برگزاری نخستین همایش بین‌المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه

همایش جایگاه زن و خانواده در حیات طیبه

دهمین همایش علمی پژوهشی حیات طیبه و نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب، همزمان با ولادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم متولیان با اشاره به برگزاری دهمین همایش علمی پژوهشی حیات طیبه و نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی، اظهار کرد: این همایش جایگاه فقه اجتماعی با رویکرد به مباحث زن و خانواده و ضرورت بحث فقه مقارن در حوزه زن  و خانواده را پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت بحث فقه مقارن در حوزه زن و خانواده، ظرفیت‌های فقه اسلامی در مواجهه با چالش‌های معاصر در حوزه زن و خانواده، سیر تحول اندیشه‌­های فقهی مذاهب در حوزه زن و خانواده و روش‌شناسی مباحث فقهی زن و خانواده از دیگر اهداف این همایش است.

معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی با بیان اینکه این همایش از هشت محور اصلی تشکیل شده است، گفت: محورهای اصلی همایش شامل اصول حاکم، حضور علمی آموزشی زنان در اجتماع، حضور اجتماعی زنان در عرصه‌های نوین است.

وی، وظایف جامعه و حکومت در قبال خانواده، اسناد بین‌الملل و ملی در حوزه زن و خانواده از منظر فقه مذاهب و آسیب‌ها و راهکارها و جریان‌های فکری معاصر جهان اسلام در حوزه زن و خانواده را از دیگر محورهای این همایش ذکر کرد.

سرکار خانم متولیان از برگزاری نخستین همایش بین‌المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی خبر داد و افزود: این همایش روز 24 تیر ماه امسال ساعت 7:30 تا 13 در مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی واقع در انتهای خیابان انقلاب، جنب دایره المعارف فقه اسلامی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد علاقه‌مند در صورت تمایل به حضور در اجلاسیه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی همایش تا تاریخ 19 تیرماه امسال فرصت دارند در پایگاه اطلاع‌رسانی http://hamayesh.miu.ac.ir/tayyib/intro/  برای ثبت نام اقدام کنند.

مدیر گروه مطالعات زنان مجتمع عالی  عنوان کرد: افراد برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 37183318ـ025 تماس حاصل کنند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱