معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) اعلام کرد:

«بانوی فرهیخته حوزه تمدن ساز»؛ شعار هفته پژوهش در جامعه الزهرا(س)

حقانی

حقانی با تشریح فعالیت های پژوهشی جامعه الزهرا (س) در هفته پژوهش، گفت: امسال شعار هفته پژوهش در جامعه الزهرا علیهاالسلام، «بانوی فرهیخته حوزه تمدن ساز» است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم ریحانه حقانی روز شنبه در در نشست خبری «آغاز پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۰ -۱۳۹۹ جامعه الزهرا علیهاالسلام (در سطوح دو، سه و چهار حوزوی)» که با حضور اصحاب رسانه در پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار شد، عنوان کرد: فعالیت‌های پژوهشی جامعه الزهرا علیهاالسلام به صورت کلان در طول سال برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه هفته پژوهش از امروز شنبه 23 آذر آغاز شده است، گفت: امسال شعار هفته پژوهش در جامعه الزهرا علیهاالسلام، «بانوی فرهیخته حوزه تمدن ساز» است.

حقانی با بیان اینکه در هفته پژوهش نشست‌ها و کارگاه‌های علمی پژوهشی مختلفی در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود، افزود: در بحث برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های علمی پژوهشی برای هر یک از روزهای هفته، شعاری انتخاب شده که متناسب با آن نشست و کارگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی، عناوین روز‌های هفته پژوهش را به ترتیب «پژوهش، خانواده و اخلاق» برای روز شنبه، «پژوهش، بانوان طلبه و حوزه تمدن ساز» برای روز یکشنبه، «پژوهش، تولید علم و توسعه تحقیقات پژوهشی» برای روز دوشنبه، «پژوهش، فناوری و کاربست دانش» برای روز سه شنبه، «پژوهش و حوزه انقلابی» برای روز چهارشنبه و «پژوهش، حوزه و توسعه تعاملات علمی» برای آخرین روز هفته پژوهش برشمرد.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه پنج نشست و کارگاه علمی پژوهشی در هفته پژوهش برگزار می‌شود، گفت: نشست علمی پژوهشی «شیوه‌های مواجهه با مشکلات اخلاقی و رفتاری کودکان و نوجوانان»، کارگاه‌های «آشنایی با پژوهان؛ نرم‌افزار کتابخوان همراه» و «مهارت‌افزایی پژوهشی در محیط وب (پیشرفته)» و نشست‌های علمی پژوهشی «نسبت آینده فضای مجازی با آینده انقلاب اسلامی» و «نقش علم اصول در تفسیر قرآن کریم» از جمله برنامه‌های معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام در هفته پژوهش هستند.

حقانی یادآور شد: برخی برنامه‌های هفته پژوهش از جمله کرسی آزاداندیشی پوشش بانوان طلبه پیش از گرامیداشت هفته پژوهش برگزار شد، همچنین برخی برنامه‌ها در هفته آینده برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، آیین بزرگداشت هفته پژوهش روز یکشنبه ۲۴ آذر ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ با حضور اساتید و طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در تالار بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام اضافه کرد: در این مراسم، پنج کتاب پژوهشی منتشر شده از سوی انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام رونمایی می‌شوند، همچنین پژوهشگران ششمین جشنواره بانو امین مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

حقانی با اشاره به راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، اظهار داشت: این نمایشگاه تا پایان آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های جامعه الزهرا علیهاالسلام دایر است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، گزارش اجمالی از همه فعالیت‌های معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام از جمله معرفی فعالیت‌های گروه‌های علمی پژوهشی، انجمن‌های علمی پژوهشی، همایش‌ها و جشنواره‌های علمی پژوهشی، نشست‌ها و کرسی‌ها و کارگاه‌های علمی، نشریات علمی و غیره در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: در بحث برنامه‌های کلان فعالیت‌های پژوهشی جامعه الزهرا علیهاالسلام، بحث شناسایی ظرفیت ها، نیازسنجی و اقدامات در قالب طرح‌های پژوهشی و دوره‌های مختلف و خروجی‌های محصولات علمی است که در طول هفته پژوهش ارائه خواهد شد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱