اجرای طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری(ره) ویژه مبلغان

اندیشه مطهر ویژه مبلغان جامعه

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام از اجرای طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری ویژه مبلغان این مجموعه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن برزو روز یکشنبه در گفتگو با واحد خبر، به آغاز ثبت نام طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح به همت اداره امور مبلغان ویژه مبلغان سطح کشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین برزو، هدف از برگزاری این طرح را جهت‌دهی و ساماندهی مطالعات بانوان طلبه، پرورش روحیه تفکر و تعمق در مبانی اسلامی، توانایی تشخیص مکاتب انحرافی، راه‌ها و شیوه‌های مواجهه و مبارزه با تفکرات باطل و انحرافی و به‌دست آوردن نظام فکری واحد و قابل اعتمادهمگام با نظام فکری انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی به یکی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی اشاره کرد که در دیدار با علما و روحانیون در سال ۱۳۸۳ فرمودند: «من لازم مى‌دانم و بارها هم این نکته را گفته‌ام که همه طلاب و همه اهل منبر، یک دور آثار آقاى مطهرى‌ را بخوانند. مرحوم شهید مطهرى‌ رضوان‌اللّه‌علیه گرایش سلوکى و معنوى هم داشت؛ .... در آثار ایشان این رشحه معنوى، توحیدى و سلوک کاملًا مشهود است. یکى از کارهاى لازم در حوزه‌ها مطالعه آثار ایشان است. جوانان عزیز ما باید با آثار شهید مطهرى‌ آشنا شوند. اگر بنده مى‌خواستم برنامه حوزه علمیه قم را بنویسم، بلاشک یکى از مواد برنامه را این مى‌گذاشتم که کتاب‌هاى آقاى مطهرى‌ خوانده شود، خلاصه‌نویسى شود و امتحان داده شود ..... مبنا را تفکرات شهید مطهرى بگذارید و کارهاى بعدى را روى آن بنا کنید».

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: با توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مدظله‌العالی، شرکت در  طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری(ره) برای طلاب به ویژه مبلغان ضروری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین برزو یادآور شد: در این طرح، 23 کتاب از آثار شهید آیت‌الله مطهری(ره) طی دو دوره که به مدت دو سال به طول می انجامد، مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به زمان و نحوه ثبت نام در این طرح اشاره کرد و افزود: زمان ثبت نام از 4 تا 24 اسفند است که طلاب می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه مبلغان (شمیم) به نشانی www.shamim.jz.ac.ir برای ثبت‌نام اقدام کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گفت: مبلغان جهت آشنایی با نحوه اجرای طرح می‌توانند طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری(ره) ویژه مبلغان را در سامانه شمیم مطالعه کنند.

دانلود شیوه سیر مطالعاتی اندیشه مطهر ویژه مبلغان

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱