همایش طلاب جدیدالورود جامعه الزهرا(س) برگزار شد

همایش طلاب جدید مؤمنات

همایش طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه مؤمنات با حضور 140 طلبه جدیدالورود سطح دو جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، همایش داخلی طلاب جدیدالورود جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور 140 طلبه جدیدالورود سطح دو همزمان با جلسه درس اخلاق در مدرسه علمیه مؤمنات برگزار شد.

این مراسم با پخش کلیپ‌هایی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به طلاب و سرود انقلاب اسلامی آغاز شد.

پس از قرائت قرآن کریم، سرکار خانم طاهره رهبرپور مدیر مدرسه علمیه مؤمنات به سخنرانی پرداخت و عنوان کرد: طلاب در سه وادی علم، اخلاق و رفتار وارد شده‌اند، به همین خاطر فرد عالم در مقابل فرد جاهل ممکن است یک گناه از او بخشیده شود، ولی از فرد جاهل 70 گناه آمرزیده شود.

مدیر مدرسه علمیه مؤمنات اظهار داشت: خداوند متعال حجت را بر فرد عالم تمام می‌کند، بنابراین وظیفه سنگینی بر عهده ما طلبه‌ها است و ممکن است یک اشتباه، ما را از عرش به فرش برساند و موجب سقوط ما شود.

رهبرپور تصریح کرد: شما بانوان طلبه در حال ورود به دسته عالمان دینی هستید و باید مراقب همه حرکات و رفتارتان باشید.

وی در ادامه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به طلاب اشاره کرد و گفت: حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه ای مدظله العالی فرمودند: «من از بزرگان حوزه خواهش مى‏كنم، درس اخلاق و تهذیب را براى جوانان مستعد، روشن و نورانى – كه در این حوزه فراوان هستند – جدّى بگیرند. پس، نكته اوّل مغتنم شمردن این فضا، جوانى، فراغت و نورانیّتى است كه بحمداللَّه در شما وجود دارد، و این فرصتْ پایه همه چیز است».

مدیر مدرسه علمیه مؤمنات با بیان اینکه توصیه‌های رهبر انقلاب مدظله العالی در سه وادی علم، اخلاق، رفتار و اعمال عبادی است، تصریح کرد: مردم سه گمان به شما دارند، از جمله شما اهل علم هستید، نکند سوادتان کمتر از مردم عادی باشد، مراقب رفتارتان در میان مردم باشید وعالمانه برخورد کنید؛ همچنین مردم به شما التماس دعا می‌گویند و فکر می‌کنند شما از آنان به خدا نزدیکترید، بنابراین نکند در انجام مستحبات و نوافل عقب بمانید.

در ادامه همایش، مسئولان آموزشی، تربیتی - فرهنگی و پژوهشی قوانین و نکات مربوط به هر بخش را بیان کردند و به توضیح وتبیین آن پرداختند.

سرکار خانم احسانی فرمانده پایگاه‌های بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه برنامه به شعرخوانی حماسی در وصف و بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهید و دیگر شهدای مقاومت پرداخت و طلاب را به عضویت در بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام  و ثبت نام در اردوی راهیان نور تشویق کرد.

در ادامه برنامه، جلسه درس اخلاق طلاب با سخنرانی سرکار خانم فقیه صالحی، استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

استاد فقیه صالحی در ابتدای جلسه به بانوان طلبه توصیه کرد: اگرما طلبه و طالب علوم قرآن و حدیث شدیم، باید علم را با آرامش بخوانیم تا به ثمرات و نورانیت آن دست پیدا کنیم و در عین حال قدر و قیمت خود را بدانیم، در اینصورت به راحتی آن را از بین نمی‌بریم.

وی در ادامه به روایتی از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم اشاره کرد که آن حضرت می‌فرمایند: «هرکس از خانه اش خارج شود و علمی را طلب کند، هفتاد هزار ملک او را مشایعت می‌کنند»، همچنین رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم می‌فرمایند: «اگر روزی بر من وارد شود که در آن روز علمی که مرا به خدا نزدیک می‌کند نیاموزم آن روز بر من مبارک نباشد».

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام، روایتی از بحار الأنوار در مورد حضرت زهرا علیهاالسلام بیان کرد و گفت: خداوند متعال، نور حضرت زهرا علیهاالسلام را قبل از خلقت حضرت آدم علیه‌السلام آفرید و آن نور را از عظمت خود خلق کرد.

وی افزود: خداوند به ملائکه فرمود این نور را آفریدم ودر آسمان‌ها و در زیر عرش ساکنش کردم، ملائکه گفتند که این نور از چه چیزهایی تغذیه می‌کند، حق تعالی فرمود: تهلیل، تکبیرو تمجید.

استاد فقیه صالحی، سخنان خود را با توصیه به تغذیه روح با انواع ذکر به پایان رساند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱