دولت های غربی در قبال جریحه دار شدن احساسات مسلمانان مسئولند

قرآن کریم

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با انتشار بیانیه ای توهین به قرآن و پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله را محکوم و خواستار مسئولیت پذیری دولت های غربی در قبال جریحه دار شدن احساسات مسلمانان شد.

به گزارش روابط عمومی، متن بیانیه حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دو اقدام موهن و خباثت‌آمیز اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد و چاپ کاریکاتورهای موهن در نشریه شارلی ابدو فرانسه قلب مسلمانان و آزاداندیشان جهان را آزرد. اینگونه اقدامات و توهین به مقدسات چند میلیارد انسان با نام «آزادی بیان» در حالی صورت می‌گیرد که دولت‌های غربی اجازه ورود به بسیاری از معضلات مهم ملی و بین المللی را به مردم و رسانه‌های کشور خود نمی‌دهند و عجیب‌تر آنکه در قبال جنایت‌های ضدبشری در فلسطین مغصوب و یمن مظلوم و نیز جریحه‌دار شدن احساسات میلیون‌ها انسان هیچگونه احساس وظیفه‌ای نمی‌کنند.

ما ضمن محکوم کردن اینگونه اقدامات اسلام ستیزانه از دولت‌های اروپایی می‌خواهیم تا به وظیفه انسانی خود نسبت به احساسات و عواطف امت بزرگ اسلامی عمل کنند و اجازه ندهند واژه مقدس «آزادی» بازیچه توهین به ارزش‌های والای انسانی و مقدسات دینی شود.

در پایان، امیدواریم پیروان همه ادیان الهی با سعه صدر و عمل به آموزه‌های انسانی و الهی در راستای دفاع از اصل احترام به مقدسات دیگران و همزیستی مسالمت‌آمیز گام بردارند تا شاهد جهانی آرام و به دور از تنش و چالش و جنگ و بی‌عدالتی باشیم.

سیدمحمود مدنی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام

سیدمحمود مدنی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱