گزارشی از پیش‌نشست همایش بین‌المللی «200 سال خشونت، خیانت و خرافه فرقه ای»

نشست همایش خرافه

پیش‌نشست همایش بین‌المللی «200 سال خشونت، خیانت و خرافه فرقه ای» در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، پیش نشست همایش بین‌المللی «200 سال خشونت، خیانت و خرافه فرقه ای» به همت انجمن علمی – پژوهشی تاریخ با حضور آقای حجت حیدری، عضو کمیته علمی همایش برگزار شد.

جناب آقای حیدری در ابتدای جلسه، تاریخچه‌ای از فعالیت‌های بهائیان در ایران پیش از انقلاب و پس از آن را بیان کرد و به تبیین دلایل اهمیت موضوع همایش پرداخت.

عضو کمیته علمی همایش «200 سال خشونت، خیانت و خرافه فرقه‌ای»، دلیل برنامه‌ریزان این همایش برای طرح این موضوع را تبلیغات مستمر و فعالانه این فرقه دانست و اشاره کرد: این فرقه با مظلوم‌نمایی و شگردهای تبلیغاتی برای رسیدن به اهداف اصلی که همان رسمیت یافتن و تشکیل حکومت است، تلاش می‌کنند.

حیدری پس از تبیین مسئله و نیاز برگزاری چنین همایشی، به محورهای معرفی شده توسط دبیرخانه همایش اشاره کرد و ریزموضوعات را برشمرد.

وی با تأکید بر سه محور خشونت، خیانت و خرافات این فرقه، گفت: بهائیان در حالیکه خود را انسان‌هایی اصلاح‌طلب و دوستدار مردم معرفی می‌کنند، اما دست به جنایات هولناکی زده‌اند و اصلا در میان اعتقاد باب و بهاء این مسئله جزو اصول عقاید است که غیر بهائیان را باید از بین برد.

عضو کمیته علمی همایش «200 سال خشونت، خیانت و خرافه فرقه‌ای»  در مورد موضوع خیانت نیز به دو محور اساسی ارتباط بهائیان با صهیونیسم و ارتباط آنها با رژیم پهلوی اشاره کرد و افزود: در این باره می‌توان به نقش بهائیت در کودتای 28 مرداد، خیانت‌های علمی و غیرعلمی از جمله ارتباط با سفارت‌خانه‌های متعدد و کارشکنی علیه جمهوری اسلامی و غیره به عنوان موضوعات مهم و قابل پژوهش پرداخت .

حیدری به معرفی چند کتاب در این زمینه پرداخت و  تصریح کرد: می‌توان تألیفات این فرقه را نیز مورد توجه و کاوش قرار داد و از میان نوشته‌های آنان به عقاید و تناقضات سخنان آنان پی برد.

در پایان جلسه، حضار سؤالاتی مطرح کردند و عضو دبیرخانه همایش به این موضوع اساسی پرداخت که با توجه به فعالیت و تحرکات وسیع این فرقه به صورت نامحسوس، نمی‌توان در اندیشه و پژوهش در این عرصه کوتاهی کرد و باید تحرکات آنان را خنثی ساخت.

اولین همایش بین المللی «۲۰۰ سال خشونت، خرافه و خیانت فرقه ای» از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دانشگاه شیراز روزهای ۸ و ۹ اسفند ۹۸ در محل مرکز همایش‌های دانشگاه شیراز  برگزار می‌شود.

دریافت تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱