استاد جامعه الزهرا(س):

کار زنان در دفاع مقدس اثبات حقانیت راه شهدا بود

هفته بسیج

استاد حیدری مجد گفت: کار زنان در دفاع مقدس تثبیت کننده و حقانیت راه شهدا بود کاری که حضرت زینب(س) با اسارتش در زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورایی انجام داد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم طاهره حیدری مجد با اشاره به رشادت زنان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در دفاع مقدس گفت: شهادت یاران امام حسین(ع) در کربلا نصف روز به طول کشید ولی پیام عاشورا به دست حضرت زینب(ع) تثبیت شد از این رو مادران و همسران شهدا و جانبازان نیز تا به امروز پیام ایستادگی رزمندان را در هشت سال دفاع مقدس زنده کردند.
وی افزود: زنان نیز به اندازه رزمندگان در جنگ حضور داشتند ولی نوع حضورشان متفاوت بود زنان نقش دفاعی، حمایتی، درمانی، تربیتی و تبلیغی درجبهه های جنگ داشتند.
استاد جامعه الزهرا(س) ادامه داد: در درگیری های کردستان زنان نقش حفاظت اطلاعاتی داشتند و وارد خانه می شدند و از این طریق وسایل دفاعی را پیدا می کردند.
وی به نقش زنان در حوزه امدادی و درمانی اشاره کرد و گفت: بانوان در بیمارستان های صحرایی حضور پیدا می کردند و ضمن مداوای اولیه مجروحان و رزمندگان در انتقال آنها به بیمارستان های دیگر اقدام می کردند.
حیدری مجد گفت: در کنار نقش امدادی، بسیاری دیگر از زنان در ستاد های پشتیبانی حضور داشتند و اقدام به تهیه مایحتاج رزمندگان، بسته بندی اقلام خوراکی، شستشو و دوخت و دوز لباس ها و سایر موارد می کردند وبسیاری از کمک های مردمی از جمله طلا و جواهرات و کمک های مادی را دریافت می کردند.
وی بیان داشت: مادر بنده نیز جزو زنان بود که در ستاد پشتیبانی حضور فعالی داشت و اقدام به پخت و پز نان با سایر بانوان برای رزمندگان در جبهه های جنگ می کرد و زمانی که برادر شهیدم را آوردند ایشان صبورانه گریه نکردند و به ما تاکید داشتند که با ناله و زاری دشمن را شاد نکنیم.
استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه نقش حمایتی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس مثال زدنی است گفت: مادران و همسران شهدا با حمایت های فکری و اخلاقی که از رزمندگان می کردند آنها را با روحیه قوی به جبهه های جنگ می فرستادند.
وی گفت: بسیاری از خانواده های رزمندگان مشکلات مالی و اقتصادی زیادی داشتند ضمن اینکه مشکلاتشان را به همسرانشان در جبهه ها منتقل نمی کردند با روحیه قوی محیط خانه را مدیریت می کردند حتی وقتی به آنها کمک مالی می شد قبول نمی کردند و آنها را برای رزمندگان می فرستادند.
استاد جامعه الزهرا(س) ادامه داد: وقتی در خانواده ای فرزند و یا همسری به شهادت می رسید خم به ابرو نمی آورد و با روحیه قوی فرزندان دیگر را تشویق به حضور در جبهه می کرد مانند مادر شهیدان زین الدین که در یکی از سخنرانی هایش گفت که اگر به اندازه رگ های بدنم پسر داشتم آنها را باز هم در راه جهاد می دادم.
وی نقش دیگر زنان در هشت سال دفاع مقدس را برنامه های فرهنگی و تبلیغی عنوان کرد و گفت: بسیاری دیگر از بانوان طلبه و غیر طلبه با تمام شرایط سخت بمباران در شهرهای مرزی حضور پیدا کرده و ضمن آرام بخشی به خانواده های شهدا و رزمندگان روحیه آنان را تقویت می کردند.
استاد اخلاق حوزه افزود : فهمیه سیاری وصدیقه رودباری دو نفر از طلبه ها مبلغی بودن که به شهادت رسیدند.
حیدری مجد خاطر نشان کرد: زنان دیگری بودند که شجاعانه به صورت مستقیم در صحنه بودند مانند مرضیه دباغ که حتی آموزش های نظامی را نیز به بانوان ارائه می کردند همچنین زنان دیگری که در دفاع از مرز و بوم به شهادت رسیدند و یا حتی جانباز شدند.
وی تاکید کرد: اینها تنها بخشی از ایستادگی و استقامت زنانی است که همپای مردان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این هشت سال دفاع مقدس شرکت کردند و بی منت و بی توقع همسر و فرزندانشان را در راه این انقلاب و کشورشان دادند که باید امروز قدردان آنان بود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱