فعالیت‌های فرهنگی هفته عفاف و حجاب تشریح شد

تهرانی

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در هفته عفاف و حجاب را تبیین کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تهرانی روز پنجشنبه در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، عنوان کرد: روز 21 تیرماه همزمان با سالروز واقعه تاریخی قیام مسجد جامع گوهرشاد و حمله رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال 1314 به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است که به منظور گرامیداشت این روز، برنامه‌های مختلفی در ایام هفته عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی اظهار داشت: بروشور «حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها؛ مظهر عفت و حجاب» از سوی اداره کل امور فرهنگی، طراحی و تدوین شده و در اختیار اساتید، طلاب، کارمندان و خانواده ایشان در مجتمع ورزشی شهیده سیاری، کلاس‌های اداره آموزش‌های مهارتی فرهنگی و مراکز برخی استان‌ها که محل برگزاری آزمون غیرحضوری است، توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی با بیان اینکه هفته عفاف و حجاب از تاریخ 19 تا 25 تیرماه با شعار «حریم حافظان خانواده» نامگذاری شده است، افزود: خانواده بزرگ جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در اجتماع مردمی حافظان حریم خانواده که روز پنجشنبه 21 تیرماه ساعت 18 در مصلای قدس قم برگزار می‌شود، حضور خواهند یافت و این بروشورها میان شرکت کنندگان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مراسم، اساتید جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برای پاسخگویی به شبهات عفاف و حجاب و همچنین سؤالات شرعی حضور خواهند داشت و پاسخگوی سؤالات بانوان هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی اضافه کرد: توزیع تراکت و پوسترهای مرتبط با عفاف و حجاب از دیگر فعالیت‌های اداره امور فرهنگی در اجتماع مردمی حافظان حریم خانواده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی در ادامه به برگزاری مسابقه کتابخوانی به مناسبت هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در این ایام، مسابقه کتابخوانی «رسالت بی‌انتها» ویژه اساتید، طلاب و فارغ‌التحصیلان جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقه، برگرفته از مجموعه کتاب پنج جلدی «نقش و رسالت زن» نوشته حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی است که جلد اول آن با عنوان «عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی» برای مسابقه در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی بیان داشت: این مسابقه روزهای 25 و 26 مردادماه به صورت آنلاین و از طریق سامانه دانش‌پژوهان و دانش‌آموختگان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی یادآور شد: مسابقه «زینت آسمانی» از دیگر مسابقاتی است که به مناسبت هفته عفاف و حجاب ویژه اساتید، طلاب، فارغ التحصیلان، مبلغان و کارمندان جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقه در سه بخش ادبی، هنری و رسانه فراخوان شده است و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را تا پایان مهرماه به اداره کل امور فرهنگی تحویل دهند.

معاون فرهنگی تبلیغی عنوان کرد: احادیث، روایات و نیز فرمایشات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در خصوص عفاف و حجاب به همت اداره کل امور فرهنگی گردآوری شده است که در این ایام، به منظور بهره‌مندی از این آیات و روایات و فرمایشات رهبری، به تمام مراکز و مدارس علمیه این مؤسسه علمی حوزوی ارسال می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی به دستورالعمل عفاف و حجاب که سال گذشته از سوی مدیریت جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها مصوب و ابلاغ شد، اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی تبلیغی با همکاری اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل در هفته عفاف و حجاب، برخی از مواد دستورالعمل را به طرق مختلف در اختیار اساتید، طلاب و کارمندان قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱