مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن تصریح کرد:

تجلیل از 4پژوهشگر جامعه‌الزهرا(س) در همایش جامعیت قرآن کریم / ظرفیت پژوهشی در جامعه‌الزهرا(س) قابل توجه است

همایش جامعیت قرآن کریم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی دارابی با اشاره به حضور چشمگیر پژوهشگران جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در همایش ملی «قرآن کریم، جامعیت و جهانی بودن»، ظرفیت پژوهشی این مؤسسه علمی حوزوی را قابل توجه دانست.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیدحسین شفیعی دارابی روز پنجشنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: همایش ملی «قرآن کریم، جامعیت و جهانی بودن» از سوی جامعه المصطفی العالمیه واحد اصفهان و با همکاری و مشارکت ۲۲ مرکز علمی حوزوی از جمله جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن اظهار داشت: از سوی 973 نفر از اساتید، طلاب و دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی تا دکتری، همچنین سطوح 2 تا 4 از 32 استان کشور، مقالاتی به این همایش ارسال شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی دارابی افزود: حاصل تلاش این افراد، 1323 چکیده و 790 مقاله بوده است که به دبیرخانه همایش ارسال شد و از این میان، 323 مقاله در اولویت پذیرش کمیته علمی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پژوهشگران جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با ارائه 52 چکیده و 44 مقاله در این همایش حضور چشمگیر و فعال داشتند.

مدیر کارگروه علمی همایش «جامعیت قرآن و جهانی بودن آن» در این مرکز گفت: در روز اختتامیه این همایش که در «المصطفی» واحد اصفهان برگزار شد، 25 مقاله برگزیده در کارگروه‌های تخصصی ارائه و در پایان از سه مقاله برتر تقدیر و به آنان علاوه بر لوح و تندیس، هدیه نقدی نیز اهداء شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی دارابی با تأکید بر توانمندی پژوهشی طلاب جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها اعلام کرد: چهار نفر از طلاب این مؤسسه علمی آموزشی، خانم ها فاطمه حسینی‌نیا، مریم‌سادات موسوی، فریده مهدیان و معصومه مروی با احراز رتبه برتر در اختتامیه این همایش به ارائه مقاله خود به صورت سخنرانی پرداختند و موفق به کسب لوح تقدیر ویژه و تندیس همایش شدند.

وی اضافه کرد: همچنین مقالات 35 نفر از پژوهشگران جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها به مرحله پوستری و مجازی این همایش راه پیدا کردند و موفق به دریافت پذیرش گواهی علمی و پژوهشی این همایش شدند.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن یادآور شد: برگزاری کارگروه های تخصصی در نوبت بعدازظهر، دیگر برنامه همایش بود که 3 کارگروه ویژه آقایان با موضوعات مبانی، مسائل و شبهات قرآنی و 2 کارگروه اختصاصی بانوان با عنوان مطالعات زنان و جامعیت قرآن برگزار شد که دو نفر از اساتید آقا و چهار نفر از اساتید خانم جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان عضو هیئت علمی این کار گروه‌ها حضور داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی دارابی در پایان، ظرفیت پژوهشی در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها را قابل توجه دانست و ابراز امیدواری کرد این ظرفیت در سطح برتر و بهتری به فعلیت برسد و به مرحله شکوفایی دست یابد تا حضور اساتید و طلاب در عرصه پژوهش، به سطح مطلوب و مورد انتظار نزدیک‌تر شود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱