بازدید مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم از اداره پاسخ به سؤالات دینی جامعه الزهرا (س)

بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی از جامعه 3

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی در بازدید از اداره پاسخ به سؤالات دینی جامعه الزهرا علیهاالسلام بر اهمیت فعالیت اساتید پاسخگی سؤالات فقهی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی، مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم از اداره پاسخ به سؤالات دینی جامعه الزهرا علیهاالسلام بازدید کرد.

در این بازدید، حجت الاسلام محمدی عراقی با فعالیت‌های بخش‌های مختلف این اداره و روند پاسخگویی اساتید پاسخگو به پرسشگران آشنا شدند.

بانوان پاسخگو به مسائل دینی دراین مجموعه در خدمت دین هستند

سرکار خانم حائری شیرازی، رئیس اداره پاسخ به سؤالات دینی جامعه الزهرا علیهاالسلام به تشریح فعالیت‌های این اداره پرداخت و اظهار داشت: این اداره سال‌ها است که پاسخگوی آرای مراجع عظام و مقام معظم رهبری مدظله العالی بوده است.

رئیس اداره پاسخ به سؤالات دینی جامعه الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: اساتید سطوح عالی در این سال‌ها پاسخگوی سؤالات دینی بانوان بودند و همچنان در روند پاسخگویی و فعالیت‌های علمی و تدوین جزوات فقهی مشتمل بر50 موضوع با بیش از 14 هزار پرسش و پاسخ فعالیت دارند.

حائری شیرازی تصریح کرد: این فعالیت‌های علمی در راستای روند پاسخگویی به سؤالات شرعی است که اساتید پاسخگو علاوه بر پاسخگویی، ارتقای علمی و مهارتی را نیز دارند.

وی با به ساعات پاسخگویی این اداره اشاره کرد و در ادامه گفت: علاوه بر پاسخگویی تلفنی در اداره، برنامه دورکاری اساتید پاسخگو نیز فعال و راه اندازی شد و با وجود سیستم هوشمند، در ایام کرونا که مصادف با ماه‌های مبارک رجب، شعبان و رمضان بود، کارشناسان ما در خانه‌های خود پاسخگوی مردم بودند.

رئیس اداره پاسخ به سؤالات دینی جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: در برنامه‌های علمی این مجموعه، پاسخ به مباحث اعتقادی هم نیز فعال است و اساتید مسائل اعتقادی ما که فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلی سطح سه و چهار در رشته فلسفه و کلام هستند، آمادگی پاسخگویی به مباحث اعتقادی را هم دارند.

حائری شیرازی با تصریح بر اینکه بانوان پاسخگو به مسائل دینی دراین مجموعه در خدمت دین هستند، تأکید کرد: این بانوان با ولایتمداری، بصیرت دینی و با حفظ شرایط خانواده در این بخش فعالیت دارند و تلاش ما بر این است که امنیت شغلی آنان در این زمینه فراهم شود.

وی با اشاره به درخواست اساتید پاسخگو برای دیدار با رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، اظهار داشت: اولین درخواست اساتید کارشناس دیدار با حضرت آقا است و این دیدار می‌تواند انگیزه دوچندان در کارشناسان ما ایجاد کند.

ارزش کار اساتید پاسخگو به سؤالات دینی بسیار بالاست

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی با اشاره به اهمیت فعالیت اساتید پاسخگو به مسائل دینی، عنوان کرد: امروز هجوم سؤالات و شبهات را در عرصه‌های مختلف شاهدیم و با توجه به اینکه کار شما با دین مردم ارتباط دارد، بسیار حساس است.

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم افزود: در این اداره آموزش‌های مختلفی ویژه کارشناسان و اساتید پاسخگو برگزار می‌شود و اساتید نیز در پاسخگویی دقت کافی دارند، هرچه اطلاعات دقیق تر و عمیق تر باشد، پاسخگویی بهتر صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی تصریح کرد: علاوه بر سؤالات شرعی و احکام شاید سؤالات اعتقادی نیز  پرسیده شود که اگر اساتید پاسخگو تسلط کافی بر مسائل اعتقادی داشته باشند، می‌توان از ایشان در پاسخگویی اعتقادی بهره برد.

وی یادآور شد: مسائل اعتقادی اقناعی است و نیاز به زمان زیادی دارد، بنابراین برای پاسخگویی اعتقادی به صورت تلفنی باید ابعاد مختلف سنجیده شود و سپس در دستور کار قرار گیرد.

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم همچنین با اشاره به درخواست اساتید پاسخگو برای دیدار با رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، بیان داشت: در حال حاضر، دیدار با رهبر معظم انقلاب مدظله العالی ملغی شده است، ابتدا باید موضوع کرونا در جامعه رفع شود، سپس این موضوع پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی در پایان تأکید کرد: ارزش کار بانوان پاسخگو به مسائل دینی بسیار بالا است و باید مورد حمایت قرار گیرند.

گفتنی است اداره پاسخ به سؤالات دینی جامعه الزهرا علیهاالسلام همه روزه از ساعت 8 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 19 (پاییز و زمستان از ساعت 15 تا 18) آماده پاسخگویی به سؤالات فقهی پرسشگران است.

شماره تلفن‌های پاسخگویی:

-  پاسخگویی اعتقادی و مقلّدان مراجع عظام دام‌ظلّهم‌العالی: ۳۱۷۶۸-۰۲۵

- مقلّدان رهبر معظم انقلاب دام‌ظلّه‌العالی با شماره‌های۷-۳۷۱۱۲۲۵۳- ۰۲۵

- پاسخگوی مکاتبه‌ای و آنلاین سایت پاسخ به سؤالات فقه و معارف به نشانی   www.pasokhbesoalat.ir

- آدرس پیام‌رسان سروش فقه و معارف به نشانی  pasokhbesoalat@

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱