برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت معارف اسلامی ویژه جمعی از بانوان فدراسیون شیعیان خوجه

فدراسیون شیعیان خوجه 5

جمعی از بانوان فدراسیون جهانی شیعیان اثنی‌عشری خوجه در قالب دو گروه از 6 کشور جهان در دوره‌های کوتاه‌مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم فهیمه الیاسی روز دوشنبه در گفتگو با واحد خبر، به حضور جمعی از بانوان فدراسیون جهانی شیعیان اثنی عشری خوجه در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و اظهار داشت: این بانوان در قالب دو گروه در دوره‌های کوتاه مدت معارف اسلامی شرکت کردند.

سرپرست مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: گروه اول شامل 70 دانش‌آموز و دانشجوی رشته‌های مختلف از نمایندگی هیئت منطقه‌ای اقیانوس هند شامل چهار کشور فرانسه، ماداگاسکار، ریونیون و موریس بودند.

الیاسی ادامه داد: این گروه از 24 تیر در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام حضور یافتند و تا 3 مرداد در دوره کوتاه مدت معارف اسلامی به مدت 10 روز شرکت کردند.

وی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی عقاید، اخلاق و تدبر در قرآن از جمله کلاس‌های این دوره بود که با حضور اساتید زباندان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و به زبان فرانسوی تدریس شد.

سرپرست مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: گروه دوم شامل 35 نفر از بانوان فدراسیون اثنی عشری خوجه از کشور انگلستان و تانزانیا هستند که از 4 مرداد در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام حضور یافتند و به مدت دو هفته در دوره‌های کوتاه مدت معارف اسلامی شرکت می‌کنند.  

الیاسی یادآور شد: کلاس‌های این دوره شامل عقاید، اخلاق، احکام، مباحث تفسیری قرآن کریم، مهدویت، کلام جدید، آشنایی با صحیفه سجادیه و پاسخ به شبهات روز هستند که با حضور اساتید زباندان به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها دارای پیوست‌های فرهنگی است، عنوان کرد: فراگیران این دوره به زیارت حرم حضرت معصومه علیهاالسلام، مسجد مقدس جمکران، بیت النور، چهل اختران، امامزاده موسی مبرقع علیه‌السلام، بیت حضرت امام(ره) و قبور علما در حرم، گلزار شهدا و مزار شهدای گمنام کوه خضر مشرف می‌شوند، همچنین از کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) و موزه فقه و زندگی بازدید می‌کنند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱