فرزند دبیر کل سابق حزب الله لبنان تصریح کرد:

شهادت سردار سلیمانی دل‌های امت اسلامی را زنده کرد

فرزند دبیر کل سابق حزب الله لبنان

خانم موسوی با بیان اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش دل‌های همه مسلمانان و امت اسلامی را زنده کرد، گفت: سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، امت اسلامی و ایران و عراق را با هم متحد کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش روز سه شنبه به همت اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

شهدا از حضرت زهرا علیهاالسلام الگو گرفتند/ شهدا به مدرسه اهل بیت علیهم‌السلام متصل هستند

در این مراسم که مسئولان کمیته زنان شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اساتید و طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام حضور داشتند، خانم بتول سادات موسوی، دختر شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی دبیر کل سابق حزب الله لبنان عنوان کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش دل‌های همه مسلمانان و امت اسلامی را زنده کرد.

فرزند دبیر کل سابق حزب الله لبنان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام، تصریح کرد: امام حسن عسکری علیه‌السلام می‌فرمایند: «نحن حجج اللّه على خلقه و جدّتنا فاطمة حجّة علینا: ما حجت‌های خدا بر مخلوقین هستیم و جد ما حضرت فاطمه حجت بر ماست»؛ حاج قاسم سلیمانی، سید عباس موسوی و همه شهدا از مادر ما حضرت زهرا علیهاالسلام الگو گرفتند.

وی با اشاره به ارتباط شهدا با اهل بیت علیهم‌السلام و با بیان اینکه شهدا به مدرسه اهل بیت علیهم‌السلام متصل هستند، گفت: همه این پیروزی‌ها در جبهه مقاومت با عنایت خداوند حاصل شده و توفیق این پیروزی‌ها به برکت توسل به اهل بیت علیهم‌السلام به ویژه امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است.

شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، امت اسلامی و ایران و عراق را با هم متحد کرد

موسوی با اشاره به شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، امت اسلامی و ایران و عراق را با هم متحد کرد، خون ایشان برکت بسیاری دارد که در آینده هم شاهد برکات بیشتر آن خواهیم بود.

وی افزود: شهید سردار سلیمانی، مکان‌های مقدس را حفظ و داعش را از سوریه و عراق بیرون کرد، ایشان رابطه عمیقی با ائمه اطهار علیهم‌السلام و حضرت زینب علیهاالسلام داشتند.

فرزند دبیر کل سابق حزب الله لبنان یادآور شد: در دیداری که با سردار سلیمانی داشتم، تسبیحی به من هدیه داد به شرط این که هر روز هزار صلوات با این تسبیح انجام دهم و اگر ایشان شهید شد، این تسبیح به همراه ایشان دفن شود.

دختر شهید سیدعباس موسوی تأکید کرد: شهید سردار سلیمانی طالب شهادت بود و همواره منتظر بود که خداوند عنایت کند و ایشان به فیض شهادت نائل شود.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی به شهدا و به خانواده شهدا ارادت ویژه داشت، با وجود اینکه وقت نداشت و همواره در میدان‌های جهاد بود، چند بار به دیدار خانواده ما آمد، ما هم وقتی از شهادت ایشان مطلع شدیم، همانند امت اسلامی گریه کردیم و جای خالی ایشان را در جبهه مقاومت حس می‌کنیم، زیرا اسلام به چنین شخصیت‌هایی نیاز دارد.

توجه سردار سلیمانی به شهادت، تجلی عطف و محبت الهی است

فرزند دبیر کل سابق حزب الله لبنان اظهار داشت: توجه و محبتی که سردار سلیمانی نسبت به شهادت، شهدا، خانواده‌های شهدا و مردم داشتند، تجلی عطف و محبت الهی است؛ ایشان هنگامی که به لبنان می‌آمدند اصرار داشتند همه ما در خانه ای جمع شویم و می‌خواستند همه ما را ببینند که این امر نشانه علاقه ایشان به خانواده شهدا بود.

یادآور شد: هنگامی که مادر سردار شهید سلیمانی از دنیا رفت، به ایشان تسلیت گفتم، سردار گفت من شهید موسوی را از نزدیک ندیدم، اما از طریق آشنایی با سید حسن نصرالله، این شهید را شناختم، زیرا هر وقت سیدحسن نصر الله از سیدعباس موسوی تعریف می‌کند، اشک هایش جاری می‌شود و من از ارادت ایشان به شهید موسوی، ارادتمند سیدعباس شدم.

«ام یاسر» همسر شهید سیدعباس موسوی؛ شهیده جبهه مقاومت

دختر شهید سیدعباس موسوی با بیان اینکه ما در حق شهدا کوتاهی کردیم، به ویژگی‌های شخصیتی ام یاسر همسر شهید سیدعباس موسوی و مادرش اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا علیهاالسلام الگوی مادرم ام یاسر بود، ایشان می‌گفت الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام محقق نمی‌شود، مگر اینکه ما در عمل از آن حضرت الگو بگیریم.

وی ادامه داد: مادرم بعد از اینکه با سیدعباس ازدواج کرد، به نجف اشرف رفتند و مسیر علمی را با شاگردی در محضر همسرش آغاز کرد؛ سیدعباس موسوی معتقد بود که درس خواندن در نجف گنج بزرگی است.

فرزند دبیر کل سابق حزب الله لبنان اضافه کرد: پدرم شاگرد شهید و مفکر بزرگ اسلام، سید محمدباقر صدر بود و مادرم برخی دروس را در محضر بنت الهدی صدر فرا گرفت، پدر و مادرم از این دو شخصیت بزرگ اسلام متأثر بودند و وقتی صدام آنان را از عراق بیرون کرد، وارد لبنان شدند و حوزه علمیه امام منتظر ویژه آقایان و حوزه علمیه حضرت زهرا علیهاالسلام ویژه بانوان را در بعلبک تأسیس کردند.

وی با بیان اینکه این دو حوزه علمیه زیر نظر ولایت فقیه و سپاه تأسیس شدند، تصریح کرد: این دو حوزه علمیه تحت نظارت حضرت امام خمینی(ره) و مقارن با تأسیس حزب الله لبنان راه اندازی شدند و در تربیت اشخاص نقش آفرین در حزب الله نقش فراوانی داشتند.

موسوی ابراز داشت: سیدعباس موسوی و همسرش ارتباط تناتنگی با خداوند متعال و اهل بیت علیهم‌السلام داشتند، در زندگی روزمره به انجام واجبات و مستحبات تأکید می‌کردند و در کنار زندگی دینی در خدمت مردم، مجاهدان و حزب الله بودند.

شهید سیدعباس موسوی؛ شخصیتی مردمی و جهادی در جبهه مقاومت بود

فرزند دبیر کل سابق حزب الله لبنان با اشاره به تواضع سیدعباس موسوی، تصریح کرد: شهید سیدعباس موسوی همیشه در میان مجاهدان و سربازان دفاع از سرزمین‌های اسلامی بود، همواره سعی می‌کرد مشکلات سربازان اسلام را حل کند، به آنان محبت می‌کرد و همواره از خداوند می‌خواست که به نزدیک ترین جا به طاعت خود قرار دهد و عقیده داشت در میان مجاهدان در چنین موقعیتی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: ما بعد از شهادت سیدعباس موسوی از سخنان مجاهدان و آثاری که در موقعیت‌های جهادی به جای گذاشته بود، به ویژگی‌های پدرمان پی بردیم، در مکان‌هایی که نماز می‌خواند و دعا می‌کرد؛ ایشان در زندگی هیچ گاه علنی نشان نداد.

موسوی اضافه کرد: سیدعباس به طور مستقیم در انجام عملیات جهادی حضور و بر عملیات اشراف داشت و حتی از ایشان نوارهایی وجود دارد که با مجاهدان برای تشویق در جنگ و دفاع از سرزمین سخن می‌گوید.

وی گفت: در عملیات بدر کبری بمبی منفجر شد که سیدعباس موسوی در آن لحظه شهادتین را خواندند، اما به خواست خداوند بمب منفجر نشد و ایشان شهید نشد، همچنین ترورهایی علیه ایشان صورت گرفت که نافرجام ماند و ایشان می‌گفت این فرصت از دست من رفت، حتما حکمت و مسئولیتی بر گردن من هست که باید انجام دهم تا توفیق شهادت پیدا کنم.

دختر شهید سیدعباس موسوی عنوان کرد: شهید سیدعباس موسوی برای هر عملیاتی مجاهدان را بدرقه می‌کرد و پیشانی آنان را می‌بوسید، هر گاه از عملیات برمی گشتند، از مجاهدان استغفار می‌کرد؛ به مجاهدان توجه ویژه داشت و در مراسم تشییع شهدا شرکت و با خانواده شهدا دیدار می‌کرد که نشان از توجه ایشان به مجاهدان و تواضع ایشان دارد.

فرزند دبیر کل سابق حزب الله لبنان بیان داشت: شهید سیدعباس موسوی همیشه نگران مسلمانان و مستضعفان در کل جهان بود و محل دفتر ایشان محل تردد بسیاری از مردم بود، ایشان معتقد بود اگر نمی‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم، حداقل به سخنان آنان گوش دهیم.

وی اضافه کرد: سیدعباس موسوی نگران فلسطین و به فکر آزادی قدس بود، سفرهای زیادی بین کشورهای اسلامی داشت و بین مردم از ملیت‌های مختلف حضور داشت، مجاهدان کشورهای مختلف را تشویق می‌کرد و می‌گفت دل‌های ما همراه شما است و ما باید با هم متحد باشیم.

شهیده ام یاسر بزرگترین پشتیبان شهید سیدعباس موسوی بود

موسوی با تصریح بر اینکه ام یاسر بزرگترین پشتیبان پدرم بود، یادآور شد: درب خانه اش به روی همه باز بود، همیشه نگران فرزندانش بود و سعی در تربیت ما داشت تا از لحاظ دینی و دوستی خداوند و اهل بیت علیهم‌السلام ما را به درستی تربیت کند.

وی افزود: ام یاسر در حسینیه و حوزه علمیه تدریس می‌کرد و به بصیرت افزایی بانوان لبنانی می‌پرداخت، در آن زمان فرهنگسازی در میان زنان کم بود و نیاز به افرادی بود که این مسئولیت را به عهده بگیرند، ایشان می‌گفت ما زنان هنوز به دنبال دلایل شرعی برای برخی از کارها می‌گردیم، در حالیکه مردان از ما جلو زدند، در زمینه پیشبرد اسلام پیشرفت کردند و به شهادت می‌رسند.

فرزند دبیر کل سابق حزب الله لبنان اضافه کرد: مادر بزرگوارم همیشه همراه شهید بود، چه در نجف و چه هنگامی که از نجف آمدند و در مسیر مقاومت قرار گرفتند، اگر احیانا خسته می‌شد بعد از دیدن سیدعباس همه خستگی هایش از بین می‌رفت.

خاطره ای از ام یاسر در دیدار با حضرت امام خمینی(ره)

دختر شهید سیدعباس موسوی یادآور شد: ام یاسر در یکی از همراهی‌ها با همسرش به ایران مشرف شد و به دیدار امام خمینی(ره) آمد، حضرت امام (ره) به پسر سه ساله آنان نگاه کردند و دستی به روی او کشیدند و اسم او را پرسیدند، ام یاسر گفت اسم پسرم حسین است، حضرت امام گریه کردند و گفتند حسین مظلوم است، در تروری که اتفاق افتاد، این پسر به همراه سیدحسن و ام یاسر شهید شدند.

وی با بیان اینکه ام یاسر همواره آرزوی شهادت داشت، ابراز کرد: ام یاسر به فرزندان خود گفت در زمان دیدار با امام خمینی(ره) به فکر شهادت بودم و از خداوند آرزوی شهادت داشتم، امام خمینی(ره) با وجود اینکه به زنان نگاه نمی‌کردند و کم تبسم می‌کردند، در آن لحظه به من نگاه کردند و تبسم کردند، در آن لحظه من لرزیدم و گریه کردم، احساس کردم که این نگاه و تبسم ایشان به طلب شهادت من مربوط است و احساس کردم گویا در آن لحظه این دعای من مستجاب شد.

فرزند دبیر کل سابق حزب الله لبنان همچنین به خاطره دیگری از مادر شهیدش اشاره کرد و گفت: زمانی که پدر، مادر و برادرم به حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام مشرف می‌شوند، برادرم از مادر سؤال می‌کند که شما از امام رضا علیه‌السلام چه خواستید، ام یاسر می‌گوید من برای همه فرزندانم دعا کردم که در راه اسلام شهید شوند، اما انگشت مجروح شده سیدعباس را نبینم.

شهدای ما بزرگان تاریخ اسلام هستند

موسوی اظهار داشت: شهدای ما بزرگان تاریخ اسلام هستند، ما به سبب ظلمتی که بر دل‌هایمان حاکم است آنان را به شفافیتی که هستند، نمی‌بینیم، پدرم در دعاهای خود از خداوند می‌خواست: «پروردگارم از تو می‌‏خواهم که شهادت را روزی ‏ام کنی؛ شهادتی پاک‌‏کننده که من آن را به عنوان کفاره گناهانم انتخاب کرده‌ام.. شهادتی کم‌نظیر.. شهادتی که در آن جسدم پاره ‏پاره شود و هر عضوی از اعضای بدنم که با آن معصیت تو را کرده‏‌ام، به جزا و عقوبتی که سزاوار آن است برسد.. و پس از آن ای پروردگار من، مرا در جوار خود و در جوار اولیائت ساکن گردانی» و خداوند نیز دعای ایشان را مستجاب کرد.

وی بیان داشت: شهید سیدعباس، شهیده ام یاسر، شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهدای سرزمین‌های اسلامی به سبب دوست داشتن اهل بیت علیهم‌السلام با هم متحد هستند و همواره پدرم می‌گفت کسی به فیض شهادت نائل می‌شود که استحقاق داشته باشد.

 فرزند دبیر کل سابق حزب الله لبنان تصریح کرد: به فرموده خداوند متعال، شهدا زنده هستند که امید است همانطور که شهدا از اهل بیت علیهم‌السلام الگو گرفتند، ما هم از ایشان و از اهل بیت علیهم‌السلام الگو بگیریم و زندگی ما به شهادت ختم شود و خداوند شفاعت آنان را در آخرت نصیب ما کند.

راه عزت، شهادت است /امروز گفتمان بسیاری از خانواده‌ها شهادت شده است

خانم داودالموسوی، مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام نیز در این مراسم با اشاره به اینکه راه عزت، شهادت است، تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا به ویژه شهید سردار سلیمانی، گفتمان بسیاری از خانواده‌ها شهادت شده است و فرزندان ما عزت در شهادت را درک کردند.

وی بیان داشت: امید است که گفتمان همه کشورهای اسلامی، شهادت باشد و و راه برای ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باز شود.

گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و عروج‌یافتگان حادثه هواپیمای اوکراینی

شعرخوانی خانم احسانی و مرثیه سرایی خانم افضلی و پخش کلیپ‌هایی از جبهه مقاومت، سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، سیدحسن نصرالله و شهید سیدعباس موسوی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین در این مراسم، یاد و خاطره عروج‌یافتگان حادثه هواپیمای اوکراینی به ویژه خانم زهرا حسنی سعدی، خواهرزاده استاد حسنی سعدی از اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام گرامی داشته شد.

گفتنی است؛ شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی در سال ۱۹۹۱م به عنوان دبیرکل حزب الله انتخاب شد، وی که عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام هم بود، روز 16 فوریه سال 1992 میلادی (27بهمن ماه 1370 شمسی) در بازگشت از مراسم سالگرد شهادت شیخ راغب حرب از روحانیون مجاهد لبنان در معرض حمله هوایی رژیم اشغالگر قدس قرار گرفت و به همراه همسر، فرزند و سه تن از یارانش به شهادت رسیدند.

فرزند دبیر کل سابق حزب الله

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱