10 تا 22 اسفندماه؛

زمان ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف در جامعه‌الزهرا(س)

اعتکاف

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از آغاز ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف ویژه اساتید، کارمندان، طلاب، مبلغان و فارغ‌التحصیلان این مؤسسه علمی حوزوی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام و المسلمین «حسین تهرانی» روز پنجشنبه در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به اینکه ماه رجب، ماه سوک و زدودن زنگارهای شیطانی ازآینه دل است، به ایام اعتکاف در این ماه اشاره کرد و اظهار داشت: ایام البیض ماه رجب امسال با روزهای شنبه تا دوشنبه(۱۱ تا ۱۳ فروردین ۹۷) مصادف شده است.

وی عنوان کرد: جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) هر ساله در آستانه ماه رجب جهت حضور بانوان طلبه در مراسم معنوی اعتکاف اقدام به ثبت نام می‌کند؛ امسال همزمان با ایام میلاد بانوی دو عالم حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)، ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف ویژه اساتید، کارکنان و طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) افزود: علاقه مندان به شرکت در این مراسم پرفیض، می‌توانند از تاریخ ۱۰ الی 22 اسفندماه با مراجعه با سرای ثقلین واقع در آموزشگاه امام رضا(علیه‌السلام) طبقه همکف ساختمان شهید بهشتی(ره) ثبت نام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی تصریح کرد: ایجاد فرصت خلوت و ارتباط با پروردگار، فراهم کردن فرصت اندیشیدن و تفکر و خردورزی، فراهم کردن فرصتی جهت تجدید قوا و آمادگی مجدد برای حضور در خط مقدم بندگی و تقویت اراده، ایمان، تقوی و کسب توشه معنوی از جمله اهداف برگزاری مراسم اعتکاف است.

وی ادامه داد: تعالی بخشی ارزش های اخلاقی اجتماعی، احیای سنت نبوی اعتکاف، فراهم آمدن زمینه توبه و بازگشت و لزوم ارتقابخشی سطح بصیرتی و معرفتی از دیگر اهداف حضور در این مراسم معنوی است.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه ماه رجب گاهِ اعتکاف است، تأکید کرد: در این ماه که هنگامه تحول است، عاکفان کوی دوست با حضور در صحن و سرای دوست، پله‌های سلوک را پیموده و پله پله به خداوند متعال نزدیکتر می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی بیان داشت: معتکف روزه‌اش، نمازش، حضورش در مسجد و دیگر اعمالش مایه تقرب است؛ در خانه دوست، سفره‌ای از مغفرت و بخشایش گسترده شده و عاکف با صیقل روح و روان، زنگار گناه از دل می‌زداید و مهیای ضیافت بزرگ در ماه وصال می‌شود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۳۵۷ و ۳۲۱۱۲۰۶۳ تماس بگیرید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱