از سوی اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا برگزار می‌شود؛

طرح فرهنگی تبلیغی فرزندآوری با هشتک «نوبت جهاد ماست»

طرح فرهنگی تبلیغی فرزندآوری

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام از برگزاری طرح فرهنگی تبلیغی فرزندآوری با ایجاد هشتک «نوبت جهاد ماست» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده ربابه داوود الموسوی در گفتگو با واحد خبر، با تصریح بر لزوم تشویق و ترغیب خانواده ها به فرزندآوری، عنوان کرد: طرح فرهنگی تبلیغی فرزندآوری با ایجاد هشتک «نوبت جهاد ماست» به همت اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: انجام کار فرهنگی و تبلیغی برای نشان دادن اهمیت موضوع و تشویق زوج‌های جوان به سمت داشتن فرزند بیشتر  و آگاه‌سازی آنان نسبت به روند ریزشی جمعیت و مخاطرات هولناک آن از لحاظ جمعیت شناختی، سبب برگزاری این طرح شد.

داوود الموسوی به یکی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مدظله العالی درباره لزوم افزایش جمعیت در شرایط کنونی کشور در تاریخ 22 تیر 99 اشاره کرد و افزود: حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه ای مدظله‌العالی در این باره فرمودند: «بایستی بِجِدْ مسئله فرزندآوری را مهم دانست و از پیری جمعیّت ترسید.... یکی از پُرفایده‌ترین ثروت‌های یک کشور، جمعیت جوان در یک کشور است که ما بحمدالله از اوایل انقلاب تا امروز برخوردار بوده‌ایم و اگر بنا باشد بعداً برخوردار نباشیم، یقیناً عقب خواهیم ماند».

بازنشر محتوای فرهنگی به صورت روزانه در فضای مجازی

وی با بیان اینکه این طرح، فرهنگسازی و ترغیب در زمینه فرزندآوری را در هشت محور تدوین کرده است، گفت: نخستین محور این طرح، بازنشر محتوای فرهنگی به صورت روزانه در فضای مجازی است.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: محتوای فرهنگی به صورت روزانه در قالب کلیپ سخنرانی، فایل صوتی و یا متن انگیزشی در رابطه با فرزندآوری در کانال فرهنگی تبلیغی بارگذاری می‌شود.

پاسخگویی به پرسش و چالش های پیشرو توسط اساتید و متخصصان

داوود الموسوی ادامه داد: دومین محور، پاسخگویی به پرسش و چالش‌های پیشرو توسط اساتید و متخصصان است که پرسش و پاسخ در زمینه فرزندآوری و چالش‌های پیش رو با حضور اساتید و متخصصان به دو طریق آرشیوی و یا برخط برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: هر فرد می‌تواند سؤال‌ها و شبهات  خود در رابطه با فرزندآوری را به مسئول کانال معاونت فرهنگی تبلیغی در پیام‌رسان سروش یا ایتا به آدرس @jz_farhangi  ارسال کرده تا پس از بارگذاری در کانال معاونت فرهنگی تبلیغی پیام‌رسان سروش به نشانی  https://sapp.ir/jz_m.f.t و یا در پیام‌رسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/jz_mft پاسخ خود را به صورت فایل صوتی دریافت نمایند و یا  از طریق شرکت در نشست‌های مجازی که زمان آن متعاقبا اعلام می‌شود در جلسات پرسش و پاسخ شرکت کند.

نشر خاطرات "مادران موفق"

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام، سومین محور این طرح را نشر خاطرات «مادران موفق» عنوان کرد و ابراز داشت: مادران موفق خاطرات خود را اعم از جزئیات و ظرائف تربیتی حاکم بر خانواده و غیره جهت بارگذاری و استفاده دیگران به مسئول کانال معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام ارسال می‌کنند.

داوود الموسوی یادآور شد: تعریف ما از مادرِ موفق، مادری است که در مادری کردن موفق باشد! و فرزندان خود را به اعلی درجه‌ای که استعداد و ظرفیت بالقوه رسیدن به آن را داشته‌اند، برساند و یا دست کم راه را برای رسیدن به آن مقام، هموار کند و نه تعریف رایج از مادر موفق که مساوی است با مادری که در کنار مادر بودن، تحصیل می‌کند یا به فعالیت‌های خارج از منزل اشتغال دارد!.

وی تصریح کرد: چه بسا که مادران شاغل و تحصیل کرده نیز در مادری موفق بوده باشند، اما ملاک، موفقیت در «مادری کردن» است نه موارد فوق الذکر؛ بر این اساس، مصاحبه با مادران شهدا، مادران دانشمندان و پژوهشگران مطرح و افراد موفق در حوزه‌های تخصصی خودشان که به رشد و اعتلای کشور گام برداشته اند، در دستور کار قرار دارد.

ثبت تجربیات مادران با بیش از 3 فرزند/ لزوم مطالبه گری در جهت افزایش جمعیت

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه گفت: چهارمین محور این طرح، ثبت تجربیات مادران با بیش از 3 فرزند است که ثبت تجربیات و بیان نظرات آنها می‌تواند گام مهمی در ترویج فرهنگ فرزندآوری از طریق اقدام آگاهانه به چندفرزندی به شمار آید.

داوود الموسوی، پنجمین محور طرح فرهنگی تبلیغی فرزند آوری را مطالبه‌گری جهت وضع قوانین و آیین‌نامه‌های جدید و یا اصلاح قوانین پیش‌نوشته برشمرد و افزود: برخی مادران و خانواده‌های امروز برای فرزندآوری دچار چالش‌های جدی هستند که وضع قوانین و آیین‌نامه‌های جدید و یا اصلاح قوانین پیش‌نوشته را می‌طلبد و بعضی دیگر نیز نیازمند فرهنگسازی موثر در این زمینه هستند.

وی بیان داشت: در محور مطالبه‌گری، هر دو حوزه مورد توجه جدی قرار می‌گیرد؛ یعنی مطالبه‌گری می‌تواند جهت وضع قوانین حمایت‌کننده از خانواده‌های دارای چند فرزند صورت بگیرد و از سوی دیگر، نسبت به اصلاح وضع موجود فرهنگی در زمینه فرزندآوری اقداماتی انجام شود.

ارائه محتواهای نمایشگاهی به فعالان فرهنگی و دریافت محتوای فرهنگی تبلیغی

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: ششمین محور، ارائه محتواهای نمایشگاهی به فعالان فرهنگی است که در این راستا، فایل‌های نمایشگاهی و عکس‌پوسترهایی با محتوای ترغیب به فرزندآوری به فعالان فرهنگی و مبلغان جمعیت ارائه می‌شود تا جهت تشویق و ترغیب عمومی بتوانند از آنها بهره کافی ببرند.

داوود الموسوی همچنین دریافت محتواهای فرهنگی تبلیغی را هفتمین محور دانست و گفت: در این محور، فراخوان دریافت محتوای فرهنگی تبلیغی اعلام می شود تا طلاب، مبلغان و فعالان فرهنگی آثار خود را در زمینه فرزندآوری در قالب‌های متن ادبی، خاطره‌نویسی، پژوهش‌های ترویجی و غیره ارسال کنند.

معرفی کتاب و مقاله  در زمینه فرزندآوری

وی، هشتمین محور این طرح را معرفی کتاب و مقاله  در زمینه فرزندآوری عنوان کرد و افزود: در آخرین محور به معرفی نمونه کارهای پژوهشی چاپ شده اعم از کتاب و مقاله در زمینه فرزندآوری و بارگذاری برشی از آن به همراه مصاحبه با پژوهشگران برتر در رابطه با فرزند آوری پرداخته می‌شود.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان ضمن تاکید بر لزوم شرکت همه‌جانبه بانوان طلبه در طرح فرهنگسازی ترغیب و تشویق به امر مهم فرهنگسازی فرزندآوری با عنوان «نوبت جهاد ماست»، گفت: امیدواریم بتوانیم در رفع یکی از مهم‌ترین معضلات پیش رو در میهن اسلامی قدم برداریم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱