکی دیگر از مباحث تاثیرگذار در زندگی بشری عنوان کرد و گفت: در عبودیت انسان رابطه خود را با خدا محکم می کند خداوند سوره ذاریات- آیه ۵۶ می فرماید: و جن و انس را نیافریدم مگر برای آنکه مرا عبادت کنند.
وی اضافه کرد: اگر انسان بداند که آمده است که در این دنیا عبد شود یقینا در تمام این واژه ها زندگی خود را جوری تنظیم می کند که به مقام عبد بودن برسد و اگر ما می بینیم که افرادی توانستند از اهل بیت تاسی بگیرند و الگو قرار دهند به مقام عبد بودند رسیدند و به وظایف خودشان در مقابل خود، خداوند و جامعه برسند.
وی بیان داشت: افرادی مانند شهید سلیمانی هستند که با الگوگیری از سیره ائمه در قلب ها ماندگار و محبوب شدند که این چهار واژه عقلانیت،عطوفت، عدالت و عبودیت را در زندگی عملیاتی کرد و توانست قلوب مردم را به خود جذب کند حتی می بینیم که در کشورهای غربی و در پارلمان های کشورهای متفاوت برای سردار عزیزمان نقش مهمی را حایز اهمیت می دانند و قدر شناسی می کنند.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: آمریکا و صهیونیست جهانی درصدد هستند که تمام نگاه ها و سبک زندگی ها یک جور شود و آنها بتوانند برای مردم برنامه ریزی کنند که متاسفانه با وجود اهل بیت(ع) و الگوگیری از سبک زندگی آنان، دشمنان ناکام در اهدافشان خواهند ماند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱